רכילות סרטים / שחקנים / ידוענים

חיים ב-Seret: הכוכבים מצטרפים למחאה נגד אפליה בארה"ב

מדור חיים ב Seret
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור הרכילות של ליטן לשינר חוזר עם דיווחים על הצטרפות הכוכבים הגדולים למחאת "Black Lives Matter" - סופי טרנר וג'ו ג'ונאס הצטרפו למחאה בלוס אנג'לס, כוכב "מלחמת הכוכבים" ג'ון בויגה נאם על גזענות משטרתית וג'יימי פוקס ביקר במיניאפוליס והצטרף למוחים בעיר
לפני מספר שבועות החל גל מחאות ברחבי ארה"ב בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, שהתפשט לשאר העולם וקורא לשים סוף לאלימות משטרתית. כזכור, פלויד מת לאחר ששוטר במינסוטה בשם דרק צ'אובין, כרע על צווארו של פלויד בעוד הוא מרתק אותו לרצפה ומונע ממנו לנשום במשך שמונה דקות. המקרה נתפס בעדשת המצלמה והופץ במהרה ברשת, מה שהצית אף יותר את התנועה שקיימת מאז 2012- "Black Lives Matter" בעוד שהמחאה ממשיכה להתחזק, אנו רואים יותר ויותר כוכבים שמשתמשים בקול וההשפעה שלהם על מנת ליצור שינוי.

אחת הדרכים בה נרתמו הסלבס למאבק היא דרך תרומות. בעוד שחלק מהכוכבים כמו כריסי טיגן וליידי גאגא הצהירו על תרומתם לעמותות שונות באופן פומבי, אחרים העדיפו לעשות זאת בשקט. דווח כי קנייה ווסט תרם כשני מיליון דולרים לתמיכה במשפחתו של פלויד ובריאונה טיילור. גם ביונסה וג'יי זי העדיפו לפעול באופן הזה, ותרמו כסף רב לשחרור בערבות של מוחים. גם בהוליווד יש רשימה ארוכה של שחקנים שצועדים ומוחים מתוך רצון להבעת תמיכה, כדי להראות לעוקבים שלהם את החשיבות של להילחם על מה שחשוב לך, למחות למען הצדק ולהביע את קולך למען השינוי.

גם כוכבת "משחקי הכס" סופי טרנר ובן זוגה, הזמר ג'ו ג'ונאס, הצטרפו לחבריהם במחאה שהייתה רגועה יותר משאר המחאות האלימות בלוס אנג'לס, כדי לתמוך בתנועה. השניים תמיד שיתפו את דעתם בכל הנוגע לנושאים חברתיים והתמידו להביע את קולם גם הפעם, כשהם מפרסמים תמונות ונאומים מאספות גדולות. טרנר, אף פנתה לקהל עוקביה הגדול כשהיא שיתפה תמונה בה היא מכריזה על הדברים בהם היא דוגלת ומאמינה: "הלב שלי כואב, אני עומדת בסולידריות עם אלה שזועקים כנגד הגזענות ונלחמים למען צדק ושוויון. לשתוק זו לא אופציה. בזמן שהקול שלי הוא לא זה שצריך להישמע, אני רוצה להדגיש מספר קולות שכן", כתבה טרנר בצירוף מספר תיוגים של חשבונות אקטיביסטים אפרו- אמריקאים.

[*]

המעריצים היו מרוצים מהבחירה הנועזת של הזוג, שבניגוד להרבה אחרים, החליטו להשאיר את אפשרות התגובות לפוסט פתוחות. אך בעוד שחלק היו מרוצים מהנושא, אחרים מיהרו לכעוס על התמיכה המתמשכת בנושא ושאלו "מדוע הם עדיין מוחים אם ארבעת השוטרים שהיו אחראים למותו הועמדו לדין?". על כך מיהרה להגיב טרנר: "לא מדובר רק בארבעת השוטרים הללו, מדובר בבריאונה טיילור, מדובר בטרייבון מרטין, באריק גארנר, מדובר בגזענות מתמשכת שהקהילה השחורה נאלצת להתמודד איתה במשך מאות שנים. מדובר בלשנות את המערכת. הצדק ייעשה כשהחברה תשקף את האמונות של כולנו ותגרום לכולנו להרגיש שווים. עד אז, אסור לנו להיות בשקט". גם כוכב "מלחמת הכוכבים", ג'ון בויגה, הגיע למחאה בלונדון, שם הוא נאם על גזענות ואלימות משטרתית ועורר השראה ברבים שנכחו בקהל. בעקבות הנאום המרגש והעוצמתי, החלו במאים משפיעים בהוליווד, יחד עם כותבים ומפיקים רבים, להביע את תמיכתם בטוויטר. במאי "מלחמת הכוכבים", ג'יי ג'יי אברהמס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כתגובה על התמונות של בויגה מהמחאות: "אתה יודע שכל עוד אני יכול לעבוד, אני תמיד אתחנן לעבוד איתך. הרבה כבוד ואהבה, חבר יקר שלי". באסיפה בהייד פארק בלונדון אמר בויגה: "חיי הקהילה השחורה תמיד היו חשובים. תמיד הייתה לנו משמעות. תמיד הצלחנו ללא שום קשר לזה. ועכשיו זה הזמן, אנחנו לא מחכים יותר".

השחקן ג'יימי פוקס, ביקר במיניאפוליס והצטרף למנהיגים ומוחים בקהילה בעיר בה נהרג פלויד. "אני לא פה כמפורסם", צעק להם פוקס ונענה בהתלהבות מצד קהל המעריצים. "לראות את האיש הזה מתחנן על חייו, בזמן שאני יושב עם שתי הבנות שלי והאחיינים שלי, אני לא יכול להסביר מה זה עושה", אמר פוקס, "זה מסבך הכל לאדם שחור שמנסה לומר לילדה או לילד שלו איך להתנהג. למרות שנראה שהדברים שלמדנו אותם לא עובדים".



בסרטון שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו, תיעד פוקס את הטיול שלו למיניאפוליס וכתב: "נסענו קבוצת אנשים למיניאפוליס כדי לקחת חלק במחאות בשביל #ג'ורג'פלויד ולעמוד עם אחינו. אני מאמין שצריך להיות חלק. לכל מי שעושה את העבודה הקשה הזו - מוחה, מדבר, מחנך, מחתים עצומות - תודה לכם. לאלו מכם שיכלו להיות פה רק ברוחם, דאגנו לתעד את המצב כדי לתת לכם טעימה מכמה יפה זה שכולם עומדים יחד למען מטרה משותפת. העבודה לא נגמרת פה". בנוסף, שחקנים כמו קארי וושינגטון מעודדים מעריצים לתמוך בעסקים בבעלות אפרו-אמריקאית, לחתום על עצומות, ולהעמיק את הידע שלהם בתרבות האפרו-אמריקאית דרך ספרים, כתבות וסרטים דוקומנטריים.
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט