10,000 ביקורת סרט

10,000 B.C. Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "10,000":
"ביזיון!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 10,000 B.C.
משחק קמילה בל, עומר שריף, קליף קרטיס, סטיבן סטראיט, טים ברלו, ריס ריצ'י, סורי ואן-סורנסן במאי/ת רולנד אמריך  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל10,000 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ביזיון!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די56.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
קצת לא נעים לי להודות אבל אף פעם לא ממש סבלתי מהסרטים של רולנד אמריך. "היום שאחרי מחר", "היום השלישי" ו"סטארגייט" היו אינפנטיליים אך מהנים מסוגם. "גודזילה" היה סתם משעמם ואת "הפטריוט" ו"חייל אוניברסלי" לא ממש ראיתי. הטריילר של "10,000" נראה מרשים. הוא הבטיח סרט הרפתקאות היסטורי משופע בסצנות פעולה מרהיבות ועלילה מפגרת להדהים בהתאם לסרטים הקודמים של אותו במאי. באופן טראגי כול מה שטוב בסרט הזה נמצא בטריילר וכול שאר 100 הדקות של הסרט, זו יצירה פרימיטיבית לפחות כמו גיבוריה הניאנדרטליים. בעצם הדבר הטוב היחיד שאני יכול לכתוב על "10,000" שהוא נגמר ושלא צריך להישאר לכתוביות.השאלה הגדולה ביותר שעומדת מאחורי הסרט המדובר, מי ישב באולפני וורנר קרא את התסריט, והחליט לתת לבמאי 75 מיליון דולר? האם אותו אדם יודע לקרוא? האם הבוסים שלו יודעים לקרוא? האם השחקנים יודעים לקרוא? האם עומאר שריף שמלווה את הסרט בקריינות נרגשת יודע לקרוא? האם הבמאי שכתב את התסריט עבר ארוע מוחי שהחזיר אותו לכיתה א' וזו התוצאה משיעור חיבור? האם אף אחד לא עצר לרגע אחד ואמר לעצמו, שיש גבול לטמטום? שאי אפשר לקרוא לגיבור סרט בשם טיקטיק?
”10,000″ הוא חיקוי חיוור ורע של מיליון סרטים אחרים, לדוגמה "אפוקליפטו". הסיפור כמעט את אותו הסיפור: גבר צעיר מכפר פרימיטיבי נאבק בלוחמים מציוויליזציה מתקדמת כדי להתאחד עם אהובתו. רק ש"אפוקליפטו" אלים ועמוס אקשן ואילו "10,000" ילדותי ומשמים. כמו ב"טרויה" גם כאן בחורות מהוות את הגורם המרכזי לפריצתה של מלחמה. הטובים כולם לבנים או אפרו-אמריקאים דוברי אנגלית סטייל יודה ואילו הרעים דוברי אנגלית במבטא ערבי כאילו יצאו עכשיו מעזה.אהה, ויש לנו גם את יציאת מצרים (!). גיבורינו חוצה עם עשרת השבטים את המדבר כדי להלחם בציוויליזציה המתקדמת שאיך לא, בונה פירמידות וספינות מפוארות. כמובן שמנהיגי הציוויליזציה המתקדמת מגדלים זקנים בדיוק כמו חברינו מהחיזבאללה. ומה עושות שם הממוטות? שלא נדבר על היצורים הפרה-היסטוריים שדומים לכול מיני יצורים שזה עתה נמלטו מ"פארק היורה"? האם הממוטות עזרו גם לאבותינו במצרים לבנות פירמידות? ולמה בהגדה של פסח לא מזכירים אותם? ועוד יותר חשוב, האם ממוטות כשרות???
ואיך מסבירים תפניות עלילתיות מופרכות וחורים עלילתיים? פשוט יוצרים דמויות של נביאים שיסבירו שעכשיו צפינו במשהו בלתי הגיוני בעליל אבל מסתבר שזו נבואה ולכן זה היה צריך להתרחש. וזה קורה יותר מדי פעמים בסרט. יש גם יותר מדי נביאים (הזקנה בכפר האינדיאני הלבן, הזקן בכפר של האפרו-אמריקאים, וכמובן הנביא של המנהיג הרע) וכולם יעזרו לעלילה להתקדם כאילו אין לצופים שכל בקודקוד.מי השחקנים שמופיעים בסרט? מי זה השחקן הראשי הזה, סטיבן סטרייט, שלא מסוגל להחזיק מצלמה? והאם מה שקראתי נכון והבמאי פשוט נדלק על תמונה שלו ולכן הוא לוהק לסרט? האם הבמאי מלהק עם הזין ולא עם אנשי ליהוק מקצועיים? והאם סטרייט הומו? ואיך משיגים את הטלפון שלו? ולמה קמילה בל המוכשרת בוחרת להשתתף בסרטים כול כך גרועים? האם לא הספיקו לה "כשזר מצלצל", "הבלדה על ג'ק ורוז" ו " The Quiet"? ולמה שחקן האופי קליף קרטיס הסכים לגלם דמות שקוראים לה טיקטיק? ואיך זה שחצי מהקאסט נראה כמו המחבלים מה-11 בספטמבר?באביב שעבר סבלתי בסרט "300" אבל הוא לפחות היה איכשהו מעניין מבחינה טכנית וויז'ואלית. בסרט "10,000" אפילו את זה לא תמצאו. מדובר בקולנוע מיושן שכתוב רע, מבוים רע, משוחק רע, ואין בו דבר טוב אחד ראוי שאדם שפוי, לא משנה כמה הוא אוהב סרטי פעולה, ילך ויוציא עליו 35 ₪. אם אתם כבר רוצים לראות סרט פעולה עדיף ללכת לשטות עם איילת זורר. ב "10,000" פשוט תתייבשו על הכסא באולם הקולנוע ותבכו.
10,000 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יואב גגיל: 3631/05/2008 21:47:14
6/10אייקון ציון
סרט עמוס קלישאות, סטריאוטיפים ודיאלוגים קלושים - ולמרות זאת אי אפשר להתעלם מכמה הישגים קולנועיים: בראש ובראשונה הממותות: בהחלט מרשים איך זן חיות עתיק זה מוקם לתחייה בסרט הזה. גם הצגת עיר האלים (גיזה?) מעוררת השתהות. כך שלמרות העלילה המגוחכת והמשחק החלש של כל הקאסט בהחלט מדובר בבידור סביר. מומלץ מינוס.
שם: מוניקה איבנייסגיל: 1716/05/2008 21:23:23
4/10אייקון ציון
העלילה של הסרט עשויה הייתה להיות מעניינת, בידיו של במאי אחר. הצילום מרהיב, נופים מושלגים (בעיקר על רקע המדבריות הישראלית ) נראים נהדר על פני המסך, אבל לא הבימוי עצמו. רק עבור ההשקעה בצילום, באפקטים, ובגלל המראה המרשים למדי של השחקנים הראשיים, אפשר יהיה להפוך את הסרט לנסבל וגם זה תלוי בעצביו של הצופה.
שם: ירון לנדאוגיל: 1625/04/2008 18:10:27
1/10אייקון ציון
סרט הכי גרוע שראיתי בחיים שלי. משעמם, חסר תוכן. דבילי לגמרי, משעמם, אפקטים גרועים. וכל מה שיכול להיתו לא טוב בסרט. בזבוז מוחלט של כסף וזמן.
קישורים
חץ 10,000 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט