חדשות קולנוע וסרטים

"רונאלדו" הסרט - סקירה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מעטים האנשים שלא יודעים מי הוא כריסטיאנו רונאלדו, אחד הספורטאים המפורסמים בעולם ונכון להיום האישיות הכי פופולרית בפייסבוק עם מעל ל-107 מיליון לייקים. שחקנה של ריאל מדריד, שנחשב בעיניי רבים לכדורגלן הטוב בעולם (או למספר שתיים, תלוי את מי שואלים), הפך ממזמן ליותר משחקן כדורגל. אחרי שליונל מסי, יריבו הגדול והשחקן היחיד מתמודד מולו על התואר "השחקן הטוב בעולם" הוציא סרט משלו, מגיעה התשובה של רונאלדו בדמות סרט דוקומנטרי של הבמאי אנתוני וונקה שסוקר את חייו של הכוכב ויצא לאקרנים השבוע בבריטניה.

כבר בדקות הראשונות של הסרט אנחנו זוכים לציטוט רונאלדואי טיפוסי- "לראות את מסי זוכה בכדור הזהב הרביעי ברציפות היה קשה מאוד עבורי. אחרי שהוא זכה בשני וגם בשלישי אמרתי לעצמי שלא אחזור לכאן יותר". מנקודה זו מתחיל הסרט שבחלקים גדולים שלו רק מלטף את האגו העצום של רונאלדו. הסרט מספק הצצה ליחסים המיוחדים שיש לשחקן עם בנו בן ה-5, כריסטיאנו ג'וניור, אותו רונאלדו מגדל לבדו, את האמא כאמור, אף אחד לא מכיר. "כל אחד חושב על מישהי אחרת, אבל אף פעם לא אמרתי ולעולם גם לא אספר", מספר קשר ריאל מדריד, שרואה בבנו כיורש שלו.

בזמן שרונאלדו עובד, אמו דולורס, מטפלת בכריסטיאנו ג'וניור. השניים מספקים בסרט מספר רגעים נהדרים שהבולט והמעניין מכולם הוא הפגישה של כריסטיאנו ג'וניור עם מסי אותו הוא מעריץ. רונאלדו אגב, חושף שהוא ומסי החלו לדבר בשנים האחרונות יותר. "אני רואה אותו כאדם ולא כיריב", אומר רונאלדו בסרט, ואולי הורס קצת לעיתונאים והמעריצים שהיריבות הזו מעניינת אותם כל-כך.

[*]

דולורס חושפת בסרט שהייתה קרובה להפלה בהריון של כריסטיאנו, שנשלח בגיל מוקדם יחסית רחוק מהבית לטובת הכדורגל. באחד הרגעים הכנים בסרט דולורס מספרת שלפעמים היא מרגישה שנטשה אותו אבל היא מבינה שזה היה לטובתו, והאמת? אי אפשר ממש להתווכח. בהתייחסות די נדירה של רונאלדו לאביו דיניס שהיה אלכוהוליסט, אנחנו לומדים שרונאלדו לא באמת הכיר את אביו. "הוא היה שיכור כמעט כל הזמן ולכן היה קשה לנו לפתח שיחה כנה" אומר רונאלדו בהתייחסות לאביו. לדבריה של דולורס, דיניס חזר שונה מהמלחמה מהאנגולה והיא הפכה להיות הקורבן. אחיו של רונאלדו, הוגו, הלך בדרכו של אביו עד שהחליט לקחת את עצמו בידיים ורונאלדו, כמובן, עזר לו בכך ונתן לו לנהל את המוזיאון שפתח לעצמו במדיירה. האיש האחרון שהסרט מתייחס אליו הוא ז'ורז' מנדס, סוכנו של רונאלדו וסוכן השחקנים החשוב ביותר בכדורגל כיום. רונאלדו מעריץ את מנדס לא פחות משזה מעריץ אותו. "הוא כריסטיאנו של הסוכנים" אומר רונאלדו על הסוכן. "הוא הטוב בעולם בפער ניכר, ואני מקווה שכולם יראו את זה", אומר מנדס וכל הסצנות של השניים מלאות מחמאות, שנועדו לנפח עוד קצת את האגו של שניהם. מנדס עסוק כל הזמן בלהפוך את רונאלדו לשחקן הטוב בעולם ונדמה שהוא אובססיבי לגבי זה.



רונאלדו עצמו מצטייר כאדם מאוד בודד בסרט. "אין לי הרבה חברים בכדורגל", אומר רונאלדו ואנחנו רואים את הכוכב חלק גדול מהסרט לבד. מאחר ומדובר באדם עם כל כך הרבה אהבה עצמית שגובלת בנרקיסיזם אפשר להבין שמדובר בהחלטה שלו. הסרט מתייחס בקצרה גם לזכייה העשירית של ריאל מדריד, אותה רונאלדו הוביל, בליגת האלופות ועוסק גם במונדיאל 2014 אליו רונאלדו הגיע פצוע וחושף שהוא מתחרט על זה ואולי לא היה עושה את זה אם היו "עוד 2-3 כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת".

למרות שהסרט לא מחדש הרבה למעריציו של השחקן הוא יוצר פורטרט מעניין על ספורטאי ענק עם אופי בעייתי ושאיפה לשלמות שגובלת באובססיה. מדובר בכדורגלן מוכשר בצורה יוצאת דופן, עם מוסר עבודה גבוה, אמונה שהוא השחקן הטוב בעולם ובעיקר שאיפה הבלתי פוסקת להצליח – כל אלו הופכים את רונאלדו לא רק לכוכב ענק, אלא לספורטאי על סופר-פופולרי ולשחקן הכדורגל הטוב בעולם, מבחינתי.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט