אסירים ביקורת סרט

Prisoners Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אסירים":
"סרט שקט ואפרורי שמצליח להצמיד את הצופה לכיסא במשך שעתיים וחצי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Prisoners
משחק יו ג׳קמן, ג׳ק ג׳ילנהול, פול דון, ויולה דיוס במאי/ת דניס וילנב  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאסירים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אסירים" הוא כמובן מטאפורה למצבן של הדמויות בסרט, אבל זאת גם התחושה שהיתה לי אתמול כצופה. מאחר והעותקים של הסרט הגיעו שבוע לפני יציאתו למסכים לא התקיימה הקרנת עיתונאים ומתוקף תפקידי כמבקר קולנוע הגעתי לצפות בסרט בהקרנה רגילה בסינמה סיטי גלילות. הגעתי להקרנה של יום שני (23 בספטמבר) בשעה 22:40, באולם 1. זאת היתה חוויה קשה במיוחד. הקהל לא הפסיק לדבר ולצחקק, טלפונים צלצלו וצפצפו, אנשים בדקו את הפייסבוק שלהם או שלחו הודעות טקסט.אני יודע שהם חשבו שהסרט מעניין כי אף אחד לא טרח לעזוב את האולם. אבל אם כבר שילמתם לראות סרט בקולנוע יש לי הצעה מקורית וחתרנית: פשוט תראו אותו. בכל אופן, אני מקווה שהנהלת הסינמה סיטי תיצור תשדיר כמו שיש בסינמטק תל אביב שמסביר מה מותר ומה אסור לעשות באולם הקולנוע. עם כל הכבוד לאיכות ההקרנה באולם 1 החוויה נהרסת לחלוטין כאשר מופיעים להם עשרות אורות ממסכי הטלפון ושלל שיחות מיותרות בין בני זוג שמסבירים אחד לשני על מה הסרט. בקיצור חווית צפייה קשה ובלתי נסבלת. לפחות הסרט עצמו היה פיצוי ראוי על עוגמת הנפש.
בשנת 2010 בחרתי ב"אישה ששרה" סרטו הקודם של דניס וילנו למקום החמישי ברשימת סרטי השנה של אתר סרט. המותחן תיאר את המחיר שנשים משלמות בארץ ערבית ללא שם, שסועת קרבות ואכולת שנאה. התוצאה היתה סרט הופך קרביים שקיבל מועמדות לאוסקר. לפני "האישה ששרה" וילנו היה קולנוען קנדי ממוצא קוויבקי שהתמחה ביצירת מותחנים אפקטיבים ומעוררי שערוריות בעיר מגוריו מונטריאול. המועמדות לאוסקר סיפקה לו את האפשרות לייצר את סרטו ההוליוודי הראשון אם בכלל אפשר לכנות את הסרט "אסירים" הוליוודי."אסירים" באופן מפתיע הוא סרט מאוד שקט. אין בו פסקול מוסיקלי דומיננטי, השחקנים ברובם מדברים בשקט או שכלל לא מדברים. יש המון גשם, שלג, עצים ללא עלים, שמים אפורים או חשוכים. זהו אחד הסרטים האמריקאיים האפרוריים ביותר שראיתי בשנים האחרונות, מה שהזכיר לי במידה מסוימת את הסדרה המעולה The Killing. העלילה כמובן לא בדיוק מיועדת לחובבי סרטי פעולה בסגנון "מהיר ועצבני", כי על אף שהסרט מורט עצבים, הקצב שלו איטי. אפילו יש לו תסריט שכתוב נפלא על ידי ארון גוזיקובסקי (המבריח).
כמו הסרט הישראלי "מי מפחד מהזאב הרע" גם כאן עולות שאלות אתיות בנושא לקיחת החוק לידיים. גם כאן אבא מחליט לתפוס את החשוד המרכזי בחטיפת בתו ולענות אותו עד שיסגיר את מקום הימצאה. אבל בעוד שהסרט הישראלי משתמש בהומור השחור – "אסירים" מסרב להקל ראש, מפתיע בכל פעם מחדש ומכה בנו ממושכות. אין ספק, לסרט הזה באמת יש מה להגיד על הנושא ולא רק להשתעשע איתו. הסוף של הסרט לא מפשט את הדברים ודי ברור לנו שגם אם אנחנו מזדהים עם המניעים בסופו של דבר הגיבורים יצטרכו לשלם מחיר על מעשיהם.לפני הכול, "אסירים" הוא סרט אנסמבל עם צוות שחקנים מעולה שמספק כאן הופעות חזקות ומרשימות. נתחיל עם זוכת פרס האוסקר מליסה ליאו (פייטר) שמצליחה כהרגלה לגנוב את ההצגה. חוברים אליה ארבעת המועמדים לפרס האוסקר: יו ג'קמן (עלובי החיים), ג'ייק ג'ילנהול (הר ברוקבק), טרנס הווארד ((Hustle And Flow, וויולה דייויס (העזרה). עוד משתתפת בסרט המועמדת לגלובוס הזהב מריה בלו (היסטוריה של אלימות, קולר). את החשוד שעובר התעללות מגלם שחקן האופי הצעיר פול דאנו שהספיק להרשים בסרטים "זה ייגמר בדם", "מיס סאנשיין הקטנה" ובסרט העצמאי המצמרר L.I.E.על הצילום החורפי והאפרורי אחראי רוג'ר דיקינס שהיה מועמד לעשרה פרסי אוסקר. הוא הצלם הקבוע של האחים כהן וצילם בין היתר גם את "פארגו", "ארץ קשוחה", "אומץ אמיתי" וגם את "סקייפול" האחרון בסרטי ג'יימס בונד. למרות אורכו של הסרט - 146 דקות - נראה ששום דקה לא ממש מיותרת והן חולפות במהירות השיא. נראה שעדיין מוקדם מדי לקבוע, אבל "אסירים" הוא בהחלט בעל פוטנציאל גבוה להיות אחד הסרטיו שיוזכרו בעונת הפרסים הקרובה ככול שהאוסקר יתקרב. מומלץ מאוד למי שאוהב מותחנים פסיכולוגים בוגרים ומורכבים שלא עושים הנחות. אלו שרק מחפשים פיצוצים ומרדפי מכוניות מוזמנים לחכות בבית לקיץ 2014.
אסירים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2807/03/2019 23:42:40
9/10אייקון ציון
סרט מצוין, מרתק. למרות אורכו של הסרט, שומר על מתח. עלילה מעניינת. משחק מצוין של יו ג''קמן.
שם: .MOR Rגיל: 1410/07/2017 02:06:16
7/10אייקון ציון
סרט אפל ומותח !!! השחקנים נהדרים, הצילום מצויין, הפס-קול לא רע בכלל, העריכה מעולה, רוב הדיאלוגים די מעניינים והתסריט והעלילה בנויים היטב אך עם זאת הם לפעמים איטיים, נמרחים מדי, לא כל כך מעניינים ואפילו משעממים. בקיצור, לא מבין את ההתלהבות סביב הסרט. סרט די טוב. לא יותר מזה. אפשר לראות !!!
שם: מישקגיל: 1806/10/2015 01:17:25
6/10אייקון ציון
סרט חזק , לא קל לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט