מהיר ועצבני 10 ביקורת סרט

Fast X Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "מהיר ועצבני 10":
"הדמויות האהובות הפכו באופן סופי לקריקטורה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fast X
משחק וין דיזל, ברי לארסון, שרליז תרון, מישל רודריגז, ריטה מורנו, ג'ייסון סטיית'האם, ג'ון סנה, הלן מירן במאי/ת לואי לטרייה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למהיר ועצבני 10 מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מעייף ורפטטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היו ימים שבהם סרט עם תקציב דל, ולב גדול, הביא ללב המיינסטרים את תרבות השוליים של תחילת שנות האלפיים. חמושים במירוצי רחוב לא חוקיים ובלתי נשכחים, דומניק טורטו וחבורתו עיקמו פעם נוספת את גבולות המוסר של גיבור הוליוודי - שומר החוק והצדק בשנות ה-90 של קיאנו ריבס וטום קרוז - וכיוונו לשנות את התפיסה הפומבית סביב דמות הפושע. בהשפעת גורו מקסיקני בשם רפאל אסטבז, התסריטאי גארי סקוט תומפסון העניק לעולם את פילוסופיית המשפחה של דומיניק טורטו. בטרם נהפכה לפרודיה, מוטיב המשפחה גרם לנו להאמין ולהתאהב בפושע, הרואה את החוק כמשני למשפחה וכבוד, עד כדי כך שאנו תומכים בהחלטתו של בריאן (פול ווקר ז"ל בתור השוטר המפורסם) לשחרר את הפושע לחופשי. למרות הדמיון ל״נקודת פריצה״, הקונספט עבד לתומפסון בדרך לא צפויה, עד כדי כך שסרט ההמשך המתבקש הוליד עוד סרט. אך אז ראה הבמאי והמפיק ג׳סטין לין את הפוטנציאל המסחרי בהפיכת סדרת המירוצים הצנועה לכדי סדרת בלוקבאסטר ענקית. משמעות הדבר הייתה עוד כוכבים, עוד פעלולים, ותחרות קופתית עם סדרות כמו "עולם היורה", היקום הקולנועי של ׳מארוול׳ ואפילו ׳מלחמת הכוכבים׳.
זה היה עניין של זמן עד שמסחטת הכסף תהרוס לחלוטין את ליבו של הסיפור ותקרוס תחת סיר הלחץ לייצר פעלולים חדשים או איום טרוריסטי עולמי. טוויסט הזוי לסדרה שלפני רגע עסקה במאבק נגד הקפיטליזם בברזיל. ההידרדרות שחוותה הסדרה מהסרט השביעי הפכה את דום וחבורתו ממשעשעת למביכה ומיושנת. לטעם רבים, שיאה של ההידרדרות הגיע בחלק התשיעי וספציפית סצנת המכונית בחלל (אמרנו כבר על התחרות מול ׳מלחמת הכוכבים׳). התשובה של דיזל (שגם מפיק את הפרנצ'ייז) ו׳יוניברסל׳ לכך היא לסיים את הסדרה עם שני פרקים אחרונים.בשילוב עלילות חצוף של הסרט החמישי והשביעי בסדרה, משפחת טורטו עומדת כעת מול דנטה, בנו העשיר של רייס (נבל הסרט החמישי), שמבקש לנקום את מות אביו. הנבל התורן מפתה את רומן למשימה חשאית של הסוכנות (החברה שדמותו של קורט ראסל עובדת בה, ואל תדאגו גם הפעם אין לה שם) ברומא. הדבר מוביל את החבורה למסע חובק עולם שיכניס למיקס גם אויבים ישנים כמו סייפר המרושעת( שרליז ת׳רון שכל כך מתאימה לתפקיד), משפחת שואו (הלן מירן וג׳ייסון סטיית'אם), והאח המרושע של דום - ג׳ייקוב (ג׳ון סינה).
הציפייה הייתה דווקא לראות את מי יעמיד דיזל מאחורי הגה הבימוי והתשובה – לואי לטרייה. הבחור שעומד מאחורי הכישלון הקופתי הגדול ביותר של ׳מארוול׳- "הענק הירוק" - כמו גם "המשלח" הבינוני עם ג׳ייסון סיית׳טאם ו"גרימסבי" הנוראי. בקיצור, דיזל לא מחפש להתעלות על הצבעוניות של פ. גארי גריי, האפלוליות של ג׳יימס וואן או האדרנלין של ג׳סטין לין, הוא מחפש בובת סטודיו שתעשה כרצונו. אכן, האגו של הכוכב מביא למפלתו. החלק העשירי של הסדרה סובל מחוסר טביעת אצבע של במאי אקשן כישרוני, ולכן אפילו ג׳ייסון מומואה לא מצליח להפוך את סצנות המירוצים ליותר ממעייפות. ייאמר לזכותו של הבמאי שהוא כן מנסה ליצוק מעט ריאליזם בסדרה שמזמן שינתה את חוקי כוח הכבידה. אך סצנות האקשן שלו רחוקות שנות אור ממרדף הטנק או סצנת הכספת (אותה הוא מנסה לשחזר). מי שכן עדיין מעוררים בנו חיוך אלו הדמויות האהובות ואנסמבל השחקנים המעולה שמגלם אותם. בין אם אלו הרשעים, מישל רודריגז השרירית, הראפר טייריס גיבסון שנהדר כהרגלו, וג׳ון סינה שגונב את ההצגה. כמובן שכל אלו יקבלו זמן מסך מועט ועלילת הסרט העשירי תתמקד בדמותו של דום טורטו, שכבר רחוקה מלרגש, ומסעותיו עם טס, הדמות המיותרת של ברי לארסון. טורטו, ששימש כמודל לחיקוי עבור החלום האמריקאי במשך שנים, הפך סופית בסרט הזה מדמות אהובה לקריקטורה של עצמה. אם זו הדרך של דיזל לסיים עם "מהיר ועצבני", חבל שלא סיים את הסדרה עם השיר ""See You Again בסרט השביעי.
מהיר ועצבני 10 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nbjo dkcrגיל: 2428/06/2023 00:40:01
10/10אייקון ציון
מהיר ועצבני רשמי סרט מדע בדיוני בלי הגיון אבל אחד הסרטים הטובים שלהם המון אקשן קומדיה רגעים מותחים סרט באמת ללא רגע משעמם ממליץ!
שם: פנחס בן ציוןגיל: 4824/06/2023 20:25:23
6/10אייקון ציון
אם תוציאו את ההיגיון וחוקי הפיזיקה אפשר להנות . ג''ייסון מימונה מעולה לכל השאר נגמר הסוס
שם: רוניתגיל: 5017/06/2023 08:27:48
10/10אייקון ציון
קראתי את התקציר ופעם ראשונה הבנתי את כל הסרט
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט