חדשות טלוויזיה / סדרות

"האחרונים מבינינו": ביקורת עונה ראשונה

האחרונים מבינינו: ביקורת עונה ראשונה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסדרה של HBO המבוססת על משחק הווידאו המצליח הפכה ללהיט הטלוויזיוני הגדול של החורף וזכתה גם לאהדת מעריצי המשחק וגם לשבחי המבקרים. יבגני גרינברג על עונה שהצליחה לממש לא מעט מהפוטנציאל שלה, קלעה בול במובנים רבים אבל פספסה באחרים
בסוף השבוע עלה פרק סיום עונה המצופה של סדרת הלהיט של HBO"האחרונים מבינינו" המבוססת על משחק הווידאו המצליח. במשך 9 שבועות, כיאה למוצר של HBO, הסדרה הציתה את האינטרנט בשלל ויכוחים והציבה מול צופיה מראות ודילמות מוסריות רבות. כשהפעם עלתה השאלה – האם שווה להקריב חיים של אדם אהוב אחד כדי להציל את האנושות כולה? "האחרונים מבינינו" מעולם לא התיימרה להיות אופטימית ומביאה אותנו לפרק האחרון עם תשובה די ברורה לשאלה הנגדית: האם לאנושות מגיע להינצל?

הסדרה מציגה את מה שנשאר מארצות הברית אחרי מגפת קורדיספס – פטריה שמפתחת תודעה ותוקפת את אוכלוסיית העולם. ההדבקה מתבצעת באמצעות נשיכות ושריטות והופכת את הנשאים ליצורים צמאי דם דמויי זומבים שכל מטרתם היא להפיץ את הפטריה הלאה. קורדיספס באמת קיימת והיא נחשבת לפטריה הנדירה והיקרה בעולם. ניתן למצוא תמציות ואבקות המופקות ממנה בחנויות טבע לסיוע בחיזוק המערכת החיסונית, בריאות הלב, סוכר בדם, תפקוד מיני, מלחמה בתאים סרטניים ועוד. בטבע היא ידועה כפטרייה אלימה שיכולה להשתלט על מושבות שלמות של נמלים. בסדרה היא עושה את אותו הדבר לבני אדם.

כשהאנושות ניצבת מול פנדמיה שאין שום סיכוי להתכחש אליה, אפשר היה לצפות לאחדות ולכידות במלחמה מולה. אבל לא, גם במצב כזה, כמו בקורונה, בני האדם נלחמים זה בזה יותר מאשר באויב המשותף המאיים על עצם קיומם. המדינה מתפצלת לקהילות, חלקן סגורות בבידוד בערים הגדולות תחת מרות הרשות הלאומית לטיפול באסונות וחלקן "שוחררו" על ידי קבוצות מורדים אלימות. קבוצת המורדים המאורגנת והמאומנת ביותר היא "הגחליליות" שידועים ופועלים בכל שטחי המדינה.



"הגחליליות" הם גם אלה שמוציאים לפועל את העלילה, כשבידם אלי, בחורה החסינה להשפעת קורדיספס. בלית ברירה, הארגון נאלץ להיעזר בג'ואל, מבריח סחורות ונשק, כדי להעביר את הבחורה למעבדה מרוחקת על מנת לפתח חיסון. ג'ואל שכל את בתו מידי חיילים בימים הראשונים להתפרצות המגפה וכעת פועל מתוך אינטרסים אישיים בלבד. המסע שעוברים השניים הוא גיאוגרפי ורגשי כאחד אל מול איתני הטבע, הזומבים ועוד יותר גרוע – הטבע האנושי.

במהלך בטוח, לתפקיד ג'ואל שוריין פדרו פסקל, הקונצנזוס הכי גדול כרגע בהוליווד, המאמי הלאומי, בעל ניסיון מוכח של הובלת ילדים לאזור מבטחים ("המנדלוריאן"). הפעם בלי מסכה, הוא מעולם לא נתן הופעה אנושית ופגיעה כל כך. לעומתו, הליהוק של בלה רמזי ("משחקי הכס") לתפקיד אולי הרימה לא מעט גבות בגלל חוסר דמיון לדמות מהמשחק. גם אם בדיעבד היא סתמה לא מעט פיות כשהוכיחה שהיא שחקנית נהדרת עם קריירה מפוארת לפניה, אלי שלה הרבה יותר מחוספסת ומסוגרת. שחקני הקול מהמשחק קיבלו מקום של כבוד בסדרה והופיעו בתפקידים קטנים אך משמעותיים. יוצרי הסדרה קרייג מאזין ("צ'רנוביל") וניל דרוקמן, יוצר המשחק, יצאו מגדרם לשרת את הגיימרים וצופים חדשים כאחד. האווירה, המוזיקה, עיצוב הדמויות, שפת גוף, סטים וסצנות שלמות קמו לתחיה אחת לאחת מהמשחק. אך הפער המשמעותי נובע מהרצון של מאזין להתרחק ממדיום הזומבים ובפרט מ"המתים המהלכים" שהסתיימה ממש לאחרונה. בסקירת הפרק הראשון באתר העליתי את התהייה איך "האחרונים מבינינו" תבדל את עצמה כדי לא להפוך לעוד סדרת זומבים. אז קודם כל, אין לקרוא להם זומבים אלא הנגועים. שנית, כמעט ואין אותם בסדרה.



המשחק שילב בצורה מושלמת במינונים בין האויב האנושי לאויב הלא אנושי, בסדרה האיזון הזה הופר משמעותית. אם בשני הפרקים הראשונים הוצגה הקורדיספס כבעלת תודעה קולקטיבית העוברת בין כל השלוחות שלה, אז עד סוף הסדרה היא לא משתמשת בתודעה הזאת ואחרי סצנת הראווה בפרק 5 לא נקרים יותר נגועים בדרכם של ג'ואל ואלי. אפילו במיקומי המאורות הגדולות מהמשחק, כמו האוניברסיטה ומסוף האוטובוסים, שמשוחזרים לפרטי פרטים מהמשחק, יש אפס נגועים, כמעט כמו הקנטה. כאשר האויב אינו נראה ואינו מפריע לתנועת הגיבורים, למה בכלל נדרש למצוא כנגדו חיסון?

במקום הנגועים, הסדרה בחרה להתמקד באויב האנושי ובפן ההישרדתי. כמו כל אורגניזם חי בטבע, גם בני האדם עושים הכל כדי לשרוד. על הדרך נשברים חוקי מוסר ומוסכמות והאנושות צוללת לתהומות של ביזה, רצח, אכזריות, קניבליזם ואפילו קומוניזם. למרבה האירוניה, הסדרה חשפה צדדים מכוערים גם בבני אדם שצופים בה, כאלה שלא נמצאים בסכנת הכחדה. פרק 3, המתאר סיפור אהבה הומוסקסואלי, זכה לתגובות חריפות באינטרנט ומתקפת הצבעות שליליות בעמוד שלו באתר IMDB. ביקורת עניניית יותר על פרק 3 צריכה לעסוק דווקא בכך שבגללו כבר לא נזכה לראות שיתוף פעולה בין ביל וג'ואל. בתקרית אחרת, השחקנית וזוכת "הטופ מודל הבאה", אדריאן קורי, העירה הערות מעליבות על מבנה גופה של מלאני לינסקי המגלמת בסדרה את מנהיגת המורדים של קנזס סיטי.

"האחרונים מבינינו" ניסתה לרצות את כולם ולמרות היותה סדרת זומבים ללא זומבים הצליחה לממש לא מעט מהפוטנציאל שלה. היא הצליחה להרשים אבל גם לאכזב, גרמה לחכות בציפייה לכל פרק ולהתעצבן בסופו, קלעה בול במובנים רבים אבל פספסה באחרים. חוסר האיזון הורגש גם בפרק הסיום שהתחיל בקישור יפה לפרק הראשון, אבל היה קצר מדי, עם עלילה נחפזת, ריאליסטי פחות מקודמיו והכיל מונטאז' של קרב יריות שכאילו נלקח מסרט אקשן גרוע. למרות כל זה, שיעור הצופים בסדרה הוא הגבוה ביותר של HBO מאז "משחקי הכס" וגבוה מזה של "בית הדרקון". הציפיות לעונה השנייה כבר בשמיים. עד אז, ההערכה הרווחת היא שהסדרה תעשה סיבוב ניצחון נאה בטקסי פרסים במהלך השנה.

"האחרונים מבינינו" זמינה לצפייה ב-yes, HOT וסלקום tv. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט