חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "נבסו" ו"בית הנייר" זכו באמי הבינלאומי

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה: כבוד ענק לסדרה הקומית של רשת, נטפליקס חתמו חוזה טאלנט עם התסריטאית הגדולה מרטי נוקסון ("חפצים חדים", "Glee"), טיזר לעונה השלישית של "סדרה של צרות" וטיזר לעונה השנייה של "סינגל מילפית"
"נבסו" זכה בפרס האמי הבינלאומי

הסדרה הקומית של רשת, העוסקת בפרסומאי ממוצא אתיופי הנשוי לבחורה לבנה ובהבדלי התרבויות והדעות הקדומות כתוצאה ממערכת היחסים ביניהם, זכתה לכבוד ענק בפרס האמי הבינלאומי בו קיבלה את פרס הסדרה הקומית הטובה של השנה והייתה לסדרה הישראלית השנייה שזוכה בקטגוריה זו אחרי "רמזור" של אדיר מילר. הסדרה צפויה לקבל בקרוב גרסה אמריקאית אותה יביים לי דניאלס ("המשרת"). זוכה נוסף עם קשר ישראלי הוא הסרט הדוקומנטרי ההולנדי "אתגר קרת: הסיפור האמיתי" על הסופר הישראלי. בפרס סדרת הדרמה הבינ"ל זכה הלהיט הענק הספרדי "בית הנייר" שהפך לסדרה הזרה המצליחה בתולדות נטפליקס.

[*]

כותבת הטלוויזיה מרטי נוקסון חותמת חוזה עם נטפליקס

אשת הטלוויזיה, שהיא מהענקים הגדולים והעקביים בתחום התסריטאות, מרטי נוקסון, חתמה על חוזה רב שנתי עם נטפליקס. חוזה זה משמעותו שנוקסון (שאחראית ל"Unreal", "חפצים חדים","Glee" וכן לפרקים רבים של "באפי" ו"מד מן") תכתוב ותפיק בשנים הקרובות סדרות בלעדית בשביל נטפליקס, קצת כמו הרעיון שמוכר לנו יותר בישראל של "טאלנט", רק מתורגם לתחום התסריטאות.

מה זה בכלל אומר? קודם כל, מדובר בשיתוף פעולה בין יוצרת מלהיבה שמייצגת מודל ישן יותר של טלוויזיה לפלטפורמה חדשה שמייצגת "טלוויזיה" עכשווית ויש בזה משהו מלהיב כשלעצמו. אבל מעבר לכך, יש כאן עוד מגמות שניתן להצביע עליהן, וכולן מחזקות את נטפליקס ומודלים דומים לה. העובדה שנטפליקס מתחילים לשכור כותבים משל עצמם ויותר מכל, שנוקסון, אשת טלוויזיה עצומה ומוערכת בתוך התעשייה, "חותמת קבע" דווקא בשירות הזה, מוכיחה פעם נוספת עד כמה מדובר בשירות מצליח. נוקסון אף מסרה לעיתונות שבחים רבים על הבוסים החדשים, כשתהתה "מי יכול להתנגד למשיכה של נטפליקס? לא רק שהם ממשיכים להפיק תוכן שובר גבולות ומהמם ויזואלית, הם פתחו פלטפורמה כל-כך משפיעה שהיא הפכה למילה בשפה". היא הוסיפה על עצמה כי "אני מנטפלקסת בבית, ועכשיו אני שמחה לנטפלקס למחייתי".

[*]

(התסריטאית מרטי נוקסון, צילום: רויטרס) טיזר לעונה השלישית של "סדרה של צרות"

אני אוהב את "סדרה של צרות" יותר ויותר ככל שהזמן עובר, ובעוד סביר כי חיבתי לסדרת הספרים שמהווה מקור לסדרה הטלוויזיונית מעודדת גם את חיבתי לשנייה, אני מאמין בהחלט שמדובר בתכנית סופר-כיפית ומקורית למשפחות ומבוגרים חובבי קאמפ כאחד. נטפליקס שחררו השבוע טיזר טריילר שמודיע על העונה השלישית בסיפורם של יתומי בודלייר ומירוצם המקאברי, הקאמפי והקומי-דרמטי נגד הרוזן אולאף הרשע (ניל פטריק האריס) שמנסה לסיים את חייהם בשביל ההון של הוריהם.

לצד שלושת היתומים ודמותו המגוחכת/כיפית של האריס כאן, מככב גם פטריק וורברטון ("סיינפלד") ובתפקידים קטנים יותר ניית'ן פיליון, לוסי פאנץ', קובי סמולדרז ו-וויל ארנט. הטיזר ממשיך את מסורת השיווק של הסדרה בהיותו מוקצן ופארודי כלפי ז'אנר הטריילרים. אנחנו רואים בו את וורברטון והאריס בתפקידיהם המתוקים, כמה שוטים קריפיים למדי ולבסוף תאריך: הראשון בינואר.



טיזר לעונה השנייה של "סינגל מילפית"

הקומדיה הטראגית היפהפייה מבית "שואוטיים" ופרנקי שאו, בה מככבות בין השאר שאו עצמה ורוזי אודונל הגדולה, המספרת על חייה המלנכוליים של אם צעירה, חוזרת לעונה שנייה בטיזר חדש. הסדרה היא, כבר מעונתה הראשונה והקצרה, פייבוריטית חדשה שלי ואני מתרגש מאוד לחזרתה. החוזק הגדול של "סמילף" היא היכולת שלה לדבר על נושאים כמו עוני, מעגל הזנות ופטריארכיה ברגש ואמפתיה רבים מבלי להתעלם מההיבטים הפוליטיים של נושאים אלו, כשבו זמנית מבט קומי ברור נוכח גם הוא. הטריילר מנסה משום מה קצת לשווק את הסדרה כ"קלילה" יותר ממה שהיא, כי זה פרסומת מיושנת בשואוטיים, אבל התלהבותי נותרת גבוהה.

יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סינגל מילפית (עמוד סדרה)
חץ סדרה של צרות (עמוד סדרה)
חץ Unreal (עמוד סדרה)
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט