ולריה מתחתנת ביקורת סרט

Valeria Mithatenet Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ולריה מתחתנת":
"יצירה מטלטלת וסוחפת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Valeria Mithatenet
משחק לנה פרייפלד, דאשה טבורונוביץ, יעקב זדה דניאל, אברהם שלום לוי במאי/ת מיכל ויניק  
ישראלי
ביקורת סרט לולריה מתחתנת מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אגרוף לבטן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב-2016 יצא סרטה העלילתי הראשון של מיכל ויניק, "ברש", שעסק באהבתן של שתי בחורות צעירות. התרשמתי אז מיכולתה של ויניק ליצור דרמה אמינה ומרגשת ומהמשחק מצוין של שתי השחקניות הראשיות. עברו שבע שנים וכעת יוצא לאקרנים סרטה השני של ויניק, "ולריה מתחתנת", שמוכיח שוב כי הינה יוצרת מוכשרת שיודעת לשרטט ביד אמן מערכות יחסים כשהיא חוקרת שוב את צפונות הלב במצבים לא פשוטים.כריסטינה (לנה פרייפלד, "כפולים", התגלית הקולנועית בתפקיד נפלא) מגלמת בחורה ממוצא אוקראיני העובדת בסלון יופי בבת ים. היא נשואה למיכאל, (יעקב זדה דניאל, שכבר נגמרו לי המילים לתאר את יכולותיו הדרמטיות הנהדרות כשחקן). כריסטינה נוסעת לשדה התעופה כדי לקבל את פני אחותה ולריה, (דאשה טבורונוביץ), שמגיעה לישראל. על פניו איחוד משפחתי מלבב, אך בעצם המציאות אינה כה שמחה - ולריה מגיעה לארץ כ"כלה מאוקראינה". מסתבר שמיכאל מפעיל מעין סוכנות שכזו המשדכת בין גברים המשלמים ממיטב כספם וקונים נשים אוקראיניות לצורך נישואין.
התמה שעברה כחוט השני בספריה של ג'יין אוסטן הייתה שהנישואין הינם עסקה כלכלית. תמורת ההסכמה להתחתן האישה זוכה בבעל שיפרנס אותה וידאג לה. הנה במאה ה-21 נשים ממדינות בעלות מעמד סוציו-אקונומי נמוך מוכנות לעסקה שכזו. נילי טל בסרטה התיעודי, "כלות מאוקראינה", צללה למעמקי התופעה המטרידה, תופעה שככל שנוברים בה יותר מתברר שאין בה רעים וטובים והתמונה מורכבת מכפי שנדמה.כריסטינה לוקחת את את ולריה אחותה לדירתה הקטנה והצנועה בבת ים העגמומית. בדירה זו יתרחש רוב הסרט, דבר שיוסיף לתחושת המחנק של הצופה שמביט באשה צעירה המוכרת את עצמה תמורת שאיפה לחיים מעט טובים יותר. ולריה אמורה להתחתן בישראל עם לקוח של בעלה של כריסטינה. הלקוח, בגילומו המשכנע של אברהם שלום לוי, מגיע והוא מוכן ומזומן להשלים את העסקה. אלא שאז חוטפת ולריה רגליים קרות והכל מסתבך.
כמו בסרטה של נילי טל, על פניו אמור הצופה להוקיע את בעלה של כריסטינה ואת לקוחותיו. האם לא מדובר כאן בסרסור ובסחר בבני אדם? האם אין משוקץ בימינו מקניית אישה בכסף? אולם ויניק משרטטת מציאות שאינה שחורה ולבנה, אלא בעיקר אפורה ומדכדכת עד מאוד. מיכאל ככל הנראה קנה בעצמו את כריסטינה אבל באמת ובתמים אוהב אותה ודואג לה. הלקוח ששילם עבור ולריה נדמה כמיואש מחייו ואולי נישואיו לוולריה יהוו אצלו תיקון מיוחל. הדבר המטלטל בסרטה של ויניק הוא העובדה שכצופה מצאתי את עצמי מזדהה עם כל הדמויות ומבין את רצונותיהן ולא רק תומך ללא סייג באותן נשים שסוחרות בגופן כדי להציל את עצמן.גיא רז מצלם את הסרט בכישרון רב, סנטימטר מפני הגיבורים ועם שינויי פוקוס תכופים. דפנה קינן משלבת בתבונה רבה מוזיקה שאינה מניחה לצופה. "ולריה מתחתנת" הינו סרט צנוע שללא רעש וצלצולים מצליח להעביר לצופה תמונת מצב של עולם לא פשוט שבו החומריות גוברת על הרגש ונשים מנוצלות על ידי גברים. עולם שלעיתים נדמה ואין בו תקווה ולא רחמים. סרט שחובה לצפות בו!
ולריה מתחתנת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4121/07/2023 16:49:17
7/10אייקון ציון
הסרט קצר מדיי וכוחו מצולם בדירה. אפשר היה להשקיע קצת יותר בהפקה.. עם זאת, נושא חשוב ועצוב מאוד של סחר בנשים. את הסוף דווקא אהבתי, משאיר מקום לאופטימיות.
שם: oferZגיל: 4029/05/2023 23:33:02
9/10אייקון ציון
סרט שכמעט כל כולו רצף זמן אחד בדירה פשוטה בבת ים. ואף שניה אינה משעממת. סרט מצויין. סצנת הסיום כל כך פשוטה - לכאורה אין בה כלום - אבל למי שעקב אחרי הסרט - יש בה הרבה מאוד. נפלא.
שם: חנה אקרמןגיל: 006/05/2023 09:35:33
8/10אייקון ציון
מאת: חנה אקרמן יחסי ציבור ותקשור שיווקית. סרט קשה לצפיה המציג את המציאות העגומה של "הכלות מאוקראינה" - סחר בנשים תחת מסווה של נישואים ומעבר לחיים טובים בישראל. ולריה , גיבורת הסרט, מרימה ראש ומפנה עורף להצעה של כריסטינה אחותה החיה כבר 4 שנים בישראל כאשתו של מיכאל, ומנסה לשווק לה חיים ברמה אחרת אם תסכים להתחתן עם השידוך שמציע לה מיכאל. ולריה איננה משתכנעת מההצעה וגם לא מהחתן המיועד המגיע והמסרב לוותר עליה. חיים טובים? לגמרי על תנאי -שכן מיכאל מזכיר לכריסטינה שעדיין אין לה אזרחות ישראלית וכי הוא יכול לגרש אותה בכל רגע שהוא רוצה , אם תמרה את פיו ולא תיענה לרצונותיו. ולריה מוותרת על ההצעה ומעדיפה לחזור למה שמוכר לה. סרטה של מיכל ויניק מציף באופן עוצמתי ,חד ומכאיב את התופעה האומללה של סחר בנשים מוחלשות וניצולן המחפיר על ידי גברים אשר למעשה קונים אותן בכסף, הרבה כסף ...ונוהגים בהן בהחפצה בוטה ואף אכזרית. החיבור לישראל הוא נקודת חושך למדינה ובוודאי שלא כבוד גדול. המושג בושה מציף את הסיטואציה. בושה למדינה המאפשרת זאת. מאת.: חנה אקרמן יחסי ציבור ותקשורת שיווקית
קישורים
חץ ולריה מתחתנת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט