הפלאש ביקורת סרט

The Flash Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הפלאש":
"סרט ה DC הטוב ביותר ביקום של ליגת הצדק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Flash
משחק בן אפלק, מייקל קיטון, עזרא מילר במאי/ת אנדרס מוסקייטי  
הרפתקאות
ביקורת סרט להפלאש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ההמתנה השתלמה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אולפני Marvel/דיסני/סוני עם ספיידרמן המונפש כבר התנסו בהרפתקאותיהם ברחבי המולטיוורס. הם עשו זאת בהצלחה יחסית כאשר הסרט האחרון "ספיידרמן: ברחבי ממד העכביש" הוא הרפתקה קולנועית מסעירה ומסחררת חושים וכרגע אחד הסרטים המסחריים הטובים ביותר לשנת 2023. עכשיו מגיע הניסיון הראשון של אולפני DC/וורנר עם סרט "הפלאש", שהתעכב במשך זמן רב גם בגלל הקורונה, גם בגלל הכשלון המסחרר של סרט "ליגת הצדק" וגם בגלל הבעיות הנפשיות, המשפטיות ושפע השערוריות של כוכב הסרט, השחקן עזרא מילר. ההמתנה הארוכה השתלמה."הפלאש" הוא קודם כל ממתק קולנועי שלא מפסיק להפתיע את הצופים שלו, במיוחד אם הם אוהבים קומיקס ואוהבים את ההיסטוריה הקולנועית של סרטי הפלאש/סופרמן/באטמן. יש בו המון הפתעות נוסטלגיות קסומות שמצליחות לגעת בלב של כל גיק חובב סרטי קומיקס המכור לעניין. אבל על הופעות אורח, הפתעות היסטוריות, נוסטלגיה ועוד שלל מתנות אי אפשר לבנות סרט, כי בסופו של דבר הקהל צריך דמויות שאפשר להתחבר אליהן, עלילה מעניינת וסוחפת שתגרום לצופים להיות מחוברים אל המסך וגם משקל רגשי.
לשמחת הקהל במאי הסרט אנדי מוסקייטי (שני סרטי "זה" ולהיט האימה "מאמא"), אחותו המפיקה ברברה מוסקייטי והתסריטאים כריסטינה הודסון ("ציפורי הטרף") וג'ובי הרולד ("רובוטריקים: עליית החיות") מצליחים לקחת את העלילה המאוד מוכרת של בארי אלן, המוכר בשמו כגיבור העל "הפלאש", וניסיונו לחזור אחורה בזמן כדי למנוע את רצח אמו כאשר היה ילד קטן והאשמת אביו החף מפשע ברצח וכניסתו לכלא. מי שמכיר את הקומיקס או צפה בסדרת הטלוויזיה המצליחה יודע שהניסיונות הנ"ל ישבשו את רצף הזמן. יוצרי הסרט הנוכחי הצליחו לטעון את העלילה הצפויה ברגעי אקשן מהנים ומפתיעים, לצד שפע של סיטואציות מצחיקות.בתחילת הסרט אנחנו עדיין נמצאים ביקום שיצר זאק סניידר עם בן אפלק כבאטמן. השניים מנסים לעצור שוד קטלני שכמובן משתבש וגורם להתמוטטות בית חולים, באחת מסצנות הפתיחה המשעשעות ביותר. צפו כמובן להופעת אורח שתשמח את הקהל המקומי. אבל כאשר בארי אלן מחליט לשנות את ציר הזמן אנחנו זוכים לפגוש את באטמן האגדי, משני סרטיו הקלאסיים של טים ברטון. כן, מייקל קיטון חוזר לגלם את האביר האפל ומזכיר לנו איזה באטמן מושלם וכריזמטי הוא היה. לצפות בקיטון הפעם כברוס וויין המבוגר שנטש את העבר ומתבודד באחוזתו המוזנחת היא חוויה שכל מעריץ של שני הסרטים הראשונים (1989, 1992) הולך להתמוגג עליה.
זאת גם האפשרות של עזרא מילר לגלם גרסה נוספת של בארי אלן, הצעיר יותר, סטודנט בן 18 סטלן שלומד להשתמש בכוחות שלו בעזרת הגרסה הבוגרת והשקולה יותר של בארי אלן המגיע מציר זמן אחר. מילר מצליח לעמוד במשימה ולגלם דמות כפולה נפרדת ושונה אחת מהשנייה. הסיטואציה האבסורדית הזאת מספקת כמובן שפע רגעים קומיים, אבל גם לא מוותרת לרגע על המשקל הרגשי, האובדן הנורא והכאב העצום שגורם לאלן לנסות לשחק עם ציר הזמן, מה שבסופו של דבר יוביל לאסון גדול: חזרתו של גנרל זוד וצבא החייזרים האכזרי שלו הזכור מסרט הסופרמן הראשון. מייקל שאנון עושה את עבודתו ביעילות כחייזר רשע כל יכול.התגלית האמיתית של הסרט היא השחקנית סאשה קאל בתור קארה-אל, המוכרת כמובן כסופרגירל. השחקנית הלא מוכרת משחקת כבר מספר שנים באופרת הסבון האמריקאית "צעירים חסרי מנוח" וכמו שחקנים מפורסמים רבים שיצאו מאופרות סבון, התפקיד הנוכחי שלה בסרט זה הוא פריצה משמעותית. קאל מתגלה כבעלת נוכחות קולנועית מרשימה ומספקת פרץ נוסף של אנרגיה צעירה ואנרגטית לסרט. לצד עזרא מילר כפלאש ומייקל קיטון כבאטמן היא מספקת רובד נוסף של רצינות בסגנון סופרמן.כן, יש סצנה בסוף הקרדיטים שצריכה להכין אתכם לסרט האחרון ביקום שברא סניידר, "אקוומן והממלכה האבודה" שעתיד לצאת בסוף דצמבר, אבל האמת הסצנה המדוברת ממש לא שווה את הישיבה לאורך הקרדיטים או תורמת גרם אחד נוסף של הנאה, אולי להפך. "הפלאש" יגרום למעריצי הקומיקס, מעריצי סרטי היקום הקולנועי של סניידר ובכלל מי שאוהב ומתעניין עמוקות בסרטי הקומיקס וסדרות הטלוויזיה של DC מהעבר הקצת יותר רחוק, לצאת עם חיוך אחד גדול מבית הקולנוע, ובשביל זה נוצרה הוליווד. לשם שינוי, במקרה של "הפלאש" הבידור טוב וראוי. לעומת השחקן, עזרא מילר ודמות הפלאש שעתידם לוט בערפל, מבחינתם של הבמאי, אנדי מוסקייטי ואחותו המפיקה ברברה, הם השיגו את אמונם של המנהלים החדשים של אולפני DC, ג'יימס גאן ופיטר ספרן שהכריזו שאנדי יביים ואחותו תפיק את הסרט החדש של באטמן. אז אם הם אוהבים את מה שהם עשו עם "הפלאש", כנראה שגם אתם תחבבו אותו.
הפלאש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פנחס בן ציוןגיל: 4927/07/2023 21:58:53
4/10אייקון ציון
סרט סבבה מלבד בעיה אחת מהותית D.C חסרי מעוף מינימלי עד כדי העתקה אחד לאחד רעיונות ממארוול,חזרה בזמן, יקומים מקבילים פשוט חוסר מאמץ לחדש , פשוט מביש להעתיק מהמתחרים. חבל.
שם: גלעדגיל: 4427/06/2023 08:26:28
7/10אייקון ציון
סרט מהנה מתובל עם קצת הומור. העלילה מסובכת מידי. לבוא עם ציפיות נמוכות ובהתאם לסרטי גיבורי-על
שם: Kfir Edriגיל: 2026/06/2023 18:39:30
10/10אייקון ציון
סרט פשוט טוב ! הסרט לא מאכזב לרגע . הסוף קצת מוזר ומותיר אותך עם מלא שאלות . אבל עדיין הסרט פשוט סרט טוב . ממליץ ללכת לסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט