חיים שלי ביקורת סרט

Last Christmas Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "חיים שלי":
"רומנטיקה קיטשית עם טוויסט, פסקול מוצלח ואמה תומפסון נפלאה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Last Christmas
משחק אמיליה קלארק , הנרי גולדינג, אמה תומפסון במאי/ת פול פיג  
רומנטיקה
ביקורת סרט לחיים שלי מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"צפוי ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפי לוח השנה חג המולד מגיע עוד כחודש וחצי, אך לפי הסרט "חיים שלי" הוא כבר אוטוטו פה, וכנראה שצפויים להגיע בקרוב עוד קומדיות רומנטיות ברוח החג, כפי שקורה בתקופה זו של השנה. הסרט "החיים שלי", בו אנו עסקינן הוא תרגום עברי לשם האמריקאי, "Last Christmas"."חיים שלי" מתמקד בחייה של קתרינה (שקוראת לעצמה קייט), מהגרת יוגוסלבית בת 26. היא עובדת בחנות קישוטי חג מולד ומחכה להזדמנות הגדולה להצליח בתחום השירה. קייט היא אישה אנוכית ומרירה שישנה על ספות חבריה. היא מנהלת מערכות יחסים מזדמנות עם גברים זרים, מתנחמת בטיפה המרה ובעיקר אינה מעוניינת להיפגש עם משפחתה, ואמה בפרט. יום אחד מתגלה בפניה בחור חתיך ושרמנטי בשם טום שכובש את לבה. לאחר שהיא מתאהבת בו, מתגלים פרטים מעברם של השניים ששופכים אור חדש על סיפור האהבה. וכמובן שאת סיפור האהבה מלווים שיריו המרגשים של ג'ורג' מייקל, אותו קייט מעריצה.
עלילת הסרט ברורה מאליה וסובלת מקיטשיות מוגזמת. אנו נותרים עם דמויות עמומות ולא מפוענחות, בעיקר הדמויות הראשיות. לא אכביר במילים על מנת לא לייצר ספוילר, אך הבמאי פול פייג' ("מסיבת רווקות") יחד עם התסריטאים (אמה תומפסון, גרג ווייז ובריוני קימינגס) לא היטיבו לגבש קו עלילתי שמכיל קצת יותר מידע רלוונטי. הקונפליקטים של הדמויות והתפתחותן לא תאמו את הקו העלילתי ולכן סבלו מחוסר אמינות. לא הגיוני שהדמויות יעברו שינוי כה גדול בבת אחת. בנוסף, למרות שני שחקנים ראשיים נאים וכריזמטיים: אמיליה קלארק הזכורה מ"משחקי הכס" והנרי גולדינג מ"עשיר בהפתעה", המתח המיני כלל איננו קיים ולכן אמינות סיפור האהבה ביניהם שואפת לאפס.החלקים הטובים שבסרט הם האתנחתות ההומוריסטיות של אמיליה קלארק ושל אמה תומפסון בתור אמה היוגוסלבית של קייט. קלארק כבר שיחקה בקולנוע בז'אנרים שונים, כמו אקשן ("שליחות קטלנית: ג'נסיס) ודרמה ("ללכת בדרכך"). עם החינניות שהיא מקרינה והיושרה שהיא משדרת, מצליחה לשעשע את הצופים עם דמותה הגמלונית והמסורבלת של קייט. גם תומפסון תרמה לגלי הצחוק שנשמעו בקהל. תומפסון, שחקנית נפלאה שבקיץ האחרון השתתפה בשלושה סרטים - בקומדיה הפמיניסטית "לייט נייט", בסרט ההמשך ל"גברים בשחור" ודיבבה את סרט האנימציה "מיסטר לינק" - מסגלת מבטא יוגוסלבי ומוכיחה שמעבר ליכולותיה הדרמטיות היא יכולה גם להצחיק. היא פשוט גונבת את ההצגה משאר השחקנים.
הסרט די בנאלי וקיטשי עם אתנחתות קומיות משעשעות. אוהבי הז'אנר ייהנו ממנו בוודאות – אחרים קצת פחות. נקודת החוזק שלו שמבדילה אותו מקומדיות רומנטיות אחרות היא הפסקול שמכיל ברובו את שיריו היפים של ג'ורג' מייקל המנוח. שם הסרט המקורי הוא שם אחד משיריו הידועים שגם בא לידי ביטוי בביצוע יפה בסרט. הסרט גם מכיל מסרים על סבלנות וסובלנות. קייט היא בתם של מהגרים מיוגוסלביה שניסתה להסתיר את מקורותיה, אך בסופו של דבר מבינה שמקורותיה הם זהותה וחלק ממנה. גם דמותו של טום בסרט מביעה רוח התנדבות בתור מתנדב במעון לחסרי בית. הרצון לעזור לפחותי היכולת הוא מחווה יפה, בעיקר לקראת חג המולד - חג הנתינה.
חיים שלי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תדיגיל: 4904/10/2020 15:49:47
8/10אייקון ציון
קומדיה רומנטית מקסימה,מרגשת ושובת לב.הטוויסט בעלילה גרם לי להזיל דמעה.התסריט פשוט להפליא והשחקנים מקסימים.לא סרט ברמה של אוסקר אבל בהחלט סרט מתוק.
שם: איציק גורגיל: 4725/08/2020 23:28:40
8/10אייקון ציון
מסתבר שיש חיים אחרי משחקי הכס לפחות לאמיליה קלארק.. יש לה קסם אישי כובש והתפקיד הזה ממש תפור עליה. העלילה מתחילה כמו כל הקומדיות הרומנטיות עם הבחורה שעובדת כזבנית בחנות וחולמת לכבוש את העולם הגדול עד שהיא פוגשת בחור.. אבל הטוויסט בעלילה באמת משנה את התמונה. בהחלט נהניתי למרות שכריסטמס זה לא החג שלי..
שם: מיכלגיל: 5708/12/2019 06:52:34
8/10אייקון ציון
סרט רומנטי מרגש ומפתיע. מפתיע גם בטוויסטים בעלילה, וגם מפתיע לטובה. חביב ביותר. נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט