חדשות קולנוע וסרטים

הילד בן 60: עשרת הסרטים הגדולים של ג'וני דפ

הילד בן 60: עשרת הסרטים הגדולים של ג'וני דפ
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ג'וני דפ, ששמו עלה לאחרונה בעיקר בהקשר המאבק המשפטי המתוקשר מול אשתו לשעבר אמבר הרד, ובאופן מפתיע עדיין לא זכה בפרס אוסקר, ידוע בבחירת התפקידים הלא שגרתיים, הרבגוניים והמאתגרים שלו. לכבוד יום הולדתו השישים שחל בסוף השבוע ותפקיד הקאמבק שביצע בפסטיבל קאן האחרון, בחרנו את עשרת התפקידים הטובים ביותר שלו עד כה
10. אל תוך היער (2014)

בפעם השנייה שהוא משחק במחזמר של סטיבן סונדהיים (אחרי "סוויני טוד"), דפ מקבל תפקיד נהדר של הזאב הרע, שמשתמש בכל כוחותיו כדי לפתות את כיפה אדומה לבית סבתה, כדי שהוא יוכל לאכול ארוחה טעימה. מה שדפ עושה בשיר של הזאב "Hello, Little Girl" הוא לבצע אותו עם גוון מיני מובהק, שבהתחשב בגיל הצעיר של כיפה אדומה, מעלה את מדד הקריפיות ל-11. אבל הטלטלה הזו, רק עוזרת לסרט להבדיל את עצמו מהמנה הקלאסית של אולפני וולט דיסני לילדים.

9. חוקי הפשע (2015)

דפ זכה במועמדות שלישית לשחקני גילדת המסך לשחקן הטוב ביותר על הופעתו בתור המאפיונר המפורסם של דרום בוסטון, ג'יימס "ווייטי" בולג'ר. בעוד שאיפור מעולה אפשר לדפ להיעלם בדמותו של ווייטי, ההופעה של השחקן היא המרתקת ביותר, ושומרת על חלק גדול מהזעם שלו קבור מתחת לחזית שלווה עד שהוא מתפוצץ בהתפרצויות אלימות. למרות שדמותו של דפ בולטת, "חוקי הפשע" היא יצירה אנסמבלית ועבודת הדמות המדויקת של דפ מאפשרת לו להשתלב בצורה חלקה עם חבריו השחקנים. זוהי אחת ההופעות הטובות של דפ בקריירה המאוחרת יותר שלו.



8. סוויני טוד: הספר השטן מרחוב פליט (2007)

הגיחה הראשונה של דפ לעולם המוזיקלי של המלחין סטיבן סונדהיים הוכיחה את עצמה – דפ זכה בגלובוס הזהב על הופעתו כסוויני טוד וקיבל מועמדויות לאוסקר ול-SAG. סוויני הוא אחד מהתפקידים הכי אפלים של שכל שחקן עשוי לגלם, כספר נקמן המשסף את גרונות אויביו ומספק את המילוי לעסקי פשטידת הבשר הרווחיים של שותפתו (הלנה בונהם קרטר), הכל בליווי שירים מרגשים של סונדהיים. אחד מהביצועים הטובים ביותר של דפ.

7. צ'ארלי בממלכת השוקולד (2005)

הגרסה הזו של טים ברטון לספר הילדים האהוב של רואלד דאל היא הרבה יותר אפלה ולכן קרובה יותר לטון ספרו של דאל מהקלאסיקה של ג'ין ויילדר, "ווילי וונקה" משנת 1971. ואם אתם מחפשים ווילי וונקה אפל ועמוק, דפ הוא האיש שלכם. דפ נכנס כאן לנעליים גדולות, כי ברור היה שהופעתו תושווה לזו של ג'ין ויילדר. כן, מפעל הממתקים שלו ראוותני וגדול, אבל דפ מבהיר שווילי וונקה שלו נפגע בעברו, ולהיות איש הממתקים האהוב זו הדרך שלו להתמודד עם זה. על הופעתו בתור ווילי דפ קיבל את המועמדות השישית שלו לשחקן הטוב ביותר מגלובוס הזהב. מעניין יהיה לראות כיצד טימותי שאלאמה יגלם את וונקה בהשוואה לשחקנים הנהדרים ששיחקו את הדמות לפניו.

6. אד ווד (1994)

דפ שיתף פעולה פעם נוספת עם הבמאי טים ברטון לפרויקט בלתי רגיל באמת - ביוגרפיה בשחור-לבן של אד ווד, טרנסג'נדר שרבים מחשיבים כ"במאי הכי גרוע בהיסטוריה". למרות כל האכזבות בחייו של ווד, דפ מעניק לדמות מזג אופטימי. על ביצועו זכה במועמדותו הרביעית לגלובוס הזהב. הסרט כשל כלכלית אך זכה לשבחי המבקרים עם יציאתו לאקרנים, כולל שבחים מיוחדים על ההופעה של דפ.

5. המספריים של אדוארד (1990)

דפ זכה במועמדותו הראשונה לגלובוס הזהב על תפקידו כאדוארד, יצירה של הממציא (וינסנט פרייס) שחיבר לאדם המלאכותי הצעיר מספריים במקום ידיים. בסרט ראשון מתוך שיתופים קולנועיים רבים של דפ וטים ברטון, הכוכב מעניק לצופים יכולת להזדהות עם אדוארד הדחוי, על אף שהצעיר המוזר אינו מתאים ומשתלב בסביבתו – בית משפחה בפרברים עם בת יפה (וינונה ריידר) שבה הוא מתאהב. לפני הליהוק של דפ, התפקיד הראשי הוצע גם לטום קרוז וטום הנקס. אף אחד מהסרטים הרבים שדפ וברטון ייצרו בשנים הבאות, לא יהיה כה מתוק כמו "המספריים של אדוארד,.



4. למצוא את ארץ לעולם לא (2004)

הצופים שנכנסו לצפות בסרט בציפייה לעיבוד נוסף של ספר "פיטר פן" הקלאסי מאת ג'יימס מתיו ברי, הופתעו לגלות שהסרט מתמקד בברי עצמו ובדרכו לכתיבת ספר הילדים האהוב. הביצוע של דפ בתפקידו של ברי הוא מאופק באופן לא אופייני ומבקרים רבים שציינו שהוא היה נפלא בתפקיד. דפ זכה במועמדויות לפרסי השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר, גלובוס הזהב וגילדת שחקני המסך. הופעה של דפ שגרמה לצופים לחייך וגם לדמוע.



3. מה עובר על גילברט (1993)

הסרט היה בוודאות שינוי משמעותי עבור דפ – דרמה רצינית המתרחשת בעיירה קטנה באיווה, שם הוא משמש כמטפל לאמו כבדת המשקל שמרותקת למיטה (דרלין קייס) ולאחיו הצעיר המתמודד עם מוגבלות שכלית (ליאונרדו דיקפריו). ביצועו המרהיב של דפ הצעיר הוא הלב והנשמה של הסרט, והכימיה בין דפ לדיקפריו משכנעת במיוחד, אפשר לחשוב שהם אחים אמיתיים.

2. סדרת שודדי הקאריביים (2003, 2006, 2007, 2011, 2017)

דפ תפס במיומנות את הקסם באמצעות ההחלטה שלו לגלם את הפיראט ג'ק ספארו לפי אייקון הרוק האלמותי קית' ריצ'רדס מלהקת הרולינג סטונז. הגישה הנועזת של דפ גרמה לבכירים בדיסני להזדעזע, חלקם רצו לעצור את ההפקה, משוכנעים שזה יהיה כישלון נורא. כישלון זה בהחלט לא היה, ומרכז הסדרה המורכבת מחמישה סרטים הוא הפיראט האייקוני של דפ.

על סרט הפיראטים הראשון, "קללת הפנינה השחורה", דפ זכה בפרס השחקן הטוב ביותר מטעם גילדת שחקני המסך והוענקו לו מועמדויות לאוסקר ולגלובוס הזהב. במהלך "שודדי הקאריביים 2: תיבה של איש מת" שיצא בשנת 2006, הוענקה לדפ המועמדות השביעית שלו לגלובוס הזהב. הסרט השישי בסדרה עדיין בפיתוח, כשחזרתו של ג'וני דפ לתפקיד שהפך למזוהה ביותר עמו נמצאת בסימן שאלה.



1. דוני בראסקו (1997)

עם מספר סרטים מוזרים בארגז הכלים שלו, דפ עשה שינוי פתאומי בדמותו בסיפור האמיתי הזה של סוכן FBI צעיר, ג'וזף פיסטון (דפ), המתחזה ל״איש היהלום״, דוני בראסקו. במהרה דוני מוצא את עצמו לכוד עמוק במשפחת הפשע "הבונאנו" ונעשה לתלמידו של הגנגסטר המבוגר, לפטי רוג'ירו (אל פצ'ינו). ״דוני בראסקו״ עשה הרבה עבור הקריירה הממריאה של דפ – לא רק הוכיח שדפ, אשר היה ידוע בעיקר בסרטים אמנותיים ומשונים, יכול לעבוד בסרטי ז'אנר (שעלילתם מצייתת לאוסף של כללים), אלא גם ענה על השאלה האם הוא יכול להתמודד עם השחקנים הגדולים, כמו אל פצ'ינו. הסרט זכה להצלחה בקופות ולביקורות אוהדות מצד מבקרי הקולנוע.

נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1בוני וג'ון הוא לדעתי הסרט הטוב ביותר שלו. חבל שהוא לא ברשימה ספי (70) | 22/06/2023 09:52:20
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וני דפ
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט