חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל בוסאן: מפגש עם טימותי שאלאמה והחדש של הירוקאזו קורה אדה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים השביעי והשמיני בפסטיבל הקולנוע הגדול באסי,ה המתקיים בעיר בוסאן בדרום קוריאה, משתתף מבקר האתר רון פוגל במפגש עם הכוכבים טימותי שאלאמה וג'ואל אדגרטון המציגים את סרטם "המלך", צופה בסרטו הצרפתי "האמת" של הבמאי היפני הירוקאזו קורה אדה ומקנח בשני סרטים קוריאניים מוצלחים וסרט ניו זילנדי מרגש
הפסטיבל בבוסאן מתקרב לקראת סיומו. שוק הסרטים נגמר ולא מעט מהאורחים כבר עזבו את העיר. אני נשאר עד לסופו של הפסטיבל במטרה להספיק ולצפות בכמה שיותר סרטים אסייתיים וליהנות מהעיר בוסאן שבה יש את הנמל החמישי בגודלו בעולם, בעיר בת 3 וחצי מיליון תושבים. מלא ציפייה אני הולך לצפות בסרט ״האמת״ של הירוקאזו קורה אדה אחד מהבמאים היפנים האהובים עליי ויקיר הקהל הישראלי בשנים האחרונות עם סרטים כמו ״סיפור משפחתי״ ו"המשאלה" המקסים. אדה, שזכה לפני שנה בפרס הגדול בפסטיבל קאן עם סרטו ״המשפחה שלי״, החליט לביים סרט בצרפת והתוצאה מאכזבת ביותר.



הסרט מספר על כוכבת מזדקנת בגילומה המצוין של קתרין דנב שמצלמת סרט חדש בזמן שבתה (השחקנית החיננית ג׳ולייט בינוש) מגיעה לבקר עם בעלה (אית'ן הוק החביב) ובתה. לא ברור מה ניסה לומר קורה אדה בסרטו אבל התוצאה גמלונית ודי משעממת. אדה נדמה לפתע כבמאי שבע ויותר מדי סנטימנטלי ורק לרגעים בודדים הגאונות שלו מופיעה במלוא הדרה, אבל זה ממש לא מספיק.

עם טעם רע אני ממהר לארוחת הצהריים לכבוד היוצרים הדוקומנטריים שהגיעו לפסטיבל ושם פוגש את נכדתו של שליט מלזיה שהתמנה לתפקיד בגיל 92 .הנכדה צילמה את מסע הבחירות של סבא הנמרץ ועכשיו היא בסבב פסטיבלים עם הסרט. צהריים בבוסאן וכוכבי הסרט ״המלך״ ג׳ואל אדגרטון וטימותי שאלאמה ("קרא לי בשמך") מקיימים מפגש עם הקהל הקוריאני ומספרים איך התאהבו בבוסאן והקהל מגיב בהיסטריה. שאלאמה הצעיר נראה נלהב מכל גילויי ההערצה וחותם זמן רב למעריצים. את הסרט יהיה ניתן לראות החל מה-1 לנובמבר בנטפליקס ישראל.

[*]

(שאלאמה ואדגרטון בפסטיבל בוסאן. צילום: רון פוגל)

בתקווה לאיכות קולנועית ראויה יותר אני בדרך לסרט הקוריאני ״כנופיה״ שהוא מדמם ומלא אלימות כמו הרבה יצירות מפוארות מקוריאה, אבל מעבר לכך הוא עוד סרט מקושקש וחסר היגיון ואני עדיין מחכה לסרט קוריאני שיטלטל אותי כפי שקרה לי לא מעט בפסטיבל בשנה שעברה ובוודאי עם זוכה קאן ״פרזיטים״ הנפלא. את הסרט האחרון שלי להיום אני בוחר ממדינה רחוקה. סרט ניו זילנדי בשם ״פרא״. כמי שהשתתף בארגון שבוע הקולנוע הניו זילנדי בישראל לפני 11 שנים אני מחבב מאד סרטים מקצה העולם וגם הסרט הזה מתגלה כיצירה רגישה ומרתקת על נער צעיר שהופך לעבריין ובסופו של דבר מנהיג חבורת אופנוענים בסגנון ״מלאכי הגיהינום״.

בסרט אני צופה עם הבמאי ירון שני שמחר בבוקר חוזר לארץ הקודש ואחרי הסרט אנחנו הולכים ביחד למסיבת הסרטים הדוקומנטריים שהיא עולזת ושמחה מהרגיל כולל הופעה של להקה והרבה ויסקי משובח. אחרי המסיבה אנחנו עוד קופצים לקונצרט של המלחין ההודי הנודע א.ר רהמן שהלחין בין היתר את הסרט "נער החידות ממומביי" ואת "שר הטבעות". רהמן מציג בפסטיבל את סרטו ״99 שירים״ על מסעותיו המוסיקליים. אני נפרד מירון וממליץ בחום לכל מי שיכול לצפות בטרילוגיית האהבה יוצאת הדופן שלו.



ביום השמיני לפסטיבל אני מחליט להאט קצת את הקצב ולשם שינוי מתחיל את הבוקר בחדר הווידאו שם ניתן בניחותא לצפות ברבע מסרטי הפסטיבל. אני צופה בקומדיה קוריאנית קלילה בשם ״עבודה קיצונית״ על שוטרים ופושעים שלומיאליים. סרט שהוא בין הפופולריים בקוריאה השנה. מצחיק אבל ממש לא חשוב.

בצהריים אני סוף סוף מגיע למה שייחלתי לו מתחילת הפסטיבל - שני סרטים קוריאניים ראויים. האחד ״ורטיגו״ על בחורה חולמנית שמוטרדת במקום עבודתה וניצלת על ידי מנקה חלונות. סרט פנטסטי על ניכור ובדידות בקוריאה והסרט השני ״אנומי״ על סטודנטית ששוכבת עם כל מה שזז ומחפשת טעם לחייה. ערב יורד על בוסאן וזה הזמן ללכת למסיבה לכבוד פורום הפסטיבל שבו נפגשים ומנהלים דיונים על עתיד הקולנוע האסייתי.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית טימותי שאלמה
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט