אני אוהב האקביז ביקורת סרט

I Heart Huckabees Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אני אוהב האקביז":
"אנסמבל מעולה בקומדיה חכמה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Heart Huckabees
משחק ג'ייסון שוורצמן, דסטין הופמן, לילי טומלין, ג'וד לאו, נעמי ווטס, מארק וולברג, איזבל הופרט, טיפי הרדן, ג'ין סמארט, ריצ'ארד ג'נקינס במאי/ת דיוויד או ראסל  
קומדיה
ביקורת סרט לאני אוהב האקביז מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אנסמבל מעולה בקומדיה חכמה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקיום שלנו ממש יכול להתיש: עבודה מייאשת, הורים לא קשובים, חברים מרושעים, אירועים בלתי סבירים שבהם מעורבים מקריות או גורל מעוררים בנו ספקות בעצם הקיום שלנו. כאשר מתחילים לשאול שאלות גורליות, העולם הופך לשחור משחור, ואולי הוא בכלל לא שחור, אולי הוא רק סדין לבן. בניסיון להבין את כל זה, אלברט מרקובסקי, פעיל צעיר למען איכות הסביבה, שוכר את שירותיהם של הבלשים האקזיסטנציאליסטיים המטאפיסיקאים, ברנרד וויויאן ג'פה, כדי שימצאו תשובות לשאלות הבוערות שמטרידות אותו. הבלשים עוקבים אחרי פעילותו היומית, בוחנים את חייו ביסודיות ומסבכים את חייו עוד יותר – קומדיה, לא?הסרט מעלה שאלות קיומיות עכשוויות ועושה זאת בצורה מורכבת אך קלילה ומפתיעה: מה שלפעמים נראה ככאוס הוא בעצם תסריט מדויק שמתחבר בסופו של דבר ליצירה שלמה ואחידה ברמתה. הבמאי/תסריטאי דיוויד או. ראסל יוצר קומדיה על החיים, היקום ומה שביניהם. הוא מציב שאלות שמטרידות את הפילוסופים שבינינו במרכז העלילה כגון: האם יש משמעות לחיים או שאנחנו חסרי תועלת? האם אנחנו צריכים לציית לחוקי החברה או להישאר אינדיבידואלים? האם להיות נאמנים לאידיאלים שלנו או לעשות הכול כדי להצליח כלכלית?
הפילוסופים חוקרים אודות הקיום האנושי, בלשים חוקרים מעשי פשע נתעבים, ראסל משלב את שני המקצועות ויוצר סיטואציה נדירה בנוף הקולנועי. בלשים פרטיים שחוקרים אודות הקיום האנושי. הדרך אל הפתרון עמוסה קשיים: אם זה חברו הטוב לשעבר של אלברט, בראד סטנד שהשתלט על מקום העבודה שלו וגורם לסילוקו. יש גם את טומי, לקוח מדוכא של צמד הבלשים שמתיידד עם אלברט וגם פילוסופית צרפתייה סקסית שהיא היריבה הותיקה והמסוכנת ביותר של צמד הבלשים הגורמת לאלברט להתאהב בה. כולם רודפים אחרי כולם, כולם רוצים לדעת יותר על החיים ולהבין את המשמעות של המאבק האישי והאוניברסלי שבו הם לכודים.הבמאי/ תסריטאי דיוויד או. ראסל נחשב לאחד היוצרים העצמאיים החשובים ביותר בארה"ב בשנים האחרונות. בשנת 1996 סרטו "אני, אשתי ואמי החורגת" הפך אותו ליוצר הצעיר החם ביותר בהוליווד. בשנת 99 ביים את הסאטירה האנטי צבאית "שלושה מלכים" עם ג'ורג' קלוני ומארק וולברג. הסרט לא היה ללהיט גדול אבל זכה להערכת הביקורת ולהצלחה גדולה ב DVD. חמש שנים לקח לו לכתוב את התסריט הפילוסופי המצחיק לסרטו החדש.
מאחר ומדובר ביוצר צעיר וחשוב ביותר גם כמות השחקנים המפורסמים שהסכימו להשתתף בסרט מרשימה ומפוארת וזאת למרות שמדובר ביצירה אישית מטורללת ומופרעת למדי. ראסל הצליח לגייס צוות מגוון של כוכבים צעירים לצד שחקני אופי מכובדים ואפילו כוכבת אורחת משעשעת למדי. נעשה כבוד ונתחיל עם הותיקים: זוכה שני פרסי האוסקר, דסטין הופמן ("איש הגשם" ו"קרמר נגד קרמר"). איזבל הופרט הצרפתייה שזכתה פעמיים בפסטיבל קאן בפרס השחקנית הטובה ביותר. לילי טומלין הקומיקאית האיכותית הזכורה לטוב מתפקידיה בסרטיו של רוברט אלטמן, "תמונות קצרות" ו"נאשוויל". בתפקיד קטן ומפתיע מופיע גם כוכבת העבר טיפי הרדן שהתפרסמה בזכות הופעתה בסרטיו של היצ'קוק "ציפורים" ו"מארני".בצעירים אפשר למצוא את הכוכב של החורף: ג'וד לאו, בתפקיד הנוגד את כל מאמציו כדי להפוך לסמל הסקס של החורף, כצעיר ריקני ותאב בצע. נעמי ווטס שהיתה מועמדת לאוסקר לפני כשנה על תפקידה ב "21 גרם" והתפרסמה בעקבות הופעתה בסרטים "מלהולנד דרייב" ו"הצלצול". מרק וולברג בעבר דוגמן מצליח של קלווין קליין וכיום שחקן מוכשר בעל חוש הומור עצמי מבורך שעושה כאן תפקיד מבריק. ג'ייסון שוורצמן שהתפרסם בזכות הסרט "המרוץ לצמרת של מקס פישר" ("("Rushmore ומאז לא עשה שום תפקיד חשוב. יש גם הופעת אורח מצחיקה וקצרה של זמרת בתפקיד עצמה, תצטרכו ללכת לראות כדי לגלות מי זו. בהחלט מדובר באנסמבל הקומי הטוב של השנה."אני אוהב האקביז" אולי לא יענה לכם על כמה שאלות קיומיות שמטרידות אתכם, אבל יש סיכוי טוב מאוד שתצאו מהסרט חכמים ומאושרים הרבה יותר. זה מה שנקרא קומדיה חכמה.
אני אוהב האקביז - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל מגלגיל: 2510/12/2004 14:54:32
4/10אייקון ציון
ארוך ... הסרט מיועד לסטודנטים לפסיכולוגיה, פילוסופיה ושאר רוחות רפאים. אם בא לכם לראות סרט בשביל הכיף, הסרט הזה ... הוא אפשרות גרועה. אני אישית סבלתי עד סבלתי מאד. נרדמתי באמת פשוט מחוסר הבנה על מה לעזעזל הם מדברים. חברתי לעומת זאת נהנתה מעל הגג. (נחשו מה היא לומדת). בקיצור אם אתם הרוב ... תחסכו לעצמכם.
שם: גילה בויוםגיל: 5128/11/2004 01:52:11
10/10אייקון ציון
סרט פילוסופי רב משמעויות יש בסרט הרבה חומר למחשבה והאמת היא שנהניתי. האמנם צירוף מקרים? האמנם יש טעם לחקור ולחפש אחר משמעויות? מסתבר שזה סיכון, כי אז אולי תסיר את המסכות לפיהם החיים שלך מתנהלים, אבל מצד שני גם תבין את הסיבתיות של מה גרם למה. האמת היא שכאשר יצאתי מן הסרט, וחשבתי על האם באמת יש צירופי מקרים או אולי באמת יש ולא כאי לדעת, ולא היה לי איך לחזור הביתה מהגרנ קניון, אז פגשתי זוג מכרים שבחץ לב לקחו אותי טרמפ, אז אל תגיו שאין צריפי מקרים
שם: הנוקם מהדרוםגיל: 2127/11/2004 21:54:46
10/10אייקון ציון
סרט גדול! לפני שהלכתי לסרט, קראתי עליו ביקורות לא כל כך טובות, לצד ביקורות מעולות. קיבלתי המלצה מחברים שבערך בראש שלי, שזה אחד הסרטים הטובים. הלכתי לסרט, ונהניתי מכל רגע. הסרט לא מתאים לכל אחד, ואני לא מוצא את זה מפתיע שרוב האנשים יחשבו שהוא דבילי ולא יבינו מה הלך בו. אבל מי שיזדהה עם הנושאים שמדוברים בו, ויאהב את ההומור המוזר שבו, יהנה ביותר מהסרט.
קישורים
חץ אני אוהב האקביז (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט