רק אהבה ביקורת סרט

Love Is All You Need Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "רק אהבה":
"להתאהב מחדש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love Is All You Need
משחק פירס ברוסנן, קים בודניה, פפריקה סטין במאי/ת סוזן בייר  
רומנטיקה
ביקורת סרט לרק אהבה מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"להתאהב מחדש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סוזן בייר, במאית זוכת האוסקר לשנת 2010 על הדרמה "בעולם טוב יותר", חוזרת עם מלודרמה נעימה בעלת טעם אירופאי שעונה על כל עקרונות הז'אנר הרגילים, אולם הבמאית הדנית עושה זאת בצורה שאינה מאוסה אלא מהנה.בתחילת הסרט, אידה (טרין דירהולם) ספרית מקומית בשטוקהולם, בעודה מחכה לשמוע האם הטיפול בסרטן אשר עברה נחל הצלחה, תופסת את בעלה ההולל שוכב עם העוזרת האישית שלו באמצע סלון ביתם. לאחר מכן, בדרכה לטיסה לאיטליה לחתונת ביתה היא פוגשת בפיליפ (פירס ברונסן), אלמן נרגן ומכור לעבודה שמתברר להיות, כמה מפתיע, אביו של החתן. בייר מצייתת למבנה העלילה הקלאסי בתחילה בולט הניגוד בין שתי הדמויות שאינן מחבבות אחד את השנייה. אידה מוצאת את רצינותו של פיליפ דוחה, והוא מתעצבן מקלילות הדעת של הספרית. אולם, שתי הדמויות אשר מתמודדות עם משבר אמצע חיים ובדידות, כל אחת בדרכה, מגלות צדדים חיוביים ומתאהבות זה בזו.
העניינים מסתבכים כאשר לחתונה מגיע בעלה הנואף של אידה עם בת זוג הצעירה והטיפשה ומעמיד את הנישואין ארוכי הטווח בסימן שאלה. במקביל, גיסתו הוולגרית של פיליפ עומדת באמצע מסע ההתאהבות המחודש שלו ושל אידה כאשר היא מנסה בכוחניות לפתות את העסקן האנגלי. אם זה לא מספיק צרות, זוג המאורסים הצעיר מתמודד לפתע עם שאלות של נאמנות וזהות עצמית. אבל אל תדאגו, בייר יצרה סדר בבלאגן. הודות למבנה עלילתי שיגרתי והעובדה כי בסרט עומדות רק שתי דמויות בעלות עומק אמיתי, קל לצופה לעקוב אחר הנעשה ואף לחזות מראש את האירועים.הכוכבת הגדולה של הסרט היא טרין דירהולם בתור אידה. למעשה, השחקנית הדנית היא היחידה שמגלמת דמות שמאפשרת חשיפת רגשות בצורה קוהרנטית. בניגוד לאידה הפגיעה, דמותו המסוקסת על יתר המידה של פיליפ מונעת מפירס ברוסנן לחשוף רגשות אנושיים סוחפים. במקום זאת הוא מגלם, ובהצלחה רבה יש לציין, את דמות המאהב המושלם. פיליפ הרציני והרומנטי הוא ההפך המוחלט מבעלה הבוגד של אידה. בייר מעדיפה ליצור סרט קליל ולא מורכב עם בנייה שטחית של דמויות המשנה שנראה כי תפקידן הוא לבדר יותר מאשר לספק עומק לעלילה וקונפליקטים לדמויות הראשיות.
"רק אהבה" נועד לקהל של בני גיל הארבעים פלוס ובצורה לא מחוכמת במיוחד מוכיח כי רומנטיקה אינה שייכת לצעירים בלבד. בעולם בו יש בגידות, גירושין ומוות בתרם עת, גם כן ישנה רומנטיקה בוגרת ומרגשת אף יותר מזו של בני העשרים. הסרט רחוק מלהשאיר חותם, כפי שעשה "בעולם טוב יותר", ויש לו חסרונות רבים, בראשם העלילה הלא מקורית, אולם אם אתם מחפשים סרט חמים ונעים אל תחשבו פעמיים זה הסרט בשבילכם.
רק אהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Eldadגיל: 3330/09/2013 09:05:23
4/10אייקון ציון
סרט מאוד אמריקאי, צפוי, יחסית משעמם. ממש לא סרט לקולנוע ולא ברור לי הציון הגבוה שנתנו לו. משחק לא טוב, בטח של פירס ברוסנן. סתמי לחלוטין לטעמי.
שם: ענתגיל: 4929/12/2012 17:09:25
7/10אייקון ציון
חביב, רומנטי, צפוי בהחלט. העלילה לא מצטיינת, מעט שטחית. בסהכ צפיה נעימה בהחלט. נופים נעימים. מעט רומנטיקה חביבה. אך לא יותר מכך.
שם: אדרלולגיל: 2618/12/2012 09:46:04
7/10אייקון ציון
קומדיה רומנטית שהיא מעבר לממוצע בז'אנר. הדמויות המרכזיות בסרט הזה הן ההורים, עם המשקעים והחוויות המעצבות הקשות שעברו בעבר. מקסים לראות את ההתפתחות שלהן מאנשים קרים שאיבדו תקווה לאנשים חמים ואוהבים. מהבחינה הזו, הסרט מאוד מציאותי (בניגוד לקומדיות רומנטיות מלוקקות וחסרות טעם מייד אין הוליווד). שלא תתבלבלו, זה לא סרט סוזן בייר אופייני כמו "בעולם טוב יותר". זה קליל, זה נעים, וזה מצליח להוציא את הצופה עם שמחה מהולה בעצב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט