הצרעה הירוקה תלת ממד ביקורת סרט

Green Hornet Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הצרעה הירוקה תלת ממד":
"מפתיע לטובה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Green Hornet
משחק סת רוגן, ג'יי שו, טום וילקינסון, קמרון דיאז, כריסטוף וולץ, אדוארד פורלונג, אדוארד ג'יימס אולמוס במאי/ת מישל גונדרי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להצרעה הירוקה תלת ממד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מישל גונדרי, הבמאי של "שמש נצחית בראש צלול" ו-"מדעי החלום" והשחקן/תסריטאי סת' רוגן כוכב הקומדיות "הדייט שתקע אותי" ו"זאק ומירי עושים פורנו" הם לא הקאסטינג הצפוי לז'אנר סרטי הפעולה או סרטי גיבורי-על למיניהם. הבמאי גונדרי בעיקר מוכר בזכות הסוריאליזם השולט בסרטיו המשעשעים אך מהורהרים ורוגן פשוט לא נולד בגוף מחוטב כמו שאר השחקנים שבדרך כלל מלוהקים לסרטים מסוג זה. התוצאה בסופו של דבר מפתיעה לטובה מאחר ולא מדובר בסרט גיבורי-על רגיל.כמו "באטמן" גם למיליונר בריט ריד, טייקון העיתונות שאביו נרצח אין כוחות על, אבל יש לו המון כסף כדי ליצור אמצעים טכנולוגיים שיעזרו לו להלחם בפשע. לדאבונו של בריט אין לו את השכל ליצור את אותם אמצעי לחימה מתקדמים ולכן שותפו ללחימה בפשע, קאטו הוא זה שמייצר אותם. הוא גם האיש ששולט באומנויות הלחימה השונות. בעצם "הצרעה הירוקה" הוא סוג של כלומניק שבעיקר דואג שהקהל באולם יצחק בזמן שחברו הטוב הוא הלוחם האמיתי, איש האשכולות שיודע להכין הפוך מושלם, אמצעי לחימה מגניבים ולהלחם כמו ברוס לי.
התוצאה כפי שניתן לנחש היא לא סרט פעולה שגרתי וגם לא סרט גיבורי על אמיתי. "הצרעה הירוקה" של גונדרי/רוגן זו קומדיית פעולה משעשעת ביותר שלא לוקחת את עצמה ברצינות יתרה. השורשים של "הצרעה הירוקה" לא נולדו בחוברות הקומיקס אלא כתסכית רדיו שהיה פופולארי בשנות השלושים, והפך בשנת 1966 לסדרת טלוויזיה ששרדה עונה אחת בכיכובו של ברוס לי. למרות שהסדרה לא שרדה יותר מעונה היא הפכה לסוג של קלאסיקה בעיקר בזכות דמותו של ברוס לי שהפך לשחקן קולנוע מבוקש וכמובן מותו הטראגי שעזר לכך רבות.תחת ידיו של גונדרי נוצרה קומדיית פעולה קומית קלילה ובלתי מזיקה עם מספר רגעים משעשעים ביותר, אווירה נינוחה וגיבור מרושע בשם צ'ודנופסקי שסובל בעיקר מגיל מתקדם וחוש איום באופנה. את הרשע מגלם בצורה מבריקה של כריסטוף וולץ שהופך לרשע הפופולארי ביותר בהוליווד בעקבות הופעתו הבלתי נשכחת ב"ממזרים חסרי כבוד" שזכתה אותו גם בפרס האוסקר וגם בפרס השחקן בפסטיבל קאן. קמרון דיאז יפה כתמיד בתפקיד מינימאלי ובעיקר מתפקדת כקישוט שלא מפריע. זה אולי התפקיד הכי לא משמעותי שהיא עשתה בסרט לאורך כול הקריירה שלה.
מי שגונב לרוגן את ההצגה הוא דווקא העזר כנגדו, זמר הפופ וכוכב הקולנוע הטייוואני, ג'יי צ'ו לא כי הוא שחקן מדהים אלא הוא פשוט הרבה יותר מדליק. הוא ניחן בכשרון קומי מדויק, הוא יודע ללכת מכות והוא גם נראה טוב. על אף שהסרט צולם בתלת מימד הפעלולים עצמם לא באמת מרשימים. זה קצת מאכזב כי מאחורי הסרט עומד במאי עם עין ויז'ואלית ייחודית ביותר. נראה שחוץ מבדיחה חד פעמית הקשורה לפקק של בקבוק בירה התלת מימד בסרט הזה ממש לא הכרחי.בסך הכול "הצרעה הירוקה" הוא סרט קיץ מבדר ולא מחייב שמשום מה יוצא בחורף. אז מי שרוצה לנקות את הראש בין הדרמות החורפיות הכבדות כמו "ברבור שחור" ו"קר עד העצם", "הצרעה הירוקה" זו בהחלט האופציה המושלמת.
הצרעה הירוקה תלת ממד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nanaגיל: 2827/08/2015 18:59:50
10/10אייקון ציון
אכן מפתיע לטובה. כשראיתי את הביקורות לפני שראיתי את הסרט זה ממש ביאס אותי כי ציפיתי לסרט הזה הרבה זמן והופתעתי ! עם רוב הביקורות לא הסכמתי ומאוד נהנתי מהסרט ולפי דעתי זה סרט מעולה אך קצת פחות טוב מהסרטים האחרים של סת'' רוגן . לסיום אני רוצה להגיד שהקאסט מלא בשחקני קומדיה מעולים אבל כריסטוף וולץ שהוא שחקן דרמתי נתן פה הופעה קומית משובחת, שמישהו ייקח אותו להרבה יותר סרטי קומדיה
שם: דב ישראליגיל: 3514/08/2011 21:16:54
7/10אייקון ציון
The Green Hornet בנו של איל עיתונות שנהנה מחיי מסיבות וכיף עד שאביו מת באורח מסתורי,מתחבר עם אחד העובדים וביחד הם מחליטים להילחם בפשע...לראות בלי ציפיות,אפקטים נחמדים,עבר לי בכיף.
שם: דורגיל: 1411/02/2011 19:04:08
9/10אייקון ציון
אני ממש אהבתי את הסרט! הוא היה מצחיק בטרוף וגם היה בו הרבה אקשן! את השחקנים אני ממש אהבתי וגם את הרעיון!ממליץ בחום!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט