רחובות מושחתים ביקורת סרט

The Yards Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "רחובות מושחתים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Yards
משחק מרק וולברג, הואקין פניקס, שרליז ת'רון, ג'יימס קאן, פיי דאנווי, אלן בורסטין, צ'אד אהרון, טוני מוסנטה במאי/ת ג'יימס גריי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרחובות מושחתים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גלריית שחקנים מרשימה עוטרת את הסרט הזה. בד"כ זה סימן שמבשר רעות לגבי איכות סרט בעיניי, אבל במקרה זה טוב שנתבדיתי.הסרט עוסק בליאו, צעיר בעייתי שהשתחרר זה עתה מהכלא, וחוזר לחיק משפחתו וחבריו, אותם הציל ממאסר בעבר, בכך שביכר לרצות זמן בכלא ולא להסגיר לשוטרים, כי הם קשרו קשר לפשע עמו. הוא נפגש מחדש עם בת דודתו בה היה מאוהב בעבר (שרליז תרון), אשר עומדת להינשא לחברו משכבר הימים, וילי (חואקין פיניקס). ליאו, אשר מכיר בסבל הניכר שעבר על אמו (אלן ברנסטיין), מחליט לחזור למוטב ולבוא לעבוד עבור דודו החורג פרנק אולכין (ג'יימס קאן), אשר הנו איש עסקים העוסק בקבלנות ציוד בנייה לרכבות, ובמהלך העניינים מצטרף לווילי, חברו, העובד עבור דודו. עוד לפני שמתחיל ליאו לקלוט מה קורה, הוא מסתבך בפרשת שחיתות, אשר מעורבים בה אנשי פוליטיקה, עסקים וקבלנים מתחום הרכבות, וזאת על לא עוול בכפו. בשל עברו, מפנים הסובבים לו גב ומפלילים אותו בפשע שלא ביצע.
לכאורה סיפור פשוט, תאמרו. בסרט הזה כבר היינו? לא בדיוק. דומה שהעלילה הנה אך כיסוי לדרמה האמריקאית מהסוג הטוב, שנדיר למצוא בימינו. הסרט הנו חממת גידול לשני שחקנים צעירים וטובים, אשר עושים תפקיד אופי טוב: האחד - מארק וולברג, שאת ניצני המשחק הטוב שלו הפגין כבר בכישלון הקולנועי ושמו "הסערה המושלמת". השני - חואקין פיניקס (גלדיאטור, עט הסקנדל), מטאור עולה בשמי הוליווד, אשר לזכותו ייאמר, שדי בהבעות פניו כדי להעביר לצופה עד כמה השחקן הזה מוכשר. שימו לב אליו - שחקן אופי טוב, שדי בהופעותיו האחרונות בקולנוע כדי להמחיש את הפוטנציאל האדיר הטמון בו. עם זאת, משחקם של שאר השחקנים גם ראוי להערכה, והצוות ככלל עושה עבודה מדויקת ויעילה.אבל הסרט מבוסס בעיקר על מערכות יחסים, ובכך כוחו. העלילה הפשטנית יחסית מהווה אך סיפור בסיס למארג של קונפליקטים: קונפליקטים בין ליאו לאמו, בין ליאו לעצמו, בין ליאו לחבריו ולסביבתו העוינת, וקונפליקט בין הבחירה הטובה והקשה לבין הבחירה הרעה והקלה. וקונפליקטים זה מה שעושה קולנוע טוב. כשזה נתמך בצוות שחקנים מיומן וראוי, ועם זאת ללא סטארים מגלומניים, מתקבלת תוצאה יפה ומדויקת, ודרמה טובה מאד. אין כמו סרט העוסק בקרביה של משפחה, כדי לגעת עמוק בצופה, וסרט זה עושה את העבודה.
לסיכום: יפה, איטי, משחק טוב מאד ואף נוגע ללב לעיתים.8 בסולם יגאל.
רחובות מושחתים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4412/02/2016 19:18:24
8/10אייקון ציון
ליאו הוא בחור צעיר שמשתחרר מהכלא ושואף להתחיל בחיים חדשים נטולי פשע .לרוע מזלו הוא חוזר למשפחה ,בה בן זוגה ואביה החורג של בת דודתו לא כל כך מאמינים בללכת בדרך הישרה. שניהם מאמצים שיטות של מאפיה כדי לזכות בדרך לא חוקית במכרזים שמוציאה חברת הרכבת המקומית לצורך תחזוקה וטיפול ברכבותיה. ליאו מעוניין בסך הכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד ומשתלב בחברה , אך ה"רומן" הזה מסתיים מהר מאוד בלילה אחד, כאשר פעולה עבריינית בה הוא משתתף, מסתבכת ומשתבשת והוא נאלץ להמלט מרשויות החוק אבל גם מפני האב החורג ובן הזוג של בת דודתו. בתוך כל הכאוס הזה עליו גם למצוא דרך להיות קרוב לאימו החולה. הסרט עשוי טוב, אין רגעים מתים וכל הזמן קורה משהו . כשמוסיפים את זה לצוות שחקנים מן השורה הראשונה ולסיפור מעניין עם מוסר השכל שאומר, שהפשע לא משתלם, אז התוצאה הסופית היא טובה מאוד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט