ג'ון וויק ביקורת סרט

John Wick Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "ג'ון וויק":
"קאמבק אכזרי ומדמם של קיאנו ריבס לקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר John Wick
משחק קיאנו ריבס,וויליאם דפו,ברידג'ית מוינהאן, עומר ברנע במאי/ת צ'אד סטהלסקי,דיוויד ליטץ'  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ון וויק מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"קר ואפל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מבקר הקולנוע של ה BBC, מארק קרמוד, דירג לא מזמן את חמשת סרטי הנקמה הטובים ביותר בכל הזמנים. "מי מפחד מהזאב הרע" הישראלי הגיע למקום החמישי והמכובד. השנה נוספו עוד כמה סרטים לז'אנר כמו "נקודת שיויון" ומה שאמור להיות סרט הקאמבק של קיאנו ריבס - "ג'ון וויק"'. אם קרמוד יערוך את הרשימה מחדש הסיכויים הם קלושים שהדירוג ישתנה. במקרים רבים סרטי נקמה הם קרים ואלימים כי אתם יודעים איך מנה כזאת צריכה להיות מוגשת. סרטי הנקמה המוצלחים ביותר הם אלה שעושים זאת עם הומור שחור או מופקים באופן מסוגנן שיוצר אווירה בלתי נשכחת. "ג'ון וויק" הוא לא ממש סרט מסוגנן אך ההומור בו הוא קר כמו דקירת סכין בלילה גשום."ג'ון וויק" הוא סרטם הראשון של אנשי הפעלולים דייוויד ליטץ' וצ'אק סטהלסקי. יחד הם הופכים את ניו יורק לעיר קודרת ואפילה כאשר המאפיה הרוסית היא הלב השחור שלה. משטרת ניו יורק לא ממש מעזה להתקרב לעולם התחתון של ניו יורק. ג'ון וויק עצמו (קיאנו ריבס), רוצח שכיר לשעבר, כבר לא רוצה להיות חלק מהעולם הזה לאחר שמצא אהבה. הוא נאלץ לחזור מהפרישה לאחר שיוסף טרסוב (אלפי אלן - "משחקי הכס"), בנו של המאפיונר ויגו טרסוב (מייקל ניקוויסט - "נערה עם קעקוע דרקון"), גנב את רכבו והרג את הכלבה שלו. אותה הכלבה הייתה מתנה מאשתו שנפטרה ממחלה. הרג החיה מניע את ג'ון וויק למסע נקמה. לאחר שויגו מגלה שבנו בסכנה, הוא מבין שהקם להורגך השכם להורגו וכך עוד לפני שג'ון מספיק לצאת מהבית הגופות מתחילות להצטבר.
העולם התחתון ב"ג'ון וויק" הוא בהחלט עולם מעניין שמתנהל לפי קודים משלו. העסקים בין חברי העולם הזה מתבצעים באמצעות מטבעות זהב ויש להם גם סדרת קודים משלהם כמו שלמשל במלון קונטיננטל אסור לעשות "עסקים" ולכן הוא מהווה מקלט. כמו הדמות של דנזל וושינגטון ב"נקודת שוויון" גם לג'ון וויק לוקח זמן להתניע. כמוהו גם הוא נלחם במאפיה הרוסית ומחסל את חבריה אחד אחרי השני כאשר ברור שלאף אחד מהם אין סיכוי נגדו. הוא עושה את זה בעיקר עם רובים ואקדחים, מה שהופך את האלימות לקצת פחות אכזרית ויותר מרוחקת לעומת סרטי נקמה אחרים.ב"ג'ון וויק" אין הרבה מתח גם כי דמות הנוקם האכזרי שלאף אחד אין סיכוי מולה כבר הפכה להיות די צפויה. מה שמוסיף לסרט עניין הן כמה דמויות קטנות. כמו למשל מרקוס (ויליאם דפו) כחברו ומגנו של ג'ון וויק. המעריצים המושבעים של "אוז" ו"הסמויה" ייהנו מהופעות אורח של לאנס רדיק כמנהל המלון עם קריצה לדמותו מ"אוז", קלארק פטרס שמגלם בסצנה קצרה את אחד מאוכפי הסדר במלון ואבי (דין וינטרס - ראיין אוריילי מ"אוז"). אם להיות פרובינציאלי לרגע - אז רק חדי העין מבינכם ישימו לב לתפקיד המיקרוסקופי של עומר ברנע בסרט, אותו כנראה קיבל בעיקר בזכות הלוק הרוסי שלו.
באשר לקיאנו ריבס: ישנם 2 דברים שלא ישתנו לעולם - למרות שהוא חוגג השנה 50, הוא עדיין מסרב להתחיל להזדקן. למרות שהוא חוגג 30 שנה לקריירה שלו - עדיין אין לו אפילו לא ניצוץ אחד של כשרון משחק. אבל כמו שחוסר היכולת לשחק הפכה את שוורצנגר לבחירה הטובה ביותר לדמות הרובוט המחסל ב"שליחות קטלנית", כך גם קיאנו ריבס האנמי הוא בחירה לא רעה לדמות הרוצח השכיר ב"ג'ון וויק". אז זה לא כזה נורא אם לפי הבעת הפנים היחידה שלו לא ברור אם יש לו עצירות או שהוא מאוהב, כשחקן המגלם רוצח שכיר קר רוח - הוא לא צריך הרבה יותר מזה."ג'ון וויק" רחוק מלהיות אחד מסרטי הנקמה הטובים ביותר. ובכל זאת - מדובר בסרט מהנה לצפייה אם כי כמה מהרגעים בסופו הם תמוהים. מי שאוהב את קונספט סרטי הנקמה יחבב אותו, אבל האם הוא באמת הקאמבק הגדול של קיאנו ריבס? מוקדם מידי לדעת. הזמן יעשה את שלו כי מכאן צמד הבמאים ממשיך אתו לסדרה "ריין", ובתקופת תור הזהב של סדרות הטלוויזיה ל"ריין" יש סיכוי גדול יותר להחזיר את ריבס לתודעה.
ג'ון וויק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: [email protected]גיל: 3404/06/2021 17:53:52
1/10אייקון ציון
סרט אקשן כל כך דפוק אין הבדל בין הסרט הזה לסרטים של סטיבן סיגל השחקן הכי טוב בכל הזמנים...
שם: motekooגיל: 6016/10/2018 23:10:32
5/10אייקון ציון
לא להתאמץ, מתאים לחולי אלימות קשה, כל הסרט אלימות שחוזרת על עצמה עד להקיא. אותן המכות תרגילי קרב נדושים, נכון שיש חשק לראות את סוף הסרט, אל תתאמצו, אותו הדבר כמו בחצי שעה הראשונה. מקבל 5 בסולם MOTEKOO בזכות השחק הראשי.
שם: Eyal Peryגיל: 2829/05/2017 19:27:29
8/10אייקון ציון
העלילה קצת שנויה במחלוקת לטעמי אבל אין ספק שזהו מותחן נקמה אפלולי, אלים ומבדר במיוחד עם סצנות אקשן מוצלחות שעשויות במקצועיות ובמיומנות מרשימה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט