חמש החברות האחרונות שלי ביקורת סרט

My last five girlfriends Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "חמש החברות האחרונות שלי":
"ללא תוכן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר My last five girlfriends
משחק מייקל שיין, נעמי האריס, ברנדן פטריקס, קלי אדמס במאי/ת ג'וליאן קמפ  
רומנטיקה
ביקורת סרט לחמש החברות האחרונות שלי מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"ללא תוכן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות28.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"חמש החברות האחרונות שלי" הוא דרמה קומית נוספת מבית היוצר הבריטי ולאחר שלוש שנים מאז שהוצג לראשונה בפסטיבל טרייבקה מגיע לארץ. הסרט, שמבוסס על ספרו של אלן דה בוטון, מדבר על אהבה. רגע, הוא בעצם לא מדבר על כלום.בריאן פטריקס הוא ברנדון, רווק לונדוני שמספר לנו על יחסיו עם חמשת חברותיו האחרונות כאשר הוא בעצם מנסה להסביר לנו את מערכת היחסים הארוכה והכואבת ביותר בחייו: עם האהבה. דנקן הוא האיש הפשוט והרגיל שפוגש נשים בדרכים הקונבנציונליות (בסופר, דרך חברים, על טיסה) וכן תמיד נשבר ליבו באופן שעימו כולם יכולים להזדהות (בגידה, חוסר עניין, אישה שעדיין מאוהבת בחבר לשעבר). לאורך הסרט הוא מוביל אותנו בפארק השעשועים של חייו, בו לכל חברה יש מתקן הנושא את שמה. חבל שמעבר לרעיון זה, עדיין נותר סרט משעמם.
ג'וליאן קמפ כתב וביים את הסרט וניסה למלא את החלל העלילתי דרך אין ספור אמצעים קולנועיים שאמורים להסיח את דעתנו מהדיאלוג המרוקן מתוכן. הוא משתמש בקליפים מתוך סרטים ישנים, פרסומות מזויפות, קטעי סטופ-מושן ודיבוב מחשבותיהן של הדמויות. התוצאה היא, כמובן, משעממת בדיוק כמו התסריט. אותם קטעים, אמנם נחמדים, מרגישים כמו ניסיון של קמפ ליצור סרט בדמותם של "500 ימים עם סאמר" או מעין "רוצחים מלידה" רומנטי, אלא שבסרט זה הם לא יותר מאנקדוטות לא חשובות ללא הפסק.מהרגע הראשון ועד כתוביות הסיום מקריין ברנדון את המתרחש בשנינות מסוימת אשר, אמנם מתאימה מאוד לספרים, אך אינה מתחברת טוב לקולנוע. נקודת מבטו החלולה והנרקסיסטית נוטה יותר מדי פעמים לסטות מן הנושא בניסיון נואש להצחיק. מדהים כמה אפשר לדבר כשאין לך דבר לומר.
כוכב הסרט, בריאן פטריקס, עד כה שיחק רק בסרטי טלוויזיה וזה לא מפתיע שלאחר סרט זה הוא גם חזר אליהם. נראה שפטריקס נבחר לתפקיד בגלל מראהו הדומה לאליל הקומדיות הרומנטיות האנגליות, יו גרנט. חבל שקמפ לא אפשר לו להפגין את כשרון המשחק שלו, היה וזה אכן קיים, שכן הוא בחר להמתקד בפן הקומי ולא אפשר לו להפגין רגעים מרגשים שנכנסים ללב הצופה.אולם, בכל חושך יש גם טיפת אור. הסרט מספק לא מעט רגעים אשר קוראים לזוגות להתחבק ואף ולהתנשק. הוא דואג להכין את השטח להתכרבלותו יש לו אופי מספיק קליל ושטותי בכדי לא לבקש את תשומת הלב של הצופה.הקריינות הפסבדו מחוכמת וההתחמקות מהעלילה החסרה נותנים לפרויקט צורה של ספר מוקלט עם תמונות יותר מאשר סרט לכל דבר.
חמש החברות האחרונות שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הדרגיל: 3522/05/2012 13:16:02
1/10אייקון ציון
גרוע-גרוע-גרוע פעם ראשונה בחיי שיצאתי מסרט. לא ללכת, חבל על הזמן והמאמץ
שם: פיץגיל: 4513/05/2012 17:06:24
1/10אייקון ציון
הסרט נראה כמו תרגיל של סטודנט חובבן, במגמת קולנוע, שהצליח להעמיס את כל מה שלמד בסרט אחד. התוצאה: גיבוב של אפקטים הזויים ומוזרים, חסר פואנטה, ושעמום אחד גדול! לא ללכת!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט