פקד מושחת ביקורת סרט

Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פקד מושחת":
"במאי מסטול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans
משחק ניקולס קייג',אווה מנדז,ואל קילמר, ג'ניפר קולידג', פאירוזה באלק, בראד דוריף, מייקל שאנון, שון הטוסי, אקסיביט במאי/ת וורנר הרצוג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לפקד מושחת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"במאי מסטול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע43.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות29.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני מודה, לא ראיתי את הסרט המקורי של אבל פררה משנת 1992, אבל לפי דברי הבמאי של החידוש וורנר הרצוג וגם לפי דברי הבמאי המקורי, אין שום קשר בין הסרט החדש לסרט השערורייתי מתחילת שנות התשעים. כך נחסכה מלחמת עולמות בין שני הבמאים היותר מטורפים שפועלים בהצלחה זה שנים רבות בשולי תעשיית הקולנוע המסחרית. זהו גם סרט הוליוודי מסחרי גדול ראשון לאחד מבמאי הגל החדש של הקולנוע הגרמני, וורנר הרצוג ושיתוף פעולה בינו לבין המפיקים הישראלים השנויים במחלוקת מחברת מילניום ההוליוודית."פקד מושחת" שהציג בפסטיבלי הקולנוע בוונציה ובטורונטו הוא בהחלט לא סרט קונבנציונאלי. העלילה שלו אולי שגרתית עד כדי עייפות, אך הרצוג כהרגלו מספיק שרוט כדי להפוך את הסרט לסוג של טריפ קולנועי נטול איזון, סרט שבו האווירה נעה בין שפיות חלקית לאיבוד שליטה מוחלט. אפשר אפילו לטעון שהמשחק המוגזם של קייג' שהפך כבר לסוג של בדיחה בשנים האחרונות מתלבש כמו כפפה ליד על הפרויקט הקולנועי ההזוי הזה.
היכרותי עם סרטיו של הרצוג החלה לפני יותר מעשור כשעוד הייתי חייל ונערכה לו פרספקטיבה חגיגית בסינמטקים בארץ. אני זוכר שצפיתי ב"אגירה זעם האלים" והתרשמתי מקלאוס קינסקי הכוכב הקבוע של הרצוג שגילם דמות אכזרית, כריזמטית וגדולה מהחיים. קייג', כמובן, לא מגיע לקרסוליו של קינסקי ו"פקד מושחת" אינו פסגת היצירה של הרצוג, אבל גם כאן יש את אותו ניצוץ של טירוף אכזרי, כריזמה בלתי נשלטת ועשייה קולנועית פומפוזית.העלילה מתרחשת אחרי אסון קתרינה בניו-אורלינס. הפשע גואה, האלימות גוברת, וקייג' מגלם שוטר שבמהלך משימת הצלה נפגע בגבו. כדי להתגבר על הכאבים הוא מתחיל לצרוך סמים, מה שהופך אותו לאדם לא כול כך יציב ובהחלט לא מהימן. בדרך אל פתרון פרשת רצח הוא מסתבך עם פוליטיקאים, גנגסטרים, קשישות מעצבנות ושוטרים אחרים. יש לו גם חברה יפה וזונה שמגולמת על ידי אווה מנדז, כהרגלה בחוסר נוכחות בולט. גם ואל קילמר כשותפו מופיע בתפקיד רקע מביך שלא יתרום רבות לקריירה הדועכת שלו.
אבל השיאים האמיתיים של הסרט בכלל לא משתייכים לקייג' או לעלילה השבלונית למדי אלא דווקא לכמה בעלי חיים שמקבלים התייחסות מפתיעה: לדוגמה, סצנה הזויה לחלוטין שבה איגואנה פורצת בשירה. הרצוג עצמו הגה וצילם את הסצנה הזו: הוא פשוט לקח את המצלמה ונצמד לפניה עד שהיא פתחה את פיה ובעריכה הוא הוסיף לשיר, והתוצאה - מטורפת לחלוטין. בנוסף לזה יש גם קלוז אפ ארוך יחסית מנקודת מבט של תנין על תאונת דרכים. בהחלט סצנות שיכנסו לפנתיאון הקולנועי במחלקת "מה לעזאזל חשבת לעצמך?"."פקד מושחת" עמוס אווירה של איבוד שליטה. יש בו סצנות מטורפות, "משחק גדול מהחיים" ולאו דווקא במובן הטוב ובעיקר יצירה בעייתית אך בשל כך מעניינת. זה לא סרט לקהל רחב, מקומו בפסטיבלי קולנוע או באולמות קטנים שבהם מוקרנים סרטי איכות. אני יכול להבין את הקהל שצפה עימי בסרט, התייאש ועזב את האולם. הם ציפו לראות סרט אקשן או מותחן משטרתי ובמקום זה קבלו דרמת סמים לא יציבה נפשית על שוטר שאיבד את זה ומחפש דרך לצאת אל האור בעזרת הדרכים הלא נכונות. נו, העיקר הבריאות.
פקד מושחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: טרוי גגיל: 3207/02/2013 19:53:30
9/10אייקון ציון
סרט מצוין!ממליצה.שחקנים מצויינים,אווה מנדז המהממת משחקת טוב ומייפה מאד את הסרט..סרט מעניין,מותח ומספק עניין לכל אורכו.
שם: דב ישראליגיל: 3401/08/2010 18:00:31
6/10אייקון ציון
The Bad Lieutenant Port of Call New Orleans סרט עשוי בצורה מוזרה,אם כי די מצחיקה לפעמים,כנראה שכולם בזמן צילום הסרט היו בסטלה,סרט לסטלנים בקיצור.
שם: עינת וגיל: 3421/10/2009 09:50:13
4/10אייקון ציון
כנראה שבאנו עם ציפיות גבוהות ,שחקן כמו ניקולס קייג' שעד כה הופיע בסרטים מצויינים,הצליח לאכזב. עלילת הסרט,נמרחת ומשעממת ,ניקולס קייג' נראה עייף,דכאוני ולא מצליח לרתק את הצופה מעבר ל10 דקות בסרט..המשכנו לראותו בתקווה שייתפתח ,אך לשווא..חבל על הכסף.
קישורים
חץ פקד מושחת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט