רובוקופ ביקורת סרט

RoboCop Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "רובוקופ":
"חידוש מיותר שכל מטרתו להוסיף דולרים למכונה ההוליוודית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר RoboCop
משחק ג'ול קינמן, דאגלס אורבנסקי, סמואל אל ג'קסון, אבי קורניש במאי/ת ג'וסה פדילה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לרובוקופ מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"עוד אכזבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 1987 הסרט רובוקופ בבימוי של פול ורהובן יוצא לאקרנים והפך להצלחה אדירה. סיפורו של השוטר אלכס מרפי שחזר (כמו ישו) מהמתים כדי לגאול את החברה מגל הפשע הרובץ לפתחה הופך לאחד מסרטי הקאלט של שנות השמונים ולאחד מה"גילטי פלז'רס" האהובים עליי. הסרט הוליד שלל המשכים, סדרת טלוויזיה, סדרת אנימציה ומה לא ופול ורהובן פצח בקריירה הוליוודית ויהי ערב ויהי בוקר והשנה היא 2014 ואחרי דחיות ממושכות יוצא העיבוד מראש (או האתחול) של "רובוקופ" לאקרנים ומוכיח בפעם האלף שיש יצירות קולנועיות שעדיף לא להתעסק איתן.בסרט החדש, אלכס מרפי ,השוטר ממשטרת דטרויט נפצע קשה בפיצוץ מכוניתו על ידי המאפיה המקומית. בעזרת חברת אומניקורפ (המסמלת את חברת הענק הקפיטליסטית שהיא הרע בהתגלמותו כביכול) הוא הופך ל"רובוקופ" אדם מכונה. אומניקורפ משתמשת במרפי כדי להפוך את השימוש ברובוטים שלה לחוקי אבל מרפי מתמרד ומוכיח כי האדם גובר על המכונה.
את תפקידו של מרפי מגלם ג'ואל קינמן האנמי מהסדרה המדוברת The Killing. איזה הבדל מפיטר וולר הסמכותי שנטמע בתוך השריון המגוחך שלו בסרט המקורי והפך את רובוקופ המקורי ליותר צ'יזי מצ'יזי. עוד בסרט גארי אודלמן בתפקיד המדען שמשקם את מרפי, מייקל קיטון הנהדר בתפקיד הרשע מנכ"ל אומניקורפ וסמואל ל ג'קסון הנפלא בתפקיד שדר חדשות אולטרה ימנית המקדם את אג'נדת השוטרים הרובוטים בתוכנית הטלוויזיה שלו (ומזכיר את תפקידו ב"ספרות זולה").הסרט אומנם מבוצע במיומנות וקטעי הפעולה קולחים ומבדרים אך מרוב רצון להוסיף משהו ליצירה המקורי, רובוקופ 2014 הוא דוגמא קלאסית ל"תפסת מרובה לא תפסת". קטעי הפעולה שהם נקודת האור בסרט מעטים מדי ואת מקומם תופסים הגיגים על האדם למול המכונה. הגיגים אלו שולבו בעלילת הסרט המקורי בחוכמה ולא הפריעו לקצב הרצחני בניצוחו של ורהובן שמביים תמיד בתנופה על גבול האגרסיביות (שלא לומר על גבול הפשיזם והפטישיזם).
לעומת הסרט המקורי, ברובוקופ 2014 נוכחת משפחתו של מרפי, משפחה שתהפוך את מרפי הרובוט למרפי האנושי. אולם הופעת רעייתו של מרפי ובנם מוסיפה לסרט עוד נדבך של רצינות (ואף קיטשיות) והופכת אותו להרבה יותר ממה שהוא אמור להיות- סרט פעולה קליל לחבר'ה עם סרקזם לא באמת מלומד על החברה האנושית במאה ה21.פדילה הוכיח ביצירותיו שנעשו בברזיל : "אוטובוס 174", "יחידת עילית 1 " ו"יחידת עילית 2" כי הוא בימאי שמצליח ליצוק קולנוע מחוספס ומגורען הנראה ונשמע אמין ואף מזעזע. ברובוקופ ,סרט הבתולין שלו בהוליווד נדמה כי הוא סורס לחלוטין מכל האנרגיות והזעם שאפיינו אותו והוא הפך לעוד כלי שרת בידי המכונה ההוליוודית. רובוקופ 2014 הוא מוצר מלוטש ונוצץ ואפשר להעביר שעתיים סבירות בצפייה בו. אך זהו סרט חסר נשמה וחסר כיוון ברור. עדיף לצפות שוב ברובוקופ המקורי.
רובוקופ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הצדיק הנאורגיל: 3808/10/2015 20:33:51
5/10אייקון ציון
לא מתקרב לקרסוליי הסרט המקורי. מתחיל באופן מעניין למדי אך ככל שהסרט מתקדם העלילה הופכת ליותר מפוזרת, לא מעניינת ולא אמינה. אני לא יכול לחשוב אפילו על סצנה מותחת, מרגשת או מסעירה אחת. בידור לחובבי האקשן שהעלילה לא ממש חשובה להם
שם: ברקוגיל: 1221/08/2014 11:46:44
10/10אייקון ציון
סרט יחסית מפתיע למדע בדיוני כי יש בו עלילה והוא מעניין ולא סתם יריות ופיצוצים
שם: Michaltitגיל: 2231/07/2014 12:30:13
8/10אייקון ציון
סרט אקשן לא שגרתי אהבתי את הרעיון אבל לדעתי קצת מרחו אותו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט