ספיידרמן 2 ביקורת סרט

Spider-Man 2 Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "ספיידרמן 2":
"את ספיידרמן 2 צריך לראות 3 ו-4 פעמים. אפקטים מרהיבים, תסריט מצויין, קטעים מרגשים והומור בריא הופכים אותו לסרט החובה של הקיץ."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spider-Man 2
משחק טובי מגווייר, קירסטן דאנסט, אלפרד מולינה, ג'יימס פרנקו, ג'יי. ק. סימונס, רוזמרי האריס במאי/ת סם ריימי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספיידרמן 2 מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
"את ספיידרמן 2 צריך לראות 3 ו-4 פעמים. אפקטים מרהיבים, תסריט מצויין, קטעים מרגשים והומור בריא הופכים אותו לסרט החובה של הקיץ."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע7.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די86.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ספיידרמן 2 מצליח במקום בו נכשלים חלק גדול מסרטי האפקטים, להרשים ולרגש. להוציא האפקטים המדהימים שיש בסרט, התסריט הוא מצוין ויוצר לנו דמויות עמוקות איתן יכול הקהל להזדהות.בסרט הראשון נלחם ספיידרמן בגרין גובלין, בסצינות שחצו את גבולות הדימיון והוכיחו לקהל האוהדים שעקב אחרי פיטר פארקר בחוברות הקומיקס במשך 40 שנה כי עם הטכנולוגיה של היום ניתן להפיח חיים באחד האייקונים המוכרים והאהובים של ארצות הברית. ואכן, הקרבות היו מרהיבים אולם בסופו של דבר קרב רדף קרב והרי כולנו ידענו בסופו של דבר כי ספיידרמן ינצח. בסרט השני לכל קרב יש משמעות. התסריטאים השכילו להבין כי אם הם מכניסים אלמנטים אישיים מחייו של ספיידרמן או פיטר פארקר מייד הקרב מקבל משמעות אישית יותר והכרעתו יכולה להסתיים במותם של היקרים לו. באחד הקטעים המרהיבים יותר תופס דוקטור אוקטופוס את דודתו של פטר פארקר, מיי, וספיידרמן נאלץ להגן עליה, בקטע שני הוא חוטף את אהובת ליבו, מרי ג'יין. הפעם לנבל יש פנים ולא מסיכה סטייל פאואר ריינג'רס. ופניו של אלפרד מולינה הם המושלמות לתפקיד דוק אוק. קשה לחשוב על שחקן שהיה עושה זאת טוב יותר.
מבחינת תסריט הסרט השני הוא עמוק יותר, מרגש יותר ונותן מקום לפיתוח הדמויות. כמו כן נעשים בסרט הזה כמה דברים מפתיעים ביותר שלא אופיינים לסרטי קומיקס ולגיבורי על בכלל. היוצרים הציבו לעצמם רף מאוד גבוה אותו יצטרכו לעקוף בעשיית הסרט השלישי. חשוב לציין כי הסרט השני הוא המשך ישיר לראשון ועל כן רצוי לצפות בו לפני שאתם הולכים לבית הקולנוע. מי שלא ראה יבין את הסרט, אך מי שראה ירגיש ממש חלק מהחוויה.בסרט הראשון הגרין גובלין הוא מטורף עם אגו פגוע. כאן הנבל, דוק אוק, הוא מדען שאמור היה להציל את העולם אך דעתו השתבשה עליו. אולם, הוא לא יוצא לפגוע בעיר סתם כי בא לו, אלא כי הוא צריך להשיג משהו בכדי להשלים את הניסוי. ג'יימס פרנקו, שמגלם את הארי אוסבורן, 'שוכר' את שירותיו בכדי לנקום את מות אביו. קטעי האקשן והאקפטים הם מסובכים יותר ואם חשבנו שבסרט הראשון ספיידרמן נראה מדהים כאן מתעלים היוצרים על עצמם ובאמת שכבר קשה לדעת מתי אנו רואים את מגוויר בחליפה או יציר מחשב.
ספיידרמן 2 הוא יצירה פוסט מודרניסטית רהוטה. מצד אחד הוא עשוי כמו סרט קלאסי, מבחינת הסיפור ההתפתחות והדיאלוגים, מצד שני הוא מלא בציטוטים מחוברות הקומיקס, סדרות טלוויזיה ועבודותיו הקודמות של הבמאי. בצעד חביב ומעניין סם ריימי עושה בסרט מחווה לעצמו והוא מכניס הרבה מאוד צילומים וקטעים שנראו בסרטיו המוקדמים יותר, רובם סרטי אימה. כמו כן ישנם לא מעט אנקדוטות לעולם הפופ בו אנו חיים. סטן לי, האיש שיצר את ספיידרמן מופיע למספר שניות כאחד מהאנשים שצופים בקרב הענקים בין ספיידרמן ודוק אוק ובסצנה משעשעת (ואעז ואומר גאונית), נכנס ספיידרמן למעלית ופוגש שם את האל ספרקס המוכר לנו כמייקל, מ'הכי גאים שיש' האיש, שבסדרה מקים חנות קומיקס ואפילו כותב את חוברת ובה הגיבור בעל כוחות העל הוא גיי.נראה כי רוה השחקנים השתפרו מאז הסרט הראשון, בייחוד ג'יימס פרנקו שמצליח אפילו לרגש אותנו. אלפרד מולינה הוא ברכה להפקה. אולם שימו לב טוב לג'יי קי. סימונס שמגלם את עורך העיתון ג'יי ג'ונה ג'יימסון, הוא פשוט גונב את ההצגה עם הערותיו הציניות ומשחקו המוקצן. לשמחת כולנו הוא יופיע גם בסרט השלישי.ספיידרמן 2 עולה בהרבה על הסרט הראשון, הוא מלהיב יותר, מצחיק יותר, מרגש ועמוק.
ספיידרמן 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1731/10/2019 15:00:38
7/10אייקון ציון
סרט לא רע. קצת מרגיש חוזר על עצמו מהסרט הראשון - עוד פעם נבל שיוצר מכונה והיא משתלטת עליו, עוד פעם משחקי נבל ומרי ג''יין, הכל חוזר על עצמו, אך אלו בעיות קטנות. סצינת הרכבת מדהימה. העלילה לא מספיק סוחפת לדעתי, אך האקשן הטוב מכפה על זה.
שם: אופירגיל: 1718/09/2019 16:07:12
8/10אייקון ציון
האקשן טוב, העלילה לא מספיק עניינה אותי. זהו ללא ספק אחד מחמשת הסרטים הכי טובים שראיתי מבחינת אקשן טוב, אבל הנבל לא מספיק עניין אותי והעלילה הייתה קצת משעממת לפעמים. בגדול סרט טוב, די מקורי, אבל לא משתווה לסרטי ספיידרמן הבאים אחריו כמו "השיבה הביתה" ו"ממד העכביש".
שם: rotem590גיל: 1720/11/2015 22:42:49
10/10אייקון ציון
המשך מדהים לסרט הראשון, היה ממש יפה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט