המסע אל החלום ביקורת סרט

The Golden Door Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המסע אל החלום":
"קולנוע מרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Golden Door
משחק שרלוט גינצבורג, פיליפו פוצ'ילי, וינסנצו אמאטו, אורורה קאוטרוצי, פרנצ'סקו קאסיסה במאי/ת עמנואל קריאלזה  
זר
ביקורת סרט להמסע אל החלום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קולנוע מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי עמנואל קריאליז ("רספירו") מצליח לנווט את עצמו בין סצנות ענק מרשימות ומפוארות לבין רגעים אינטימיים מרגשים, מבטים קורעי לב ומערכות יחסים אנושיות ומורכבות. האיזון העדין בין המופע הקולנועי מרהיב העין לאינטימיות העדינה הם שהופכים את "המסע אל החלום" לאחד הסרטים השווים ביותר כרגע על מסך הקולנוע. בעולם שבו הקולנוע האפי הופך בעיקר לחגיגה ויזואלית ושוכח לעיתים קרובות מהדמויות הנעות על גבי המסך, קריאליז זוכר בדיוק מה הופך סרט ליצירה קולנועית.אני חייב לציין שבהתחלה די סבלתי. הסרט נראה כמו חיקוי של עשרות סרטים איטלקים אחרים שבמאים כמו האחים טביאני ובני דורם ספקו לחובבי הקולנוע האיכותי לפני שלושים שנה. אז הסרט מתחיל חלש, באיזה כפר נידח, הקצב שלו מקרטע ואני כבר החלטתי שאת הסרט הזה אני שונא, אבל אז הפתעה, כעבור עשר דקות, הגיבורים נוטשים את הכפר והסרט מתחיל לתפוס תאוצה. העניינים מסתדרים, אתה נכנס לראש שלהם, אתה מתחיל להזדהות איתם, והמפגש עם שרלוט גינסבורג רק מועיל למשפחה הכפרית הפרימיטיבית ולבמאי. המסע שהתחיל צולע הופך לזרימה חלקה ומהירה כאשר בסוף הסרט אתה לא ממש רוצה לקום מהכסא באולם.
הסרט ששמו המקורי הוא "דלת הזהב" מתרחש בתחילת המאה ה-20. העלילה מתחילה בכפר קטן בסיציליה. בני משפחת מנקוזה שאיבדו את אם המשפחה מחליטים להגר לאמריקה, הארץ שבה לפי הסיפורים הכסף גודל על שיחים, חלב זורם בנהר והבניינים נוגעים בשמים. בני המשפחה נשבים בקסם אבל הסבתא סקפטית. היא חיה בעולם הישן והמסע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות הוא מבחינתה ויתור על המסורת ודרכי העולם שלהם היא התרגלה. מפגש עם בחורה אנגליה בשם לוסי המנסה להגר לארה"ב דרך איטליה ישנה את חייהם של בני המשפחה ובמיוחד את עולמו של אבי המשפחה, סלווטורה."המסע אל החופש" אינו מחדש דבר מבחינה קולנועית אבל הוא בהחלט סרט שמצליח לעביר את תחושת ההתפכחות מן החלום האמריקאי. חוויית ההגירה מתוארת לרגעים כמסע אבסורדי. לא כול אחד יכול לעבור את דלת הזהב. למדינה הצעירה ובעלת הממון יש תנאים משלה לקבלת אזרחים חדשים. קריאליז מתאר את חוויית ההגירה בצורה רגישה ומתאר לא רק את הצדדים המכוערים שבהם מופיעים האמריקאים כמתנשאים מול המהגרים שאינם משכילים אלא גם את היופי והציפייה לעולם החדש שיש בו שפע של תקווה.
בסרט מספר רגעים פיוטיים קסומים, שימוש מעולה בשירים בביצוע של נינה סימון ומשחק נפלא של כול צוות השחקנים משרלוט גינסבורג המפורסמת שבחבורה דרך הסבתא הקשישה בגילומה של אורורה קוואטרוצ'י וכמובן הבנים במשפחת מנקוזה. קריאליז מייצר מסע שבתחילתו הוא מדדה בעצלתיים, אבל הולך ומשתפר משמעותית. בהחלט חוויה קולנועית מסעירה על שפע הסצנות הסוריאליסטיות המרשימות, הצילומים האפיים עוצרי הנשימה והקלוז אפים קורעי הלב. לא סתם הוא זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה.
המסע אל החלום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: צביה מיבצרגיל: 5020/10/2007 22:31:18
7/10אייקון ציון
צפיתי ליותר. סרט מעייף ולא מסקרן במיוחד. מגיע לו לא יותר מציון 7.
שם: אוריאל פ.גיל: 4918/09/2007 02:04:06
9/10אייקון ציון
סרט מצוין. מאיר נקודה קטנה בזמן ובמרחב, מתוך רגישות וסימפטיה למושאי הסרט. בימוי מיוחד, צילום מעולה. מומלץ!
שם: תמי וילדרמןגיל: 5324/06/2007 11:20:24
5/10אייקון ציון
התאכזבתי מהסרט. לראות רק סבל של אנשים, הכל רע בלי טוב. ציפיתי שחלקו השני של הסרט יהיה קצת יותר אופטימי, אך הכל אפור ומדכא. זה סרט שהיה יכול להיות הרבה יותר מוצלח אך לא ככה היה וחבל.בקיצור באתי כנראה עם ציפיות גדולות מידי ויצאתי מאוכזבת.
קישורים
חץ המסע אל החלום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט