נון-סטופ ביקורת סרט

Non-Stop Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נון-סטופ":
"ליאם ניסן מצוין בסרט מתח אפקטיבי ומורט עצבים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Non-Stop
משחק ליאם ניסן, ג'וליאן מור, בר פאלי במאי/ת ג'אום קולט סרה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנון-סטופ מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אקשן כהלכתו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בתחילת הסרט "חמש שעות מפאריז" מנסה גיבור הסרט להפטר מהפחד שלו לטוס בעזרת הפסיכולוג שלו. פחד שגורם לו לוותר על אמצעי התחבורה היעיל ביותר למעבר מרחקים גדולים-המטוס. ואכן טיסה היא מצב שבו הנוסע נמצא בחלל סגור לזמן שיכול להיות ממושך והוא שם את יהבו על צוות המטוס שאמור לשחרר אותו מהרגשת האי שליטה במצב ולהביאו ליעדו בבטחה.את הפחד הזה מהלא נודע וממה שיכול להשתבש בטיסה מנצלים יוצרי הסרטים שעוסקים במטוסים בכלל ובטיסות שבהן דבר מה בלתי רגיל קורה בפרט. נדמה שסרטי האסונות הספקטקולאריים "נמל תעופה" שרווחו בשנות ה-70 הנציחו את פחדו של האדם מהטכנולוגיה שכבשה את האוויר. סרטים אלו וסרטים אחרים העוסקים בחטיפות מטוסים ואסונות תעופה הפכו לכה נפוצים עד שאפילו נוצרו שני סרטים המלגלגים על המוסכמות של סרטי אסונות אלו-סרטי "טיסה נעימה" הראשון והשני של האחים צוקר שבעיני הן פנינות קולנועיות נדירות.
התקפת הטרור של ה11/9/2001 ותמונת המטוס החטוף המתנגש באחד ממגדלי התאומים הכריחה את האמריקאים להשיר מבט במפלצת הטרור שפגעה בלב מדינתם וסופית קישרה בין מטוסים לבין פעולות עברייניות והרות אסון.סרטו החדש של הבימאי הספרדי ג'ום קולט סרה "נון סטופ" אינו מתיימר לסטות לרגע אחד מכללי תת הז'אנר של "סרט חטיפה על מטוס. וטוב שכך. במשך 106 דקות שחולפות ביעף הצופה עוצר את נשימתו כשמתברר שאחד מנוסעי המטוס מתכוון להרוג כל 20 דקות נוסע אחר, אלא אם יעבירו לחשבון הבנק של העבריין האלמוני מאה וחמישים מיליון דולר.
מול הנוסע המסתורי יתייצב איש אחד גבוה וחסון שמדבר במבטא אירי בולט והוא כיום מגדולי גיבורי הפעולה של הוליווד למרות שהוא בן 61. ליאם ניסן שכוכבו זרח ב"רשימת שינדלר" המציא את עצמו מחדש בעשור האחרון כגיבור פעולה עשוי ללא חת בסרטים כ"חטופה" "צוות לעניין" "חטופה 2" וכמובן "שטח פראי" הנפלא שבו הפגין תצוגת משחק פשוט נפלאה. לניסן יש נוכחות של כוכב קולנוע מהסגנון הישן, הוא משדר גבריות בוטה בכל רמ"ח אבריו ויש בו חיוניות המשולבת בטראגיות כובשת –ללא ספק האדם שהיית רוצה לצדך בכל סיטואציה חשודה.ממש כמו "רצח באוריינט אקספרס” (המתרחש בעוד חלל סגור החביב על יוצרי הקולנוע - הרכבת) כל הנוסעים חשודים והשעון מתקתק עד לסוף הבלתי נמנע שיעיר מחדש את שדי אסון מגדלי התאומים.נון סטופ מספק לצופה אקשן משובח שאינו עוצר לרגע ונבנה בצורה מתוחכמת. ביקורת זו מוקדשת לג'ון מקליין שהציל מטוסים רבים בסרט "מת לחיות 2". מומלץ בחום לאוהבי הז'אנר.
נון-סטופ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: erane1גיל: 5021/08/2017 22:04:52
8/10אייקון ציון
סרט מתח מעולה! משחק אדיר של ליאם ניסן והשחקנית שלצידו. עלילה מרתקת, סרט לא נמרח, ומשאיר אותך במתח עד סופו, האירועים זורמים בקצב טוב, והסוף כרגיל הוא טוב.
שם: anipoגיל: 4317/01/2015 07:41:26
8/10אייקון ציון
סרט מתח איכותי ומשובח!
שם: aloncoolגיל: 2008/12/2014 13:59:42
9/10אייקון ציון
ואוווו סרט שעולה עם המתח לאט לאט ועוד והמתח לא מפסיק לעלות ליאם ניסן נותן משחק משגע ומדהים ובכלל ליאם ניסן הוא חשקן גדול ומעולה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט