הצורך במהירות ביקורת סרט

Need for Speed Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הצורך במהירות":
"ניסיון מביך לנסות ליצור דרמה רצינית עם תסריט של טלנובלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Need for Speed
משחק אהרון פול, דומיניק קופר, צ'ילי מו במאי/ת סקוט ווהו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להצורך במהירות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ארוך ומתיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי סקוט וו שמאחוריו הסרט המלחמתי "אקט של גבורה" בכיכובם של חיילים אמריקאים אמיתיים מיחידת "אריות הים" חובר לתסריטאי נטול הניסיון ג'ורג' גטינס בניסיון לספק לצופים סרט שישחזר את ההצלחה של סרטי "מהיר ועצבני". הבעיה המרכזית של הסרט היא שהוא איטי, ארוך והעצבני היחיד הוא ארון פול בתפקידו הגדול הראשון בסרט קולנוע. לאורך כל הצפייה בסרט ניתן להרגיש שמסך הקולנוע לא עושה כל כך טוב לשחקן החביב שאהבנו כל כך ב"שובר שורות".הסרט המבוסס על משחק הוידאו המצליח NEED FOR SPEED עוקב אחרי טובי מרשל, בעל מוסך צעיר המסובך בחובות שהופלל בהריגת חברו הטוב ביותר. אחרי שהוא משתחרר מהכלא הוא מחליט להשתתף במרוץ סודי ולא חוקי כדי לנקום באדם שהפליל אותו וגם הרג את אותו חבר מסכן. כיצד סרט עם עלילה כל כך בסיסית וצפויה הופך למוצר קולנועי באורך של 130 דקות?
זאת משימה בלתי אפשרית לקחת תסריט איום הכתובה בסגנון של אופרת סבון יומית עם שילוב של סיטקום סוג ג' מראשית שנות ה-90 ולהפוך אותו לסרט קולנוע דרמטי ראוי לצפייה. וו היה צריך לחתוך בבשר החי ולבטל כמה שיותר שיחות נפש. הוא היה צריך להמנע מהסצנות הקומיות והמביכות המזכירות הומור הוליוודי סטריאוטיפי משנות ה-80, שמבוצעות רק על ידי השחקן האפרו-אמריקאי, סקוט מסקודי – מה שמריח גזעני, ולהתמקד במה שבאנו לראות על המסך הגדול – מכוניות מתרסקות.ארון פול המסכן נאלץ לא רק להתמודד עם תסריט איום ונורא שאפילו שחקן מנוסה לא היה יכול לו. נראה שהשחקן הצעיר היה מודע לאורך כל ימי הצילום שזה סרט הפריצה שלו, שהוא השחקן המפורסם ביותר שהכי קרוב למעמד של כוכב קולנוע וכאשר צופים בסרט אפשר להרגיש שהוא פשוט לחוץ. טובי כפורע חוק וחובב נהיגה מהירה הוא טיפוס ללא מעצורים שלא שם זין. פול השחקן משתלט על הדמות של טובי והוא עצור, לא ספונטאני ומאוד מחושב.
שחקני קולנוע קצת יותר וותיקים מפול משתתפים בסרט הזה, כמו הבריטי דומיניק קופר (קפטן אמריקה, מאמה מיה!) והבריטית אימוג'ן פוטס (ליל האימה). גם שחקן העבר מייקל קיטון (ביטל ג'וס, בטמן) מגיע להכניס קצת כסף לחשבון הבנק עם תפקיד מביך במיוחד. דקוטה ג'ונסון שבקרוב תהפך לכוכבת קולנוע בעקבות השתתפותה בסרט "50 גוונים של אפור" נמצאת כאן בתפקיד חברה מוכה. כולם עושים את המקסימום עם המינימום שניתן להם.פוטס היא בעיקר הדבר הקליל והחיובי היחיד שיש בסרט הזה בדיוק כמו במוצר צריכה אחר שהיא השתתפה בו בשנה החולפת, "הדייט שהביך אותי" - גם הוא סרט שהיה צריך להיות קליל וכייפי ומתגלה כאיטי וחסר מעוף. אפשר לציין לטובה שכאשר יש סצנות מרדפים ומרוצי מכוניות הן עשויות היטב אך לצערי לא מעבר לכך. מאחר והסרט מוקרן בתלת מימד אני חייב לציין שלא נעשה שימוש חכם או מתוחכם במימד הנוסף. נראה שהסרט הזה יתאים בעיקר לצעירים שלא ראו את סרטי "מהיר ועצבני" וסרטים שנוצרו שנים רבות לפני כן בשנות ה-70 כאשר הז'אנר היה באמת בשיאו, כמו "הקשר הצרפתי" ו-"דואל".
הצורך במהירות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 2412/08/2014 21:00:48
5/10אייקון ציון
אם רק היה קצר בחצי שעה... הסרט לא רע לגמרי, מצחיק לעיתים ועלילה זורמת. הבעיה הגדולה היא אורך הסרט (!!), 132 דקות שפשוט לא נגמרות!! היו חותכים לפחות חצי שעה, ואז ללא ספק זה היה מצליח לעבור. למרות הכל, ובלי קשר, הופעה מצוינת לאהרון פול הנפלא.
שם: Mikeגיל: 2623/07/2014 10:16:36
9/10אייקון ציון
סרט מפתיע מאוד הייתי בטוח שזה סתם ניסיון עלוב של מהיר ועצבני אבל טעיתי הסרט קצת לוקה בעלילה פשוט מידי אבל סצנות המירוצים והמכוניות המדהימות שוות את זה.
שם: אוריאלגיל: 2006/04/2014 17:14:53
6/10אייקון ציון
סרט לא מוצלח במיוחד, הסוף צפוי ואין טווסטים בעלילה, חבל... הסיבה היחידה שאנשים מגיעים לסרט היא כנראה המכוניות, יש בסרט הרבה מכוניות מדהימות, פעם ראשונה שהרגשתי מאוהב בכמה בו זמנית, עד הסרט הזה לא ידעתי שזה אפשרי, מישהו מכיר חנות תכשיטים זולה? יש לי חתונה עם למבורגיני.
קישורים
חץ הצורך במהירות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט