חדשות קולנוע וסרטים

מספיידרמן ועד הפנתר השחור: גיבורי העל המבוססים על חיות

מספיידרמן ועד הפנתר השחור: גיבורי העל המבוססים על חיות
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע עלה לאקרנים סרט הקומיקס בלו ביטל על בוגר קולג' שמקבל את כוחותיה של חיפושית כחולה מהחלל החיצון. לכבוד צאת הסרט, נזכרנו בעוד חמישה גיבורי על המבוססים על חיות או שהם בעלי כוח חייתי יוצא דופן - מבאטמן, דרך וולברין ועד אנטמן
אנטמן

איש הנמלה (באנגלית: Ant Man) הוא שמן של מספר דמויות בדיוניות של גיבורי-על המופיעות בחוברות הקומיקס האוונג'רס ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Tales to Astonish #27 משנת 1962 ונוצרה על ידי צמד הכותבים סטן לי ולארי לייבר והמאייר ג'ק קירבי. איש הנמלה היה האלטר אגו של הנרי פים, מדען מבריק אשר המציא חומר שמאפשר לו לשנות את מצב צבירת גופו, ובכך להגדיל את מסת גופו או להקטינה לגודל נמלה. אחרי שהאנק פרש מזהותו כאיש הנמלה, דמויותיהם של סקוט לאנג ואריק אוגריידי השתמשו בטכנולוגיה של פים כדי להפוך לממשיכי דרכו.

הדמות עשתה את הופעת הבכורה שלה ביקום הקולנועי של מארוול (MCU) בסרט "אנטמן" (2015), בבימויו של פייטון ריד. סקוט לאנג, בגילומו של פול ראד, הוא גנב לשעבר שהופך לאנטמן החדש בהדרכתו של ד"ר האנק פים (מייקל דאגלס). הסרט סובב סביב מאמציו של סקוט לגנוב טכנולוגיה מתכווצת רבת עוצמה מבן חסותו לשעבר של פים, המבקש לעשות בה שימוש לרעה.

סרטי ההמשך, "אנטמן והצרעה" (2018), ו"אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה" ממשיכים את סיפורו של סקוט לאנג כשהוא נאבק לאזן בין חובות גיבור העל שלו לבין תפקידו כאבא. טרילוגיית הסרטים בסדרת "אנטמן" משלבת הומור, אקשן והרפתקאות, ומציעה פרספקטיבה ייחודית בתוך היקום הקולנועי של מארוול ע"י חקר העולם המיניאטורי והאפשרויות היצירתיות שהוא מציג. הסרטים של אנטמן בולטים בקלילות ובהומור שלהם ומתמקדים ביחסים משפחתיים, מה שהופך אותם לתוספת מהנה לסרטי מארוול.



באטמן

באטמן נוצר ע"י האמן בוב קיין והסופר ביל פינגר. הוא הופיע לראשונה בחוברת הקומיקס Detective Comics #27 בשנת 1939. באטמן, הידוע גם בשם ברוס וויין, היה עד לרצח הוריו בילדותו, מה שהוביל אותו להקדיש את חייו למלחמה בפשע בעיר גות'האם. באמצעות העושר העצום שלו והטכנולוגיה המתקדמת שעומדת לרשותו, הוא הופך להיות מי שנלחם בנבלים השונים כשעיקר פעילותו בלילה, כאשר הוא מגיח מתוך החשכה כמו עטלף ולכן זה לכינוי "הבאטמן".

במהלך השנים, באטמן הופיע במספר רב של סרטים, תוכניות טלוויזיה וקומיקס. כמה מסרטי באטמן הבולטים ביותר כוללים את "באטמן" (1989) ו"באטמן חוזר" (1992) של טים ברטון, טרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן וגם סרטים מושמצים יותר כמו "באטמן ורובין" (1997) ו"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (2016). בשנת 2022, זכה באטמן לגרסה חדשה של הבמאי מאט ריבס. במהלך השנים הקהל שעקב אחר עלילותיו של באטמן התוודע לסיפור המקור שלו, הקרבות שלו בנבלים אייקונים כמו הג'וקר, דו-פרצוף וביין, תוך מאבקו המוסרי אל מול ההתמודדות עם השדים הפנימיים שלו.

הפנתר השחור

הפנתר השחור מהאומה האפריקאית הבדיונית וואקנדה הוא פרי יצירתו של סטן לי ואמן הקומיקס ג'ק קירבי. הופעת הבכורה שלו הייתה עם יציאת חוברת הקומיקס של "ארבעת המופלאים" בשנת 1966. שמה האמיתי של הדמות הוא טאצ'אלה והוא שליטה של וואקנדה, אומה מתקדמת טכנולוגית וחשאית הידועה בשמורות של ויברניום - מתכת נדירה ויקרת הערך. ההופעה הראשונה של הפנתר השחור בסרטים הייתה בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016), בגילומו של צ'דוויק בוזמן. ב-2018, זכה הפנתר השחור לסרט משלו הנושא את אותו שם בבימויו של ראיין קוגלר, והפך לציון דרך בז'אנר גיבורי העל כשהציג דמות של שחקן שחור בתפקיד גיבור על ראשי .

הסרט עוקב אחר טאצ'אלה כשהוא עולה לכס המלכות לאחר מות אביו. כמלך וכפנתר השחור, עליו להגן על האומה שלו מפני איומים פנימיים וחיצוניים. הסרט זכה לשבחים על חגיגת התרבות האפריקאית שהועלו על נס, כמו גם נושאים של זהות ואחריות, ואנסמבל השחקנים השחורים שלוהקו אליו. בהמשך, בוסמן חזר לתפקידו כפנתר השחור ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף" (2018) ו"הנוקמים: סוף המשחק" (2019), שם הדמות מילאה תפקיד מכריע. באופן טראגי, בוזמן נפטר בשנת 2020, מה שהותיר ואקום משמעותי על גילום הפנתר השחור. בשנת 2022, אולפני מארוול שחררו את סרט ההמשך, "וואקאנדה לנצח", החוקר את העולם של וואקנדה כשהאולפנים בחרו להציג גיבורת על שזכתה לתפקיד משמעותי יותר בסרט ההמשך - שורי (לטישה רייט), נסיכת וואקאנדה ואחותו הצעירה של טאצ'אלה.



וולברין

וולברין (בתרגום לעברית: גרגרן) הוא דמות בדיונית של אנטי-גיבור מוטאנט בעל טפרי האדמנטיום אשר ניחנו ביכולות הריפוי שלו. בשל תכונותיו זכה לכינוי Wolverine - טורף הקרוב לגירית, הידוע בכוחו, מהירותו ונחישותו בציד ובקרב. דמותו הופיעה לראשונה בחוברות הקומיקס ביקום של מארוול, כשהופעת הבכורה שלו הייתה בקומיקס Incredible Hulk #180 משנת 1974. הדמות נוצרה ע"י העורך הראשי של מארוול רוי תומאס, הכותב לן ויין והארט דיירקטור ג'ון רומיטה, ואוירה לראשונה ע״י המאייר הרב טרימפ. עד מהרה וולברין הפך לאחת הדמויות האייקוניות ביותר ביקום של מארוול.
יו ג'קמן נבחר לגלם את וולברין בסדרה של סרטים במסגרת זיכיון הסרטים של "אקס-מן". בנוסף הוא זכה לסדרת סרטים משלו כשהאחרון בהם היה "לוגאן", בבימויו של ג'יימס מנגולד. "לוגאן", הוא סרט משמעותי בסדרה שכן הוא משמש כסרט מסכם לדמותו של וולברין. הוא זכה לשבחי המבקרים על הטון האפל יותר, פיתוח הדמות והחריגה מהסיפורים המסורתיים של גיבורי-על. מסעו של וולברין לאורך הסרטים השונים חוקר את המאבק שלו עם הטבע האלים שלו, עברו ויחסיו המורכבים עם מוטנטים אחרים והעולם בכלל. הפופולריות המתמשכת של הדמות נובעת בין השאר בזכות ליהוקו של יו ג'קמן, שהתפרש על פני כמעט שני עשורים והגדיר את הפרשנות הקולנועית לדמותו של וולברין ובקרוב עתיד לחזור כוולברין ב"דדפול 3".



ספיידרמן

הופעתו הראשונה של איש העכביש הפציעה בחוברת קומיקס מאת סטן לי ואמן הקומיקס סטיב דיטקו בשנת 1962. הדמות, הידועה גם בשם פיטר פארקר, צוברת יכולות על-אנושיות לאחר שננשכה על ידי עכביש רדיואקטיבי. הוא מחליט להשתמש בכוחותיו כדי להילחם בפשע ולהגן על תושבי ניו יורק. דמותו של ספיידרמן זכתה להופיע בקומיקסים, תכניות טלוויזיה ומרצ'נדייז רבים. רק לאחר עשורים רבים זכה סוף סוף ספיידרמן לסדרת סרטי לייב אקשן עם טרילוגיית "ספיידרמן" של הבמאי סם ריימי בכיכובו של טובי מגווייר. סרטים אלה עוקבים אחר סיפורו של פיטר פארקר מהפיכתו לספיידרמן ועד לקרבות שלו נגד נבלים כמו הגובלין הירוק, דוקטור אוקטופוס וונום.

בהמשך יצאה סדרת סרטי ספיידרמן נוספת שכונתה סדרת "ספיידרמן המופלא", בהשתתפות אנדרו גארפילד בתור פיטר פארקר, אשר עוסקים במאבקיו של פיטר בזהותו וביחסיו עם גוון סטייסי. לאחר שמארוול זכו בחלק מזכויות הסדרה הם הוציאו סדרת סרטים נוספת בכיכובו של טום הולנד בתפקיד ספיידרמן תחת היקום הקולנועי של מארוול, שהחל את השתתפותו ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016). כמו כן, מארוול החליטו לחדש את הטרילוגיה של ספיידרמן יחד עם הולנד: "ספיידרמן: השיבה הביתה" (2017), "ספיידרמן: רחוק מהבית" (2019), ו"ספיידרמן: אין דרך הביתה" (2021).

סרטים אלה חוקרים את חייו של פיטר כתלמיד תיכון, את החונכות שלו עם טוני סטארק/איירון מן והמעורבות שלו ביקום הקולנועי של מארוול. בשנים האחרונות זכה ספיידרמן גם לגרסאות הנפשה באורך מלא בטכניקות מתקדמות שטרם נראו המאופיינות בערבוב מספר סגנוני הנפשה שונים, ביניהם אנימה, הנפשה ממוחשבת, והנפשת דו-ממד ואף זיכו אותו ב-2018 באוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר עבור " ספיידרמן: ממד העכביש" וכן בשני סרטי המשך נוספים בטרילוגיה העוסקים ביקומים המקבילים של הספיידרמן השונים.
אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית טובי מגוויר
 
חיפוש בארכיון 2002
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט