ארגו ביקורת סרט

Argo Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ארגו":
"נע בקצב מסחרר בין הומור למתח ומשאיר את הצופים מרותקים לכיסאות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Argo
משחק בן אפלק, ג'ון גודמן, בריאן קרנסטון במאי/ת בן אפלק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לארגו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הוליווד במיטבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בן אפלק הבמאי הוא ההפתעה המוצלחת ביותר שיצאה מהוליווד בשנים האחרונות. מסתבר שהשחקן שהיה מוכר כשחקן חתיך וסתום הבעה, הצליח להפתיע את מיטב הספקנים כאחד הבמאים המעניינים שפועלים בהוליווד. ניסיון הבימוי הראשון שלו "נראתה לאחרונה" התגלה כמותחן אפקטיבי אפל ומרשים. בסרטו השני כבמאי "גנב עירוני" הוא ליהק את עצמו בתפקיד הראשי ויצר סרט פעולה עירוני עשוי היטב שהותאם לקהל בוגר ואיכותי. עכשיו הוא חוזר אל המסך הגדול ומספק לצופים מותחן תקופתי המבוסס על סיפור אמיתי ולא יאמן.ב-4 בנובמבר, 1979, כשהמהפכה באיראן מגיעה לנקודת הרתיחה שלה, פורצים חמושים לשגרירות ארה"ב בטהרן ולוקחים 52 אמריקאיים כבני ערובה. בעיצומו של הכאוס, ששה אמריקאיים מצליחים לחמוק ומוצאים מקלט בביתו של השגריר הקנדי. האמריקאיים יודעים שזה רק עניין של זמן עד שהשישה יימצאו על ידי ההמונים הזועמים או כוחות הבטחון האיראנים וללא הגנה הם עלולים למצוא את עצמם נרצחים בלינץ'.
כדי להציל את ששת עובדי השגרירות היה צורך ליזום תכנית מקורית במהירות רבה לפני שהששה ימצאו את מותם. מיטב המוחות מתכנסים בחדר אחד וחוץ מבריחה על אופניים לגבול הטורקי אין שום רעיון מבריק. אז מגיע מומחה ה-CIA טוני מנדז שאוהב לחשוב מחוץ לקופסה ומציע תכנית בעלת סיכון גבוה להבריחם בבטחה מחוץ למדינה. מבצע החילוץ כל כך בלתי ייאמן ומופרך מהיסוד עד כדי כך שהוא לא הגיוני. תסריט שיכול לקרות רק בסרטים.אפלק עומד להתחזות למפיק סרטים הוליוודי, הוא יגיע לאירן במטרה לחפש לוקיישנים לסרט מדע בדיוני בעל ניחוח אוריינטלי. הוא יהפוך את ששת האמריקאים לחברי הצוות שלו (במאי, צלם, תסריטאית, עוזרת במאי, עוזר הפקה ועוד) וביחד הם יעלו על טיסה מסחרית שתוציא אותם מהמדינה ששנתה את פניה. עד לפני כמה שנים סיפור הגבורה לא נחשף בציבור. את סיפור החילוץ ההזוי הזה אפלק מביים במיומנות מעוררת הערכה. הוא מצליח לשלב בין רגעי המתח המצמררים לבין הסיטואציות האבסורדיות שבו הוא מגיע להוליווד כדי לזייף את ההפקה המרשימה ביותר אי פעם.
הסרט הזה עובד לא רק בגלל הבימוי המדויק והחכם של אפלק אלא בעיקר בזכות התסריט המעולה של כריס טריו. מדובר בתסריט השני במספר של טריו לסרט קולנוע. התסריט הראשון שלו נכתב עבור סרטו הראשון כבמאי, "גבהים". דרמה ניו-יורקית מעולה ומרגשת בכיכובה של גלן קלוז. מאז טריו התרחק מעשייה קולנועית מלבד בימוי פרק אחד בסדרה של קלוז, "נזקים". התסריט של טריו נע בקצב מסחרר בין סאטירה על וושינגטון והוליווד למותחן דרמטי מצמרר שמשאיר את הצופים מרותקים לכיסאות באולם הקולנוע.הסרט המתרחש בסוף שנות השבעים צולם על ידי המכסיקני המעולה רודריגו פרייטו (אהבה נושכת, בבל, 21 גרם) ומרגיש כאילו הוא גם צולם בשנת 79. יש לו מראה ותחושה של שנת 79. להצלחה הזאת גם שותפים מחלקת העיצוב והתלבושות שעבדה שעות נוספות. "ארגו" הוא סרט על כך שהלא הגיוני והלא יאמן יכולים להיות חבל ההצלה שלנו. בעזרתם האדיבה של צוות שחקנים איכותיים מעולה כגון אלן ארקין ג'ון גודמן המגלמים את האנשים בהוליווד או בריאן קרנסטון וקייל צ'נדלר בוושינגטון וכמובן שחקנים נפלאים כטייט דונבון וקלי דובאל הלכודים באיראן הוא מצליח ליצור סרט שאין בו שחקן ראשי אחד אלא אנסמבל שחקנים מעולה שהופך את "ארגו" לאחד הסרטים הטובים ביותר שיצאו מהוליווד בשנת 2012.
ארגו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1630/12/2019 17:23:49
7/10אייקון ציון
סרט סבבה, מעניין ומותח, אומנם הדמויות לא עשויות עד הסוף אבל הסיפור מעניין ממש וקשה להאמין שזה אמיתי, השחזור של אותה התקופה פשוט מצויין
שם: .MOR Rגיל: 1601/06/2019 04:29:38
6/10אייקון ציון
סרט חשוב ומייגע. המשחק נהדר, הצילום מצויין, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, העריכה מעולה ורוב הדיאלוגים חכמים ובנויים היטב אל התסריט והעלילה לא תמיד מובנים, נמרחים מאוד, מתישים, רדומים, לא תמיד מעניינים ולעיתים אפילו משעממים. בקיצור, לא לכל אחד. אני פחות התחברתי. שווה לפחות לנסות.
שם: רונצוגיל: 3119/11/2015 12:26:30
9/10אייקון ציון
המשחק, הבימוי, העריכה והצילומים עשויים כהלכה והופכים את ארגו, לסרט איכותי ומושקע שכייף לצפות בו, הגם שהוא מתובל בהוליוודיות האופיינית לסרטים המציגים "סיפור אמיתי". הסוף הצפוי עדיין עשוי בצורה מותחת ומהנה לצפייה. לא להחמיץ!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט