בלי פחד ביקורת סרט

Fearless Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בלי פחד":
"ג'ט לי במיטבו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fearless
משחק ג'ט לי, נייתן ג'ונס, מזאטו הראדה, קולין צאו במאי/ת רוני יו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבלי פחד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ג'ט לי במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די76.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ט לי מסיים את הקריירה הענפה שלו בז'אנר אומנויות הלחימה בסרט שהוא חזרה אל השורשים, המזכיר את סרטיו המוקדמים "מקדש השאולין" ואת הטרילוגיה הקלאסית "היו זמנים בסין". זו גם חזרתו של הבמאי רוני יו אל כור מחצבתו אחרי שהיגר להוליווד וסיפק לקהל הצופים המערבי שפע של סרטי אימה ופעולה מבדרים כגון: "הכלה של צ'אקי", "טריפ 51" ו"פרדי נגד ג'ייסון".בשנת 2000 התרחש שינוי בז'אנר סרטי אומנויות הלחימה, בעיקר בזכות אנג לי וסרטו המופתי, "נמר דרקון". אפשר לטעון שלי יצר תת ז'אנר של סרטי אומנויות הלחימה מיופייפים שנמכרים לקהל המערבי בעזרת נופים, צבעים וצמרות עצים.למרות ההצלחה היחסית של "בלי פחד" בארה"ב הוא לא מסוג הסרטים הנ"ל. נכון שגם כאן הכוריאוגרפיה של סצנות הקרב עוצרת נשימה, אבל לעומת "מחול הפגיונות" ו"גיבור" בסרט זה אתם הולכים לראות כמויות של בוץ, שמים אפורים ואין באלימות שום דבר פיוטי ונעים לעין. אפשר לטעון ולהגיד שמדובר ב "הבלתי נסלח" של ג'ט לי.
נכון שבמהותם סרטי אומנויות הלחימה של אנג לי וז'אנג יימו שזכו להצלחה מסחררת בארה"ב ובאירופה הן יצירות קולנועיות הומאניות אבל הן גם היו יצירות חגיגיות שלא הסתפקו במסר אלא מכרו לקהל המערבי ספקטקל ויז'ואלי רווי בצבעים חזקים ומרשימים. "בלי פחד" מראשיתו עד סופו הוא סרט שנצבע בצבעים אפורים וחומים. בדיוק כמו גיבור הסרט גם אנחנו לומדים שאין שום דבר מפואר באלימות. ככול שהקרב מרשים יותר כך הוא מסוכן וקטלני יותר. מצד אחד אנחנו נהנים לצפות בקרבות ומצד שני יש אנשים שמשלמים בחייהם את מחיר ההנאה של קהל הצופים.הסרט עוקב אחר סיפור חייו של הואו יואנג'יה, מי שהיה הגורו הרוחני של מיליוני מאמינים בסין, ואחד הלוחמים הסיניים המפורסמים ביותר במאה ה-20. הסרט מתחיל בקרב מסחרר ואז ברגע השיא ישנו פלאשבק, בו אנחנו פוגשים את יואנג'יה כילד קטן ומפונק החולם להיות לוחם גדול ורב השפעה בדיוק כמו אביו. הצרה היא שהאב מקווה שבנו לא ילך בדרכו. אבל תשוקה של ילד קשה מאוד לעצור וכעבור שנים לא מעטות יואנג'יה יורש את מקומו של אביו והופך ללוחם בלתי מנוצח. אופיו השחצני גורם לו לשלם מחיר כבד וסוחף אותו למסע אישי שבו ייוולד מחדש.
הכוריאוגרף יואן וו פינג, מוכר לקהל המערבי בזכות עבודתו בסרטים "מטריקס", "נמר, דרקון" ו"להרוג את ביל". "בלי פחד" הוא שיתוף הפעולה השמיני שלו עם ג'ט לי. בין היתר הם עבדו ביחד על טרילוגיית "היו זמנים בסין", "Fist of Legend" וסרטו הלפני אחרון "ללא מחסום". השניים מספקים את קטעי האקשן המדהימים ביותר שנראו השנה. מערכת היחסים בין הכוריאוגרף לרקדן/שחקן מושלמת ואין ספק שמדובר בחוויה מרהיבת עין לצפות בתוצאה של שני המקצוענים.החיסרון היחיד בסרט "בלי פחד" הוא שהתסריט שלו מעביר את המסר שלו בחוסר עדינות מבאס למדי. הבאנו שאלימות זה רע, רק חבל שאתם דואגים להזכיר לנו את זה אחרי כול סצנת פעולה מרשימה. מאוד קשה לרקוד על שתי החתונות. ובעצם "בלי פחד" הוא סרט מפוצל אישיות המתנהל על שני מישורים: היצירה הויזואלית האלימה והמרשימה והסרט הדידקטי נטול הסאב-טקסט. אני העדפתי בשלב מסוים להתעלם ממה שהדמויות מקשקשות ולהתמקד באגרופים המעופפים.אז אם אתם משוגעים כמוני על ג'ט לי וסרטי אומנויות לחימה בוטים ואלימים מדובר בסרט חובה שאסור להחמיץ, אבל אם אתם מחפשים אנשים נלחמים על צמרות עצים או בין עלי שלכת מעופפים, טעיתם בכתובת. בסרט הזה תקבלו אגרוף ישר לתוך הפנים.
בלי פחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכאל ורמקרויטגיל: 1701/12/2006 18:55:10
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים של ג'ט לי! הם לקחו את אמנויות הלחימה בסרטים אסיאתיים לרמות חדשות ואפילו הכניסו קצת "אמריקה" לסרט. ושוב אחד הסרטים הטובים שיצאו בזמן האחרון
שם: איתי סלפיאןגיל: 1127/11/2006 15:47:14
10/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט הזה בכלל בשנה שעברה!!! ראיתי את זה במאי. בכל מקרה, סרט ענק, ממש קרבות יפים, ונהינתי מכל רגע בסרט!!! שווה הרבה יותר משלושים וחמש שקל!!
שם: יניב יגיל: 2818/11/2006 17:22:28
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד. אמנם העלילה לא מתעלה לרמות של גיבור למשל. העלילה קצת צפויה ולא מתעמקת יותר מידי בפרטים. אבל...וזה אבל גדול. לדעתי אחד הסרטים הטובים של השנה. אקשן מעולה, צילומים מרהיבים וג'ט לי במיטבו. בהחלט ראוי לסיים בו את הקריירה שלו, וסרט מומלץ גם לאנשים שלא מתים על סרטי קונג פו.
קישורים
חץ בלי פחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט