המהפנט ביקורת סרט

Hypnotic Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "המהפנט":
"מוצר חסר כל מודעות עצמית או הומור שנדמה כמו פרודיה על הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hypnotic
משחק בן אפלק, ויליאם פיכטנר, אליס בראגה במאי/ת רוברט רודריגז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמהפנט מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"חסר היגיון והומור"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תסריטאי הוליווד שובתים בימים אלו במחאה על השכר, אך נושא נוסף מטריד אותם לא פחות – מה יקרה אם צ'אט GPT, מודל הכתיבה המבוסס בינה מלאכותית, יחליף אותם בעתיד? אם להתבסס על הסרט "המהפנט", כנראה שאין להם מה לחשוש. הסרט אמנם נכתב על ידי תסריטאים בשר ודם, אך נדמה כי הוא תוצר של מחולל הטקסט הגנרי שלוקח קלישאות מסרטים אחרים, מערבב אותן זו בזו, כותב דיאלוגים שנדמים מלאכותיים ולא אנושיים, מוסיף כמה טוויסטים ומגיש לראווה מוצר הוליוודי חסר כל מודעות עצמית או הומור שנדמה כמו פרודיה על הז'אנר.התמוה מכל הוא שהסרט נכתב (לצד מקס בורנשטיין) ובוים על ידי רוברט רודריגז מי שהפך מודעות עצמית, רפרור לסרטים אחרים ושילוב ז'אנרים לכדי בי מוביז מדממים, מצחיקים ובעיקר מהנים במיוחד כמו "מצאת החמה עד צאת הנשמה", סרטי "מצ'טה" ו"היו זמנים במקסיקו". איך הבמאי הזה הוציא תחת ידיו מוצר כה חסר ייחוד, שלוקח את עצמו ברצינות יתרה על אף עלילתו חסרת ההיגיון והטראשית למדי?
העלילה עוקבת אחר הבלש דני רורק (בן אפלק) שבתו נחטפה לפני מספר שנים ואשתו הלכה לעולמה. הוא מוצא את נחמתו היחידה בעבודתו המשטרתית. כאשר הוא נקלע לחקור שוד בנק יוצא דופן בראשות אדם מסתורי בשם דלריין (ויליאם פיצ'נר, "נמלטים") שמוביל אותו לרמז על בתו האבודה, הוא מגלה רשת מהפנטים בינלאומית שקשורה לעניין וכל העולם שהכיר מתערער מהיסוד.הסרט מערער את עולמו של הגיבור עם שורת טוויסטים שלקוחים מסרטים טובים יותר שראינו כמו "שאטר איילנד" ו"ממנטו" שמשנים לחלוטין את נקודת המבט שלנו ושל הבלש על ההתרחשויות. למרות חוסר ההיגיון והאמינות, דווקא הטוויסטים האלו משפרים את הסרט שעד אז נדמה כמו פרודיה של עצמו ומעניקים לו מעט עניין שבידיים של תסריטאי מוצלח יותר היה יכול להפוך לסרט "מיינד פאק" מוצלח.
גם סצנות העולם המעוות שמשתקף דרך עיני המהופנט מזכירות אמנם את "התחלה" של כריסטופר נולאן, אך מרשימות ויזואלית בפני עצמן. הבעיה היא שהדיאלוגים העצלים, הטון הפאתוסי, המוזיקה האובר דרמטית והמשחק העצי של בן אפלק, שמוכיח שהוא צריך במאי מיומן כדי להפיק הופעת משחק ראויה (גרועה ממנו אליס בראגה, "מלכת הדרום", בתור הצלע הנשית שמסייעת לו) – הופכים את הסרט לאחד החלשים בקריירה של רודריגז, שרק החרפה של "אליטה: מלאך קרב" מתעלה עליו.ועדיין, אם באתם לבית הקולנוע כדי לכבות את המוח ואתם מוכנים להתמסר להשהיית אי האמון ולא מצפים לסרט ברמתו של הסרטים המוקדמים של רודריגז, "המהפנט" יכול לספק את הסחורה. אבל בתכלס הוא יותר מתאים לצפייה לילית חסרת מאמץ על המיטה בבית באחד מערוצי הסרטים בטלוויזיה, שם מקומו.
המהפנט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענבלגיל: 2814/07/2023 13:57:14
10/10אייקון ציון
סרט מעולה! ממש לא מבינה את הביקורות הנמוכות.. זה לא סרט מציאותי, אבל הרבה סרטים בז׳אנר של המתח/פעולה לא ממש מציאותיים… סרט שיש בו הרבה פאנצ׳ים והכל ממש מתחבר בצורה מרתקת. לכל מי שאוהב סרטי מתח/פעולה ומחפש סרט מעניין ממליצה ממש!
שם: motekooגיל: 6504/07/2023 23:28:21
6/10אייקון ציון
לא לרוץ..עוד סרט חמוד עם שחקנים טובים, קצת חידושים בהיפנוזה, על גבול הדמיוני. לא חיכיתי לסוף , כבר התחלתי להתבלבל מה אני רואה. בקושי 6 וחצי בסולם motekoo.
שם: Kfir Edriגיל: 2026/06/2023 18:52:57
1/10אייקון ציון
סרט רע
קישורים
חץ המהפנט (עמוד סרט)
בן אפלק
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט