חדשות קולנוע וסרטים

נותן נוקאאוט לכל המתחרים: דירוג סרטי רוקי

נותן נוקאאוט לכל המתחרים: דירוג סרטי רוקי
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קל לטעות ולחשוב שסרטי "רוקי" מתפקדים אך ורק כמלודרמות ספורט פשטניות, אבל ניתוח מעמיק של כל סרט וסרט בפרנצ'ייז האהוב מגלה סרטים אמוציונליים, מרוממי רוח, עמוסים בקאצ' פרייזים וכאלה שהציגו את מונטאז'י האימונים המרגשים בכל הזמנים. לכל סרט וסרט יש את הייחודיות שלו; בין אם המשמעות שלו היא פוליטית, חברתית או אנטי ממסדית – רוקי תמיד ידע לתת את הנוקאאוט המנצח. לכבוד צאת הסרט "קריד 3", הנה הדירוג הבלתי פורמלי של סרטי "רוקי" לדורותיהם
1. רוקי

ברובן המוחלט של סדרות סרטים, הראשון, לרוב, ייחשב לטוב ביותר. במקרה של "רוקי" זה לא שונה. סילבסטר סטאלון שהתמודד עם קשיים כלכליים כתב את בארבעה ימים התסריט המופתי על מתאגרף חובבן, קצת טיפש ונאיבי, שנקרא לזירה של המקצוענים על ידי האלוף אפולו קריד (קארל וות'רס). זוהי אמנם דרמת ספורט אבל הדרמה האמיתית בסרט הזה היא על דחויי החברה, אלו שנשכחו ונדחקו לשוליים. כל מה שהם אי פעם רצו הייתה הזדמנות אחת להצליח.

רוקי קיבל אותה, ולמרות שהקרב בין שני הלוחמים הסתיים בשוויון סימבולי, ניצחון הרוח והתושייה גבר על הכל ולימד אותנו שגם לאנדרדוג יש סיכוי. המוזיקה הנפלאה של ביל קונטי הוסיפה עוד רובד רגשי ועוצמתי והתוצאה – לא פחות ממושלמת. "רוקי" זכה ב-3 פרסי אוסקר לסרט, הבמאי והעריכה הטובים ביותר והטיס את סטאלון לשורה הראשונה של כוכבי הוליווד.



2. רוקי 4

הסרט הרביעי בזיכיון הסרטים המצליח תמיד היה אנדרייטד ורק במרוצת השנים שלאחר יציאתו הוא קיבל את ההכרה המגיעה לו. הימים הם ימי המלחמה הקרה ולוחמה גרעינית מרחפת באוויר. הנבל התורן הוא איוואן דראגו (דולף לונדגרן), חייל בצבא ברית המועצות ומתאגרף בשירות אמא רוסיה. כאות של ידידות, הוא מגיע לקרב ראווה מול אפולו קריד, שפרש מאגרוף מקצועי אבל נשאר שחצן וראוותן. דראגו מחסל את קריד בנוקאאוט ותחושת הכישלון והאשמה של רוקי, שלא זרק את המגבת בכניעה אל הזירה, לא עוזבת אותו.

רוקי, שנחוש לנקום בדראגו, נלחם בו במגרש הביתי בצעד פטריוטי מטורף, מנצח ומקבל תשואות של הקהל המקומי. הסרט התקבל בביקורות פושרות בזמן אמת, אבל הוא הכיל כמה מהסצנות הבלתי נשכחות בסדרה. מונטאז' האימונים של רוקי בכפור הסובייטי כשאנשי הק.ג.ב עוקבים אחריו היא ללא ספק אחת מהן. המסר של "רוקי 4" היה חד וברור: שתי המעצמות יכולות להסתדר זו עם זו ולהשתנות. להילחם? אך ורק בזירת האגרוף כשבסוף, איך לא, האמריקאי מנצח.

3. רוקי 3

רוקי כבר אלוף, מצליח, עשיר ושבע. כשקלאבר לאנג (מיסטר טי האגדי), מתאגרף צעיר, כעוס ומפוצץ במוטיבציה, נחוש להפיל את הסוס האיטלקי, רוקי נענה לאתגר בזלזול. לאנג מביס את רוקי, בזמן שמיק המאמן גוסס בחדר ההלבשה. רוקי לומד שיעור חשוב במהלך הסרט תחת ידיו של לא אחר מיריבו המושבע אפולו קריד. הוא מחזיר לרוקי את הניצוץ בעיניים במה שיהיה אחת החזרות המרתקות לזירה והסוחפות ביותר שנראו בקולנוע.

אי אפשר לצפות את זה בסוכר: איכויות המשחק בסדרת רוקי" מעולם לא היו משובחות (למעט הסרט השישי וסרטי "קריד") אבל הדרמה וההתלהבות תמיד נכחה שם ובסרט השלישי הדבר הורגש בפול פאוור. כולנו בכינו עם רוקי כשטעם את טעם הכישלון וכולנו התרגשנו (עד היום) כשהשיר "עין הנמר" התנגן ברקע ואף היה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר.



4. קריד

הספין אוף שהחזיר את רוקי למפה, גם בתור דמות משנה. אדוניס קריד הוא פרי רומן צדדי של אפולו קריד המנוח. הוא מחליט ללכת בדרכו של אביו ולהפוך למתאגרף מקצועי. קריד מגייס את רוקי לפינה שלו כמאמן ומתחיל את המסע שלו לקראת אליפות העולם. הרפרנסים בסרט ברורים וצובטים בלב וההשראה של סטאלון ניכרת בכל סצנה.גם המוזיקה של ביל קונטי נוכחת בסצנות החזקות.

"קריד" עובד בכל המובנים: דרמטי, מרגש ומלא בקונפליקטים פנימיים של הגיבורים שלו. "קריד 2" תיאר ביתר שאת את הקונפליקטים של אדוניס עם עצמו (בעיקר אחרי הכישלון הצורם שלו) וסיפק דרמה לא פחות טובה, אבל קודמו עולה עליו בהרבה אספקטים. סילבסטר סטאלון זכה על תפקידו בסרט בפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה הטוב ביותר והיה מועמד לפרס האוסקר באותה קטגוריה.

5. רוקי 2

הסרט הראשון נגמר בשוויון, ולאפולו קריד שוויון לא בא בחשבון. נחוש להביס את רוקי אחרי שזה השפיל אותו, הוא מסדר קרב נוסף אבל הפעם האיטלקי מנצח בקרב שהוא שחזור אחד לאחד של הקרב הקודם בין השניים. "רוקי 2" הצליח לרגש ולהביא דרמה משובחת (וריצה אגדתית במדרגות מוזיאון האמנות בפילדלפיה) אבל היא לא הרגישה אותנטית ועוצמתית כמו הסרט הראשון (למרות המשפט האלמותי :"יו אדריאן! עשינו את זה!").

בזמן הזה "רוקי" כבר היה הצלחה מסחררת וסטאלון הפך לכוכב, כך שהאותנטיות הבתולית של סרט ביכורים מוצלח התפיידה לה. אל תטעו, הסרט אמנם מוצב במקום האחרון בדירוג אבל הוא עדיין אחד מהטובים בסדרה. גם כאן המוזיקה של קונטי מתפקדת כשחקן נוסף ומצליחה לרומם את הנפש בפעם המי יודע כמה בזיכיון הזה.

לירן יושעי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית סילבסטר סטלון
22/07/2003רוקי 6?!
 
חיפוש בארכיון 2002
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט