אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל ביקורת סרט

Indiana Jones and the Dial of Destiny Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל":
"פיבי וולר-ברידג' גונבת את ההצגה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Indiana Jones and the Dial of Destiny
משחק הריסון פורד, פיבי וולר-ברידג', אנטוניו בנדרס, ג'ון רייס דיוויס, שונט רנה וילסון, תומס קרטשמן, טובי ג'ונס, בויד הולברוק, אוליבר ריכטרס, איתן איסידור, מאדס מיקלסן במאי/ת ג'יימס מנגולד  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגיה אלגנטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע89.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ההכרזה על הסרט החמישי בסדרת אינדיאנה ג'ונס, בכיכובו של האגדה החיה הריסון פורד, שימחה מעריצים רבים של סדרת הסרטים שיצרו ג'ורג' לוקאס וסטיבן ספילברג. השניים גם עשו טוב כשבחרו בבמאי המקצוען ג'יימס מנגולד לביים את התוצר החמישי בסדרה. בסך הכל מדובר בקולנוען הוליוודי קלאסי שעשייתו תמיד אלגנטית ואינטליגנטית עוד מסרטיו העצמאיים הראשונים באמצע וסוף שנות ה-90 עם "כבד" האנושי והמרגש, "קופ לנד" שבו הוא מצליח להפוך את סטלון לשחקן איכותי ו"נערה בהפרעה" שסיפק לאנג'לינה ג'ולי את האוסקר. בשנים האחרונות מנגולד משחק במגרש של הגדולים וביים את אחד מסרטי הקומיקס הטובים ביותר אי פעם, "לוגאן", וגם את הדרמה "פורד נגד פרארי" שהייתה מועמדת לכמה אוסקרים.נראה שסדרת הסרטים שהפכה לקלאסיקה הוליוודית, שהיא בעצמה מחווה לסרטי ההרפתקאות הקלאסיים של שנות ה-30, מתלבשת כמו כפפה ליד לבמאי ההוליוודי שסרטיו תמיד מספקים חוויה מקצועית. החזרה של פורד לדמות האייקונית גם בגילו המאוד מתקדם, 82, לא ממש מפתיעה. כוכב הקולנוע הוותיק נמצא כרגע בשיאו עם שתי סדרות טלוויזיה מצליחות בהשתתפותו. הוא הצטרף כמו שחקנים רבים אחרים ליקום הקולנועי של אולפני מארוול והוא כבר צולם לשני סרטים שעתידים לצאת ב- 2024. פורד, בדיוק כמו הבמאי שנשכר לבימוי הסרט החמישי, תמיד אלגנטי ומפזר צ'ארם ממזרי נינוח ולא מתאמץ. גם בעשור השמיני לחייו הוא עושה זאת.
אבל מי שגונבת לו את ההצגה היא המולטי-טאלנט הבריטית, זוכה פרסי האמי, באפט"א וגלובוס הזהב, פיבי וולר-ברידג'. השחקנית, תסריטאית, מפיקה וגם במאית המוכרת בעיקר מהסיטקום הכי מדכא ביקום, "פליבאג", מתגלה כג'וקר בחפיסה. ההופעה הממזרית מלאת האנרגיה שלה היא סוג של חזרה לחיים של קתרין הפבורן. היא הקונטרה המושלמת לדמותו של אינדיאנה ג'ונס, הארכיאולוג האגדי שבדיוק יצא לפנסיה. היא מזרק עמוס אדרנלין שיניע את העלילה קדימה ויהפוך את הסרט לחוויה קולנועית משעשעת ואנרגטית שהוא אמור להיות. וולר-ברידג' מגלמת את הלנה, בת הסנדקות של ג'ונס שצצה במפתיע כאשר אחריה דולק נאצי מרושע, בגילומו המקצועי של מאדס מיקלסן ויד ימינו הרצחני בגילומו האנרגטי של בויד הולברק.הלנה מתגלה כמוכרת עתיקות בשוק השחור, בוגדת בכל הערכים שגדלה עליהם, אולי סוג של נקמה באביה שהעדיף את העבודה ואיבד את דעתו בשל כך וגם נגד הסנדק המיתולוגי שלה ששכח ממנה. היא מגיעה לניו יורק כדי למצוא את חוגת הגורל, וכמובן חלק ממנה נמצא בארכיון באוניברסיטה שבה ג'ונס בדיוק סיים לעבוד. הארכיאולוג האגדי מתגורר בדירה קטנה ומוזנחת, נמצא על סף גירושים ממריון אהובתו מהסרט הראשון (קארן אלן שחוזרת לגלם את דמותה). בנו מת במלחמה ועכשיו צצה במפתיע בת הסנדקות. גם אם היא לא אומרת זאת ומתנהגת בדיוק ההפך מכך, היא זקוקה לעזרה וג'ונס לא יוותר על ההזדמנות להרפתקה אחת אחרונה שתחזיר אותו לאירופה, מרוקו ולמלחמה עם הנאצים המעוניינים להחזיר עטרה ליושנה.
החיסרון של הסרט החדש הוא אורכו והקצב שלו. נכון שמדובר בסרט עשוי באלגנטיות, השחקנים כולם נפלאים, גם אם הליהוק של המלח האיטלקי בגילומו של כוכב הקולנוע הספרדי אנטוניו בנדרס קצת מוזר, אבל עדיין כולם נהדרים ומבצעים את עבודתם נאמנה. הסרט עצמו סובל מכמה רגעים שנמתחים יתר על המידה, באמצע סרט הרפתקאות שצריך להיות קצבי ומסעיר. אלו שעתיים וחצי שהיו יכולות בקלות רבה להיות שעתיים.יש כאן ניסיון ליצור סיכום לשלל עלילותיו של אינדיאנה ג'ונס, להחזיר אותנו אל העבר הרחוק של אינדי הצעיר עם סצנת פתיחה מושלמת ואז לזרוק אותנו להווה של הסרט, סוף שנות ה-60, כשאסטרונאוטים ראשונים כבר נחתו בירח. הבעיה היא שיש יותר מדי דיבורים המסבירים סיטואציות במהלך הסרט והם מאטים את הקצב שלו.בסופו של דבר מדובר במוצר צריכה. הקהל שיגיע לאולמות הקולנוע לצפות בסרט החמישי והאחרון בסדרה מגיע בגלל הנוסטלגיה והוא עתיד ליהנות מהתוצאה שהיא בעיקר נאיבית, כמו הסרטים הקודמים, רק שהפעם לג'ונס יש קונטרה נשית שלא נופלת ממנו ומספקת את מרבית הפלפל שהסרט הזה זקוק לו. בזמן שאנחנו נהנים מהנוסטלגיה היא מזכירה לנו שאנחנו חיים בעידן חדש שבו נשים מוכשרות כמו פיבי וולר-ברידג' יכולות להיות שוות ערך לכוכבי קולנוע הוליוודים כמו הריסון פורד.
אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ש.אגיל: 5025/08/2023 19:36:26
8/10אייקון ציון
סרט הרפתקאות מהנה, אם כי קצת ארוך ללא סיבה
שם: שלומיגיל: 7401/08/2023 16:22:10
9/10אייקון ציון
סרט מרתק מצליח להחזיק את הצופה לכל אורכו, מלבד הרפתקאות למכביר משולב בסרט גם הומור. לאוהבי הז''אנר מומלץ.
שם: אלינור כהןגיל: 2921/07/2023 00:26:59
8/10אייקון ציון
סרט מעולה, מלא אקשן ועניין.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט