13 ביקורת סרט

13 Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "13":
"חידוש מפוספס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 13
משחק ג'ייסון סטיית'ם, מיקי רורק, סאם ריילי, מייקל שאנון במאי/ת גלה בבלואני  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל13 מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"חידוש מפוספס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות33.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"13" הוא חידוש אמריקאי של הסרט הצרפתי "13 זאמטי" אשר זכה לפרסים בפסטיבל סאנדנס ופסטיבל ונציה. אף על פי שקו העלילה דומה, שני הסרטים אינם דומים כלל. גלה בבלואני, יוצר שני הסרטים, היה צריך להסתפק בגרסה אחת בלבד.וינס (סאם ריילי) הוא חשמלאי שמשפחתו עומדת למכור את הבית כדי לממן את הטיפולים הרפואיים של אביו החולה. יום אחד בעודו מתקן את ביתו של איש מסוים, הוא שומע אותו מדבר על דרך מהירה להתעשר ובמקרה אותו אותו איש מסוים מת ממנת יתר בעוד וינס עוד בביתו, שכמובן קופץ על ההזדמנות ומוצא את עצמו די במהרה כלוא במשחק רולטה רוסית המאורגן ע"י מהמרים עשירים.
בחידוש האמריקאי בבלואני לא מצליח לשמר את הדברים אשר הפכו את הסרט המקורי להצלחה. הוא נכשל ליצור את תחושת הקלסטרופוביה אשר היתה כה דומיננטית בגירסה הצרפתית. זה נראה שהוא התמקד יותר במשחק ואפיון הדמויות למען יצירת האווירה מאשר שימוש באמצעים קולנועיים כמו השילוב בין הצילום בשחור-לבן ושוטים חונקים כפי שהיו בסרט אשר ראה אור לפני שש שנים.בנוסף, בכל אחד מארבעת הסיבובים, בבלואני משתמש בדיוק באותה דרך בכדי לנסות ליצור מתח: שקט, שוטים איטיים אשר נעים בין השחקנים והמהמרים בעוד כולם מסתכלים על המנורה. בעוד ששיטה זו אכן מצליחה לרתק בצפייה בפעם הראשונה, השימוש החוזר מבטל את אותה תחושת מתח ומעביר הרגשה של חוסר יצירתיות.
השינוי אשר בולט יותר מכל הוא במבנה העלילתי אשר נותן יותר מקום לדמויות המשניות. לאורך הסרט, בין סיבובי המשחק, אנו נכלאים לסדרות פלאשבקים אשר אמורים לתת לנו הצצה לעולמן הלא מפותח של דמויות לא חשובות. אפילו עולמו של גיבור הסרט, וינס, מוצג לנו באותה דרך קיטשית של פלאשבקים וקריינות. ניסיון זה, שהיה אמור להעניק לסרט עומק, השיג את ההפך המוחלט ואף פוגע באווירת המתח שבבלואה מצליח בקושי להשיג בסיסובי המשחק. כמו כן, במקום ליצור חיבור למספר דמויות ולהציב את הצופה בעמדה של בחירת מומעד מועדף מתוך מבחר, חוסר דגש אמיתי על הדמויות יוצר מצב שבו פשוט לא אכפת לצופה מאף אחד.הסרט "13" הוא יותר מכל ניסיון פריצה כושל של הבמאי גלה בבלואני לתודעה האמריקאית. הניסיון לעבד סרט מוצלח לקהל האמריקאי הוביל ליצירת סרט די משעמם עם משחק מוגזם. עדיף עם היוצר היה מסתפק בגרסה אחת.
13 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ענת ה.גיל: 5230/07/2012 20:13:55
2/10אייקון ציון
13 הוא המספר שקיבל המשתתף ב-"משחק" כמו רולטה רוסית אך עם כ 20 משתתפים ומי שנשאר אחרון זוכה. . סרט עם אקשיון אבל משעמם להלה! לא יכולתי לחקות לסוף. היו אנשים שקמו והלכו.
שם: עמית אוקניןגיל: 1316/07/2012 00:14:10
10/10אייקון ציון
לא מבין תביקורות של האנשים פה ... כנראה שמשעמם לכם אתם הולכים לסרט סתם , סרט אחד מהמותחים ביותר שראיתי השנה , סרט שאתה לא יכול להוריד תעניים ממנו , סרט כלכך מותח ומעולה והשחקנים כלכך טובים וג'ייסון סטייתם שיחק בצורה כלכך טובה . שאתם באים לכתוב ביקורת פעם הבאה ..... תבינו על מה אחרים מדברים .
שם: אביחיגיל: 3104/07/2012 21:34:58
1/10אייקון ציון
בהחלט אפשר להכתיר את הסרט הזה כסרט הכי משעמם שראיתי אי פעם בקולנוע(ועוד לשלם על זה).אם זמנכם יקר לכם - תימנעו מללכת אליו.היו דקות שכבר כמעט נירדמתי בסרט,מה שלא היה לי באף סרט שראיתי בקולנוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט