משימה בלתי אפשרית 3 ביקורת סרט

Mission: Impossible III Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משימה בלתי אפשרית 3":
"חגיגת אקשן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mission: Impossible III
משחק טום קרוז, וינג ריימס, קרי ראסל, פיליפ סימור הופמן, בילי קרודוף, לורנס פישבורן, מישל מונאהיים, ג'ונתן ריס מאיירס במאי/ת ג'יי ג'יי אברהמס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשימה בלתי אפשרית 3 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חגיגת אקשן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע19.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די76.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום קרוז חוזר אל בתי הקולנוע ולפניו עומדת משימה בלתי אפשרית, האם הוא יצליח לעמוד בה? האם הוא יצליח להחזיר את אהבה הקהל ולבסס את מעמדו ככוכב הקולנוע הגדול ביותר על פני הפלנטה אחרי שהרומן המתוקשר שלו עם קייטי הולמס, הנאומים המתישים שלו בנושא סיינטולוגיה ופרשת ברוק שילדס והכדורים נוגדי דיכאון, כמעט וחסלו לו בשנה האחרונה את הקריירה?

אחרי צפייה בסרט ומחשבה מעמיקה לא פחות, אני מגיע למסקנה שקרוז יכול לנשום לרווחה. הוא הולך להרוויח בגדול. כמפיק הסרט שליש מהרווחים נכנסים הישר לתוך הכיס הפרטי שלו. אגב, מי שעמד במשימה הזו והציל את הקריירה המתרסקת של הכוכב הוא הבמאי ג'יי. ג'יי אברמס. השם הזה אולי לא אומר לכם הרבה אבל מדובר באיש שעומד מאחורי הסדרות "אבודים" ו"אליאס".בסרט הקולנוע הראשון של אברמס אין רגע אחד דל, גם אם אין לו ממש תסריט. כמו שאתם מתארים לכם, המחסור בתסריט ועלילה הגיונית לא ממש פוגם בהצלחת הסרט וזה לגרום לקהל שלו הנאה גדולה. הרי לפי החוקיות של הז'אנר, ככול שהסצנות יותר מופרכות כך הסרט מהנה יותר. והסרט הזה אכן מספק מספר סצנות בלתי הגיוניות כולל קפיצה מבניין אחד למשנהו המזכירה באופן חשוד את ספיידרמן, (רב סרן שמועתי טוען שקרוז רצה את התפקיד ונפסל בשל גילו המתקדם).
האויב המרכזי של הסרט הוא לא פיליפ סימור הופמן המעולה בתפקיד אוון דאבייאן המרושע, (רוצו לראות את "טרומן קפוטה" המופתי בכיכובו), אלא דווקא טום קרוז שברגעי השיא של הסרט נראה כמו דראג-קווין על אקסטות. הנוכחות ההיסטרית שלו על הבד נובעת בעיקר מחוסר ההומור שלו כשחקן. כאשר כול השחקנים סביבו נראים משועשעים מהמתרחש סביבם, קרוז משחק אותה בשיא הרצינות מה שגורם לגיחוך בסצנות השיא. התחושה שעוברת מהמסך היא שקרוז לא רק נלחם נגד הופמן המרושע, הוא גם נלחם על הקריירה שלו וכאשר זה לא עצוב זה פשוט קורע מצחוק.הסרט מתחיל בסצנה מעולה שמזכירה במקצת את סרט הזוועות המבריק "הוסטל". אחרי שהסצנה הזו מסתיימת מסתבר שצפינו בסצנת השיא של הסרט, ולכן לאורך כול הסרט יש ניסיון להתגבר על הכוח הבלתי יאמן של הסצנה. מדהים שסצנה בהשתתפות שלושה שחקנים, בלי פעלולים, וקצת ארט של חדר עינויים, מצליחה להיות הסצנה החזקה והמרשימה ביותר. מה שמוכיח שלפעמים פיצוצים, קפיצות בלתי הגיוניות ושאר הירקות לא ממש יכולים לעמוד מול תסריט חזק ומשחק מעולה.
השעתיים לאחר מכן נטולות כול תסריט, ובעיקר מתבססות על המון חורים עם אוויר. אבל למען האמת למי זה משנה, כול עוד המתח נשמר היטב במהלך כול אותם שעתיים גם אם הן נטולות כול הגיון בסיסי מרגע שכתוביות הפתיחה מסתיימות עד שכתוביות הסיום עולות על המסך.הפעם לשם שינוי לקרוז יש צוות שחקנים מעולה התומך בו לכול אורך הסרט, כאשר השחקן זוכה פרס האוסקר, פיליפ סימור הופמן בתפקיד הרשע התורן גונב את ההצגה ובגדול. רק חבל שיש לו אולי 20 דקות מסך לאורך כול הסרט, מגיע לו הרבה יותר. בכלל אם נאמין לשמועות הזדוניות שמגיעות מהוליווד, קרוז פחד שהופמן יגנוב לו את ההצגה, אבל אלא רק שמועות. הבמאי החזיר את הנוסחה הטלוויזיונית הקלאסית של צוות העובד יחד. הפעם לוינג רהיימס יש נוכחות יותר מאסיבית יותר על המסך ואליו מצטרפים גם ג'ונתן ריס מאיירס ("נקודת מפגש") ומגי קיו הסקסית. בתפקיד משמעותי אך קטן יותר אפשר למצוא את קרי ראסל.את אשתו הנחטפת של הסוכן הבלתי נלאה מגלמת, מישל מונהאן, שהיתה צינית ומגניבה ב"קיס קיס בנג בנג" ובסרט הזה היא מגלמת את קייתי הולמס. את הבוסים של קרוז מגלמים לורנס פישברן ובילי קרודוף. שני שחקני אופי מעולים שנראים משועשעים לחלוטין מהתפקידים שלהם בסרט הזה. "משימה בלתי אפשרית 3" עולה על שני הסרטים הקודמים בסדרה ומציב רף גבוה מאוד ללהיטי הקיץ הבאים בתור, נקווה שהם יצליחו להתגבר עליו.
משימה בלתי אפשרית 3 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1506/08/2018 02:08:22
7/10אייקון ציון
סרט מותח ומתוחכם. המשחק מצויין, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף מאוד לאווירה, סצנות האקשן חכמות ועשויות היטב, העריכה מעולה והדיאלוגים די סוחפים ומתוחכמים אך התסריט והעלילה לא תמיד הכי מובנים, כוללים מספר חורים מעצבנים ויכלו להיות יותר טובים ומרשימים. בקיצור, אפשרי לצפייה בכיף.
שם: דרור הוברגיל: 1312/09/2006 16:57:55
10/10אייקון ציון
סרט אדיר!!!!!!!!!!!!!! הלכתי ממזמן אבל מי שעוד לא הלך, שווה!!!!!!!! אקשן, פעלולים ללא הפסקה פשוט שרט שלא כדי להחמיץ!!!
שם: אליעד טלמורגיל: 1425/08/2006 12:56:48
8/10אייקון ציון
אח שלי נמצא בצבא, והוא מגיע הביתה פעם בשבוע, ואני בדרך-כלל רואה איתו סרטים בקולנוע, כי אבא שלי אומר שאם אני כבר הולך לסרט, צריך לנצל את הזמן שהוא בבית ושהוא יבוא איתי. אני מחכה יום, אני מחכה יומיים, אבל אני כבר לא יכול יותר, אני מזמין כמה חבר'ה מהכתה שלי ואנחנו יוצאים לראות את הסרט החדש בקולנוע - "משימה בלתי אפשרית 3". כמו כל סרט בסדרת 'משימה בלתי אפשרית', הסרט מתחיל כשהכל לא מובן, במקרה הזה טום קרוז חוזר בתפקיד אית'ן האנט הסוכן החשאי במטרה לעצור את פיליפ סימור הופמן בתפקיד סוחר הנשקים הרשע, וכמו כל סרט בסדרה, יש לא מעט טוויסטיס. הסרט כולל פחות אקשן ויותר תחכום מהסרט השני, ופחות תחכום ויותר אקשן מהסרט הראשון, אז כך שהוא מאוזן מבחינת פנייה לקהל. האקשן בסרט לא מאכזב, אבל מי שאהב את האקשן בסרט השני, כנראה יתאכזב מהשלישי, אבל לא רק האקשן הוא העניין, אלא גם התחכום, אז ככה שלא נראה לי שמישהו יתאכזב. המשחק של טום קרוז טוב למדי, אבל לא טוב במיוחד, מי שבאמת משחק טוב לדעתי הוא פיליפ סימור הופמן שעדיין נמצא על הגל מאז זכייתו באוסקר על טרומן קפוטה. בקיצור, מדובר על סרט אקשן מעל הממוצע, שכדאי לראות, ואם אתם מעריצי 'משימה בלתי אפשרית', כדאי לכם עוד יותר לראות. 8 מתוך 10 בסולם טלמור.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט