חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קאן 2023: ג'וני דפ זכה לתשואות ממושכות בטקס הפתיחה

פסטיבל קאן 2023: ג'וני דפ זכה לתשואות ממושכות בטקס הפתיחה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר סערת המשפט מול האקסית אמבר הרד שהסעירה את העולם, ג'וני דפ חוזר בתפקיד הקאמבק שלו בסרט הפתיחה של פסטיבל קאן הדרמה התקופתית "ז'אן דו ברי" בו הוא מגלם את לואי ה-15. שליח אתר Seret לקאן, רון פוגל, על התגובה הנלהבת לה זכה הכוכב ועל תגובת מנהל הפסטיבל לבחירה בסרט בכיכובו של דפ
בפעם השביעית הגעתי לפסטיבל הסרטים של קאן בריביירה הצרפתית. הפעם הקדמתי והגעתי יומיים לפני פתיחת הפסטיבל כשהעיר עוד מנומנמת משהו אבל אל דאגה. עוד 48 שעות הכל ישתנה ואת הרחובות הצרים והטיילת ימלאו אלפי עיתונאים, כוכבי קולנוע ואוהבי קולנוע שיבואו לחגוג את מה שאני מכנה האולימפיאדה של הקולנוע.

יום לפני פתיחת הפסטיבל התקיים מפגש של מנהל הפסטיבל האגדי תיירי פרמו עם העיתונאים שבאו לסקר את הפסטיבל. הפסטיבל מתקיים בצל המחאות האדירות בצרפת בנוגע לרפורמת הפנסיה וברקע האיומים של עובדים בצרפת להביא את המחאה גם לשם. פרמו נשאל על הסיכוי שארגוני העובדים בצרפת יממשו את איומיהם ויורידו את השאלטר, הלכה למעשה, על ידי כיבוי מערכת החשמל. הוא מרגיע את כולם ומספר כי ראש עיריית קאן נפגש עם ראשי הארגונים וביקש שקט תעשייתי לפחות עד לסוף הפסטיבל.

כשנשאל על מספר השיא של הבמאיות בתחרות הראשית השנה (7 מתוך 21 סרטים) השיב כי אכן מופעלת בשנים האחרונות בקאן אפליה מתקנת, אולם בסופו של דבר הסרטים נמדדים לפי איכות ולא לפי מגדר. הוא ציין כי הפסטיבל מנסה לשים זרקור על תעשיות קולנוע לא מוכרות ולכן השנה יש סרטים ממונגוליה, סודן ותוניסיה. על חלק מהשאלות בחר פרמו לא לענות כמו הנושא שמעסיק את כולם כאן - סרט הפתיחה בכיכובו של ג׳וני דפ. פרמו ציין כי משפטו של דפ לא מעניין אותו בכלל ומכיוון שהסרט לא נאסר להקרנה ועל דפ לא נאסר לשחק - מבחינת הפסטיבל מדובר בסרט ראוי עם שחקן ראשי ראוי.

יום למחרת, פסטיבל הסרטים בריביירה הצרפתית נפתח בטקס פתיחה חגיגי. השחקנית קיארה מסטרויאני פתחה את הטקס וביקשה מאומה תורמן להעניק למייקל דאגלס את פרס מפעל החיים של הפסטיבל. דאגלס הנרגש, שמלווה באשתו קתרין זיטה ג׳ונס ובתו הצעירה, התרגש מאוד והודה לאביו קירק שהלך לעולמו לפני מספר שנים וליוצרי הסדרה ״רחובות סן פרנסיסקו שבה כיכב בתחילת דרכו, ולכל אלו שעבדו איתו לאורך השנים.



(דאגלס וקתרין זיטה ג'ונס. צילומים בכתבה: רון פוגל)השחקנית הצרפתייה האגדית קתרין דנב הוזמנה לפתוח את הפסטיבל ולפתע עצרה וביקשה מהקהל לזכור את תושבי אוקראינה הסובלים במלחמה שעדיין מתרחשת (לפני שנה זלנסקי דיבר במהלך הטקס). לפתע המציאות טופחת על פני האורחים ומזכירה לכולם שמחוץ לאולם הקולנוע המציאות אינה כה פשוטה וזוהרת.

בתום הטקס הוקרן סרט הפתיחה של השחקנית והיוצרת הצרפתייה מייוון, ״ז׳אן דו בארי״, על הפילגש של המלך לואי ה-15 שעולה בסולם החברתי דרך חדר המיטות. את המלך מגלם באופן די גמלוני ג׳וני דפ, שחוזר למרכז הבמה לאחר סערת המשפט מול בת זוגו לשעבר אמבר הרד.

אלפי מעריצים עם שלטי תמיכה חיכו לכוכב ההוליוודי מחוץ לטקס שהתעכב על השטיח האדום במשך דקות ארוכות. גם באולם המשיכה האהדה לדפ שזכה למחיאות כפיים ארוכות במשך 7 דקות מהקהל בפסטיבל, דפ ניסה לעצור את דמעותיו והיה נראה כי הוא באמת נרגש ובהלם מהתגובה הנלהבת כלפיו.



(ג'וני דפ מעניק חתימות למעריצים)

הסרט, שהוא דרמה תקופתית מפוארת ודי רדודה (מי לעזאזל בוחר בקאן את סרטי הפתיחה?), נדמה כסרט נטפליקס קלאסי, שבסופו של דבר מצליח בקושי להחזיק שעתיים ומערבב סחר בבני אדם עם קורטוב של "אישה יפה" וקצת "מרי אנטואנט". התסריט לא לגמרי מהודק והבמאית מתאמצת לשכנע בתפקיד הראשי. היא חיננית אבל לא הרבה יותר מזה. את ההצגה גונב השחקן המצוין בנג׳מין לאוורשה בתפקיד עוזרו האישי של המלך, שזכור מתפקידו כאציל מפונק בסרט ״דלישס״ שעסק גם הוא בתקופה שלפני המהפכה הצרפתית והוקרן לא מזמן בארץ.

ביום הפתיחה של הפסטיבל מתקיימת בצהריים מסיבת העיתונאים המסורתית עם חבר שופטי התחרות הראשית הכוללת בין היתר את הבמאית המרוקאית מרים טוזאני ("הכפתן הכחול"), השחקנית ברי לארסון ("חדר"), השחקן הנדר פול דנו ("זה ייגמר בדם") וכמובן יו"ר חבר השופטים הבמאי השבדי רובן אוסטלנד, שזכה בדקל הזהב בשנה שעברה על סרטו הנפלא ״משולש העצבות״.



(חבר השופטים בפסטיבל קאן)

גם חבר השופטים בוחר באופן לא מפתיע להתחמק משאלות על דפ. הם שמחים לציין כי חשוב להם שהסרטים הזוכים יהיו כאלו שנעשו מאהבת הקולנוע. אוסטלנד ציין כי מאד חשוב לו להבליט סרטים ויוצרים שכמוהו לא הולכים בתלם (או כדבריו - "קונצנזוס זה מתכון לבינוניות"). לילה יורד על קאן, אני קופץ ליאכטה של ידידתי ואז למסיבת הפתיחה בחוף בדרך לפסטיבל עמוס ומסקרן במיוחד ממנו אסקר מדי יום לאתר.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית מייקל דאגלס
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט