קללת פרח הזהב ביקורת סרט

Curse of the Golden Flower Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קללת פרח הזהב":
"שילוב קטלני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Curse of the Golden Flower
משחק צ'או יאן פאט, גונג לי, יי ליו, מאן לי, גין צ'אן, גאי צאו במאי/ת ז'אנג יימו  
זר
ביקורת סרט לקללת פרח הזהב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שילוב קטלני"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע14.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די71.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם יש סרט פעולה אחד שאתם כנראה חייבים אבל חייבים לראות הקיץ – זהו "קללת פרח הזהב". אין בו שום פיצוץ ששודרג על ידי פעלולי מחשב, אין בו שום גיבור על שמתעופף מעל ניו יורק ובהחלט אין בו רובוטים ענקיים ומשעממים שמאיימים על העולם. סרט הפעולה של הקיץ הוא מעבר לסרט ז'אנר נוסחתי. הוא סרט שיש בו הכול: כוריאוגרפיה אלימה וקטלנית, דמויות מתוסבכות לא פחות מגיבורי "המלט" ועלילה שיכולה להתחרות היטב עם כול אופרה טראגית שנכתבה אי פעם."קללת פרח הזהב" הוא סרט הקיץ האולטימטיבי המיועד למספר סוגי קהלים שבדרך כלל לא תמצאו יושבים יחד באותו אולם. הסרט מיועד למי שמחפש סצנות פעולה וקרב עוצרות נשימה אבל גם למי שמחפש דרמה מלכותית אדיפאלית עמוסה בטיפוסים מושחתים, תאבי בצע ונקם. ואם כול זה לא מספיק, חובבי הסרטים התקופתיים, הביגוד, האביזרים והאיפור הולכים להתמוגג מהשקעה חסרת תקדים במחלקות הנ"ל. "קללת פרח הזהב" מרהיב עין מהפריים הראשון עד האחרון.
הטלנובלה קורעת הלב (תרתי משמע) עוקבת אחרי שושלת טאנג ששלטה באימפריה הסינית לפני מאות שנים. המלך (צ'או יאן פאט, שמכפר על הופעתו המביכה ב"שודדי הקאריביים"), לקח לעצמו לאשה נסיכה (גונג לי המדהימה), מממלכה שכנה. במשך השנים היא ילדה לו שני בנים וגידלה את בנו הבכור שבאופן מפתיע אף ניהלה איתו רומן בזמן שבעלה ואביו היה בקרב. המלך חוזר משדה הקרב כדי לטפל בקרב האמיתי המתרחש בבית. כמות הדם שתשפך והמחיר הכבד שהוא ובני משפחתו עומדים לשלם מזכיר בערך את חתונת הדמים הזכורה לטוב מאופרת הסבון האמריקאית "שושלת".ז'אנג יימו, בעבר אחד הבמאים הדרמטיים האיכותיים המוערכים ביותר שיצאו מסין, עבר מספר גלגולים לאורך הקריירה שלו. סרטיו הראשונים היו דרמות תקופתיות שזכו בשלל פרסים והציגו בפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם. בשלב מסוים אחרי השיא של "סיפור חיים" ו "כנופיות שנחאי" הוא עבר לדרמות קטנות, עכשוויות בגוון ריאליסטי. היום הוא האיש שעתיד לביים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה בסין והבמאי היוקרתי ביותר בסין עם סרטי אומנויות לחימה מרהיבי עין ("גיבור", "מחול הפגיונות").
"קללת פרח הזהב" הוא בהחלט סרטו הראוותני ביותר עד כה. העלילה גדולה מהחיים בערך כמו התפאורה והביגוד מרהיבי העין. העלילה כול כך מופרכת, עמוסת תפניות, והתנהגות מוגזמת של הדמויות, שבשלב מסוים נראה שהיא יכלה להוות בעיה, אבל באופן אבסורדי הקיצוניות הזו הופכת לאחת ההנאות המרכזיות מהסרט. "קללת פרח הזהב" הוא אולי לא סרטו המושלם של ז'אנג יימו אבל בהחלט הפופוליסטי מבין כולם וכזה שיכול להתאים לכול סוגי הקהלים בקלות מפתיעה ביותר.
קללת פרח הזהב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילן גנקיןגיל: 2323/07/2007 18:42:13
8/10אייקון ציון
מי שהביא לנו את גיבור ומחול הפגיונות מביא לנו הפעם סרט שהוא קונצרט חגיגי וצבעוני. מי שאהב את הסרטים הנ"ל אין ספק יהנה מהסרט. הדבר היחיד שהפריע לי בסרט הוא ההתחלה שקצת נמרחת.ולמרות שהעלילה של הסרט היא סוג של אופרת סבון שעוסקת בתככי המשפחה.אך זה הבסיס למה שקורה בסרט. כמובן התלבושות, התפאורה הצילום הכל מאוד יפה כיאה לסרטיו של יימו.
שם: מיכלגיל: 2506/07/2007 21:11:13
3/10אייקון ציון
סרט חלש ביותר. באמת שאני מחובבות הזאנר, אבל על נטישה בוטה כל-כך של עלילה לטובת אפקטים וסיפור שהוא כל-כך נטול פואנטה גם האפקטים המרשימים ביותר לא יוכלו לפצות. לרגע היה נראה שהסרט עוד ימריא, ממש לפני שהעלילה נטשה כל קשר לקו סביר והפכה למופרכת לחלוטין. תחסכו לעצמכם את המצוקה הנפשית וחכו לסרט דומה עם איזושהי אמירה.
שם: אמנון אלביגיל: 9923/06/2007 09:34:40
9/10אייקון ציון
הפקה שהיא קונצרט קולנועי. בתנועה, הצבעים, התלבושות, תפאורת הארמון, תורת הלחימה ברמה של ריקוד ריקוד. הפקה כה מוקפדת ויקרה סביר להניח כי בחרה בכוונה תחילה בעלילה כה בנלית. לי, אשר כה אוהב שיח מערבי שנון ומתוחכם, נקודה זו פוגעת בהנאה. מפתיע גם כי משפחת המלוכה אינה עוסקת כלל בענייני הממלכה אלא רק בתככים משפחתיים. כמו שאמרה נעמי, בת הזוג הנהדרת והחכמה שלי, מבחינתם כל העולם מחוץ לארמון יכול להיכחד. הסרט מדגיש, כנראה, את המעבר המיידי וחסר הרגש של התרבות הסינית מן הנשגב, הלחימה, אל הבנלי, הניקיון. מן הבחינה הזו לא צריך להרחיק אל סין אלא לפגוש באשתי לשעבר. לכו ותיהנו.
קישורים
חץ קללת פרח הזהב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט