חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל קאן 2024: הסרטים ששווה לשים לב אליהם בתחרות הרשמית

פסטיבל קאן 2024: הסרטים ששווה לשים לב אליהם בתחרות הרשמית
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הליינאפ המלא לפסטיבל קאן 2024 נחשף אתמול – מה בתפריט? האפוס המיוחל של האגדה פרנסיס פורד קופולה, האיחוד של יורגוס לנתימוס עם זוכת האוסקר הטרייה שלו אמה סטון, ההפקה הישראלית של פול שרדר וסבסטיאן סטן נכנס לנעליו של אחד בשם דונלד טראמפ. הנה 5 הסרטים שאנו הכי מצפים להם בתחרות הרשמית - ועוד כמה ששווה להכיר
מגלופוליס

לפני בדיוק 50 שנה, זכה פרנסיס פורד קופולה ב"דקל הזהב" על סרטו "השיחה". השבוע, התבשר הקולנוען בן ה-85 כי האפוס הקולנועי שלו, "מגלופוליס", יזכה ברגע האחרון להתחרות בפסטיבל קאן השנה. ראוי רגע להבין איזה הישג זה ל"מגלופוליס" - אפוס דיסטופי אודות ארכיטקט שאפתני (אדם דרייבר, חביב האוטרים הוותיקים) ששואף לבנות מחדש את העיר ניו-יורק ההרוסה. הבמאי החל לעבוד על התסריט השאפתני בזמן הצילומים הקדחתניים ל"אפוקליפסה עכשיו" בשלהי שנות ה-70, אז דמיין את היצירה כ"אופרת ענק, שתוצג לאורך ארבעה לילות".

ככל שהשנים חלפו, הפרויקט העצום הפך ליותר ויותר בלתי ניתן להפקה, וקופולה ניסה להרימו על הרגליים כמעט בכל עשור מחדש, רק כדי לזנוח אותו בשל חריגות תקציב עצומות, אילוצי לו"ז ואפילו אירועי ה-11 בספטמבר – שבעקבותיהם נאלץ לגנוז את החומר המצולם היחידי שהיה קיים לסרט. ב-2019, קופולה החליט שהפעם זו הפעם, מכר חלק נכבד מאימפריית היין שהקים (כן, הוא יינן חובב) והוציא את "מגלופוליס" לפועל. בשבוע שעבר, ערך בפעם הראשונה הבמאי הקרנת בכורה למספר מצומצם ביותר של עיתונאים ואנשים הקרובים אליו - אלו שנכחו נותרו, לטענתם, "המומים". לנו נותר רק לחכות לפרימיירה עמוסת הכוכבים (ג'יאנקרלו אספוסיטו מ"שובר שורות", ג'ון וויט, אוברי פלאזה, לורנס פישבורן, שייה לבוף, דסטין הופמן וג'ייסון שוורצמן הם רק חלק מהקאסט העצום) בפסטיבל הקרוב.



סוג של חסד

את פרס "אריה הזהב" של פסטיבל ונציה האחרון קטף סרטו של יורגוס לנתימוס, "מסכנים שכאלה", יותר מחצי שנה לאחר מכן ו-4 זכיות אוסקר נוצצות, הבמאי היווני האקסצנטרי מתאחד עם המוזה זוכת האוסקר שלו, אמה סטון, לסרט אנתולוגיה חדש - “Kind of Kindness”. לנתימוס סיים לצלם את הסרט בדצמבר האחרון, הכולל שלושה סיפורים: אדם פאסיבי המנסה להחזיר לעצמו שליטה בחייו; שוטר שאשתו נעלמת בים, ושבה עם אישיות אחרת; ואישה שנחושה בדעתה למצוא את מי שיהפוך למנהיג רוחני גדול; מלבד סטון, כוכבי "מסכנים שכאלה" ו"המועדפת" ווילם דפו, מרגרט קוואלי וג'ו אלווין (בהתאמה) שבים אף הם לעבוד עם לנתימוס, לצד ג'סי פלמונס ("רוצחי פרח הירח"), הונג צ'או ("הלוויתן") והאנטר שפר. האם סטון & לנתימוס ימצאו עצמם גם שנה הבאה בטקס האוסקר? הטריילר המבטיח נותן סיכוי.

Oh, Canada

הבמאי והתסריטאי פול שריידר נותר קול עצמאי, חתרני ושערורייתי בהוליווד למעלה מ-50 שנה. בשנים האחרונות מוצא לעצמו היוצר קהל חדש בזכות ביקורות הקולנוע הנוקבות שלו (שריידר החל את הקריירה שלו כמבקר וחוקר קולנוע) בפייסבוק, שם הכתיר, לדוגמה, לא את "ברבי" או "אופנהיימר" לסרט השנה, אלא את הסרט הרפובליקני "Sound of Freedom". כעת, שב שריידר לאחת התמות המרכזיות בתסריטיו ובסרטיו – מלחמת וייטנאם והלם הקרב ("נהג מונית", "סופר הקלפים" וכד') בסרטו "Oh, Canada", אודות סופר אמריקאי מתוסבך (ריצ'ארד גיר, שעבד עם שרדר על "ג'יגולו אמריקאי"), שסופר את ימיו לאחור ומתמודד עם עריקתו לקנדה, על רקע סירובו להתגייס למלחמת וייטנאם.

את סרטו של שרדר – בו מככבים גם אומה תורמן, מייקל אימפריולי ("הסופרנוס") וג'ייקוב אלרודי - הפיקה חברת ההפקה הישראלית SIPUR. "זה כבוד עצום ל-SIPUR להיות בתחרות הרשמית של קאן ולהיות מפיקים שותפים יחד עם אייל רימון באחד הסרטים המדוברים היום בעולם, בבימוי אחד הבמאים הגדולים בהיסטוריה של הקולנוע ובתמיכת צוות שחקנים מהשורה הראשונה", מסר אמיליו שנקר, מנכ"ל SIPUR ל"כאן".



המתמחה

ג'וני דפ, אלק בולדווין, ברנדן גליסון, ג'ימי פאלון – זו לא רשימה של אנשים עם היסטוריה מפוקפקת בהוליווד (חוץ מגליסון), אלא שחקנים שגילמו לאורך השנים אדם מפוקפק ומתוקשר אחר – דונלד טראמפ. אל רשימה זו יצטרף בפסטיבל קאן הקרוב סבסטיאן סטן (באקי ביקום הקולנועי של מארוול; "אני, טוניה"), שיככב כטראמפ הצעיר של שנות ה-70 וה-80 בסרט "The Apprentice" של הבמאי האיראני-דני עלי עבאסי ("עכביש קדוש"), ששב לפסטיבל לאחר שנתיים.

סרטו של עבאסי יתמקד בשנות עיצובה של אימפריית ההון של טראמפ, בעודו נלקח תחת חסותו של עורך הדין המקארתיסט וההומופוב רוי כהן, המוכר גם מהמחזה "מלאכים באמריקה" (ג'רמי סטרונג מתהילת "יורשים"). את אשתו הראשונה של טראמפ תגלם כוכבת "סרט המשך בוראט", מריה בקלובה. למחכים למוצא פיו של טראמפ עצמו בנושא מוזמנים בינתיים לרפרש את הטוויטר.



אמיליה פרז

ז'אק אודיאר ("חלודה ועצם", "פריז, הרובע ה-13") הוא במאי ותסריטאי שפעיל באופן רצוף משנות ה-70, נצר למשפחת קולנוענים (אביו מישל היה אחד מהשמות החשובים בתעשייה בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה), זוכה מספר פרסי "סזאר", צלח את המעבר להוליווד ("האחים סיסטרז") וזכה בפרס הגדול של פסטיבל קאן עבור סרטו "דיפאן" – ועדיין, שמו לא מוכר לחובב הקולנוע הממוצע כפי שהוא אמור להיות.
השנה ייגש אודיאר לז'אנר פופולרי יותר, עם טוויסט מחתרתי: "אמיליה פרז" הוא מחזמר/מלודרמה, המגולל את סיפורה של אישה המקבלת משימה לסייע לראש קרטל מקסיקני לעבור ניתוח לשינוי מין, שיסייע לו גם להתחמק מהרשויות וגם להמשיך לחיות את חייו כפי שרצה. בין הקאסט העשיר ניתן למצוא את השחקנית הטרנסית הספרדיה קרלה סופיה גרסון, זואי סלדנה, סלינה גומז, אדגר רמירז ("הרצח של ורסצ'ה") ומארק איווניר הישראלי.

מה עוד בליינאפ?

סרט חדש לבמאית הבריטית חובבת הדרמות הסוציאליות אנדריאה ארנולד ("מחוץ למים", "אמריקן האני") – "Bird", בכיכובם של הכוכבים המדוברים בארי קיוגאן ("סולטברן") ופרנץ רוגובסקי ("מעברים", "דיסקו בוי"); "פרתנופה", סרטו של האוטר האיטלקי פאולו סורנטינו ("האפיפיור הצעיר", "יפה לנצח"), אודות אישה מסתורית הנושאת את שם עירה, בכיכובם של גארי אולדמן והכוכבת המיתולוגית סטפניה סנדרלי ("הקונפורמיסט"); מאסטר האימה/מד"ב דיויד קרוננברג חוזר לקאן לאחר שנתיים עם "The Shrouds" - בכיכובם של ונסן קאסל, דיאן קרוגר וגאי פירס – אותו מכנה הבמאי סרטו "האישי ביותר". הסרט עוקב אחר אלמן (קאסל) הממציא מכשיר המסייע לו לתקשר עם המתים.

סרט אימה נוסף הוא של הבמאית הצרפתייה קורלי פרגיט ("נקמה"), "The Substance", בכיכובם של מרגרט קוואלי, דמי מור ודניס קוויד, שמחליף את ריי ליוטה, שלוהק לסרט לפני שנפטר בטרם עת בשנה שעברה; הבמאי הסיני ג'יה ג'אנג קה ("הבית שלנו"), שעוסק בסרטיו בחייהם הפשוטים של הסינים באזורי הספר דרך ביקורת על המשטר המדכא, חוזר לקאן עם "Caught by the Tides", עשור אחרי שסרטו "A Touch of Sin" זכה בפרס התסריט; והמותחן "The Surfer" של הבמאי לורקאן פיניגאן, בכיכובו של, מי אם לא, ניקולס קייג'.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וני דפ
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט