חדשות קולנוע וסרטים

קרוב לוודאי שהם יירדו במשקל - ביקורת טלוויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בכל יום רביעי בשעה 21:00, משודרת סדרת הריאליטי, "לרדת בגדול", המבוססת על הפורמט האמריקאי המצליח, "The Biggest Loser". שתי העונות הראשונות של הסדרה האמריקאית ועונת הבת, בה התחרות הייתה בין שתי משפחות, שודרו כבר בשידורי הלווין ועכשיו מגיעה הגרסא הישראלית לערוץ 10. בשבוע שעבר שודר פרק מיוחד על האודישנים ואילו העונה עצמה, מתחילה היום, ה-24.5.

במרכז הסדרה "לרדת בגדול", שש נשים ושישה גברים, אשר מתמודדים עם בעיית עודף משקל קיצונית. הם נבחרו מבין אלפי מועמדים ובמסגרת הסדרה הם יקבלו הזדמנות, לרדת במשקל, בעזרת יועצים ומאמני כושר ולשנות את חייהם מן הקצה אל הקצה. המתמודדים יעברו לגור, בוילה בצפון, אשר הותאמה לצורכי התכנית, שם הם יעברו תוכנית אימונים מיוחדת ויעמדו במשטר דיאטה נוקשה ויתמודדו זה מול זו, על תואר המרזה הגדול.

[*]

מלבד הרצון לרדת במשקל, התוכנית היא גם תחרות בין שנים עשר המשתתפים. המתמודדים חולקו לשתי קבוצות, הבנים נגד הבנות. בכל שבוע, מציבים בפני המתמודדים משימת כושר או מעמידים אותם בפני פיתוי כלשהו ובסופו של כל פרק, מתייצבים המתמודדים מול הפחד הגדול ביותר שלהם ועולים על המשקל, על מנת לראות, כיצד הם התקדמו באותו שבוע. אחד המתמודדים, מהקבוצה אשר ירדה פחות במשקל, יודח מהתכנית על ידי חבריו, עד אשר יוכתר הזוכה.

מעצם המבנה של התכנית, כתחרות ריאליטי ולא כסדרת תעודה, בכל שבוע, מישהו צריך ללכת הביתה, אבל במסגרת התכנית הם מקבלים את הכלים להמשיך ולרדת במשקל גם בבית, אחרי שהם יעופו מהתכנית. התכנית מספקת להם את הכלים, את הדחיפה הראשונה והשאר כבר בידיהם. זוהי גם הסיבה, שבמסגרת המיונים, בדקו את המועמדים מבחינה פסיכולוגית ובחנו את המוטיבציה שלהם לרדת במשקל. את התכנית מנחה ציפי שביט, אשר בעצמה התנסתה בכמה דיאטות במהלך חייה.

[*]

בעיית ההשמנה, היא אחת מגורמי התמותה הגדולים בעולם והתכנית אמורה להוות דוגמא, גם עבור קהל הצופים ולא רק עבור שנים עשר המתמודדים, שנבחרו להשתתף בתכנית. זה מה שהופך את הפורמט הזה לכל כך מוצלח וזוהי גם התשובה, לכל מי שחושב, שמנצלים את המשתתפים השמנים בסדרה וחושפים אותם למצלמות ברגעיהם הקשים, לצרכי רייטינג. בארה"ב, שבעיית ההשמנה בה כבר הפכה מזמן למכת מדינה, התכנית הביאה לגל של דיאטות, אימונים וחזרה לאכילה של אוכל בריא יותר. כולי תקווה, שהתכנית תשיג תוצאות דומות גם בישראל ושיותר אנשים יקפידו וישמרו על בריאותם.

[*]

במהלך הסדרה, אנו לומדים להכיר את המתמודדים ולהזדהות עם הקשיים הנפשיים, שבאים יחד עם עובדת היותם שמנים והתהליך שהם עוברים במהלך הסדרה, לפחות על פי הסדרה האמריקאית, מצליח לרגש את הצופים. פרק האודישנים הראה, שגם בגרסא הישראלית, השקיעו מאוד וכי העריכה מספקת הצצה לעולמם הפנימי של המתמודדים, כך שכל הסימנים מראים, שגם הגרסא הישראלית, עומדת להיות מרתקת. מומלץ בחום לראות את התכנית, להתרגש עם המתמודדים, להזיע איתם באימונים ולהתחבר אל התהליך הנפשי שהם עוברים. אל תפספסו.

הסדרה השניה, שמשודרת בערוץ 10, בכל יום רביעי, בשעה 22:15, מיד אחרי "לרדת בגדול", היא הסדרה " קרוב לוודאי".

הסדרה היא סדרת דרמה קומית, המגוללת את סיפורו של השחקן והקומיקאי מאיר סוויסה. הסדרה משלבת אירועים אמיתיים, מחייו של מאיר סוויסה בסיפור הדרמטי והקומי, אשר נכתב עבור הסדרה. שילוב עדין בין מציאות לדמיון, כאשר הקו המנחה הוא הצצה לחייו של מאיר סוויסה. סוויסה משחק פה בתפקיד עצמו: שחקן מפורסם, שההצעות כבר אינן נופלות על מפתן דלתו בצרורות, שאשתו עזבה אותו, ביחד עם ילדיו ועזבה ללוס אנג'לס ושמנסה להסתגל למצב החדש שלו, בודד ובלי פרנסה מסודרת.

[*]

הסדרה משלבת בסיפור הדרמטי העוקב אחרי חייו של סוויסה, גם המון אירוניה, ציניות והומור. עוד משתתפים בסדרה, בתפקיד עצמם: מירי בוהדנה, אסי דיין, רומי אבולעפיה, אלי יצפאן, יפה ירקוני, ליאור דיין, הסוכן האישי שלו, השכן ועוד. הסדרה חושפת בצורה כנה מאוד, חלקים מחייו של מאיר סוויסה ואת הקשרים שלו עם המשתתפים האחרים בסדרה. בין השאר תופיע בסדרה אשתו רותי וייחשפו הבעיות הכואבות ביניהם.

בפרק הראשון של הסדרה, בעקבות פגישה מקרית עם מירי בוהדנה והסוכן שלה, מציע סוכנו של סוויסה למירי בוהדנה, להצטרף להצגה המקרטעת, שהם מנסים להעלות. היחסים בין סוויסה ובוהדנה, מתחילים ברגל שמאל ונוצרת ביניהם מתיחות, אשר מקשה על עבודתם המשותפת וגורמת להם לריב כמו שני ילדים בגן. הפרק משלב גם דמויות ועובדות, ממציאות חייה, של מירי בוהדנה.

לפי הפרק הראשון של הסדרה, אותו ראיתי, מדובר בסדרה מוצלחת מאוד. העריכה קולחת ומעניינת, הסיפור הדרמטי שנבנה, שומר על קצב טוב ועל עניין, השילוב של הפרטים מהמציאות של מאיר סוויסה ומירי בוהדנה מוסיפים פלפל ויש גם לא מעט קריצות, כמו איזכור הגברים המבוגרים בחייה של מירי בוהדנה והתפקיד ההזוי והמצחיק אותו מגלם אלון חמאווי, מ"פרוייקט Y", בתפקיד עצמו.


אבל מעל הכל בולט ההומור הפשוט, האירוני והציני מאוד, אשר מלווה את אותם רגעים קטנים ומיוחדים שמופיעים בסיפור. ההתחלה של הסדרה, נראית מבטיחה ואם גם הפרקים הבאים, יכללו סיפורים מעניינים ורגעים הומוריסטיים כמו בפרק הראשון, זו תהיה סדרה מוצלחת ומעניינת אשר תצליח לכבוש את לב הצופים. שווה בהחלט לתת לה סיכוי.

נ.ב. אני יודע שמשווים את הסדרה ל" תרגיע" של לארי דיוויד. אני לא אוהב השוואות.

צפייה מהנה !
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט