משנים כיוון ביקורת סרט

Changing Lanes Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "משנים כיוון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Changing Lanes
משחק בן אפלק , סמואל ל. ג'קסון במאי/ת רוג'ר מיטשל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשנים כיוון מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כבר מזמן לא גאו בי כל כך האמוציות והתחושות שסרט מעביר בי, ובטח שלא ציפיתי לכך מסרט מתח אמריקני. זהו דווקא הסרט הכמעט אחרון שציפיתי שיעורר בי איזשהו זיק מחשבתי. ואולם, אני חייב לציין בבושת פנים (המהולה גם בקורטוב של סיפוק), שהסרט הנו בהחלט אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בשנת 2002.עלילתו הלכאורה-בנאלית של הסרט עוסקת בשתי דמויות. האחת הנה של עורך דין צעיר ומצליח בפירמה ענקית בוול סטריט (בן אפלק), אשר נשוי לבתו של השותף הבכיר, מקבל החלטות עסקיות קרות וחסרות מצפון, ואשר מסלול חייו נוסק כלפי מעלה כל יום שעובר. מאידך, מוצג לנו גבר שחור (סמואל ל. ג'קסון), אשר הנו בתהליכי שיקום מאלכוהוליזם, ואשר אשתו מאסה בו ונלחמת עמו על המשמורת של ילדיהם.
שני הגברים נמצאים בדרך לבית המשפט, כל אחד מסיבותיו הוא. במהלך הדרך הם נקלעים לתאונה ביניהם. עורך הדין המצליח מנפנף את ניסיונותיו של הגבר השחור מורכן הראש להחליף עמו פרטים, ותוך זלזול במכרו האירעי, הוא נמלט מזירת התאונה. הגבר השחור הנפגע מחליט להתנקם בעורך הדין החלקלק, והעסק עד מהרה יוצא מכלל שליטה.אל תטעו בסרט. זה לא עוד סתם סרט. זו יצירה על מוסר וחברה. ויצירה שכתובה כה היטב, שבא לאמץ את התסריטאי בחום, שכן מזמן לא צפיתי בסרט שכתוב כל כך טוב. כל סצינה, כל מלה, וכל הבעת פנים חקוקות בסלע. אין דקה, ולו אחת בלבד, המבוזבזת או שאינה במקומה, ועל כך הקרדיט גם לבמאי המיומן רוג'ר מיצ'ל. גם בן אפלק מפגין משחק ראוי, וראוי לציון ביתר שאת הוא סמואל ל. ג'קסון הותיק, שמפגין פגיעות ושבריריות במשחק מדויק ורגיש מאין כמוהו.
הסרט מספר לנו למעשה סיפור איוב מודרני, המשוכפל לשני אנשים, שבאחת חרב עליהם עולמם. שני אנשים, שמעולם לא פגשו האחד ברעהו ולא שאפו להזיק לאיש במזיד, ואשר במחי יד הופכים להיות אויבים בנפש. כל אחד מהאנשים נמצא בנתיב בחייו, עם מגמה קבועה ומסומנת - נתיב אשר סוטה ממסלולו באחת, עם קרות אירוע בנאלי לכאורה כמו תאונת דרכים. שם הסרט אכן מעיד על נתיבי החיים שמצטלבים, ואשר בבת אחת סוטים ממסלולם ודוהרים אל תוך תהום.מעל לכל הסרט משרטט תמונת מצב עגומה על החברה בה אנו חיים: חברה של חוסר סובלנות מצד האחד כלפי רעהו; חברה שבה איש אחד חושף טפרים בניסיונו לדרוס את השני; חברה שבה זרים גמורים יכולים להפוך לאויבים בנפש בתוך רגע; חברה שבה חוסר הסובלנות מביא אותנו למקום בו אף אחד מאיתנו לא שאף להיות. הסרט הנו אחד מהטיזרים הגדולים, המעוררים מחשבה בצופה לכל אורכו, ומהווה ככזה, גם מותחן מעולה הכתוב ומשוחק היטב, וגם תמורה מעולה לכספו של הצופה. לכו לראות, היו מרוכזים, ותיהנו.לסיכום: סוחף, כתוב נפלא, מעורר מחשבה, טורד שלווה. 9 בסולם יגאל.
משנים כיוון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: The Crowגיל: 1706/03/2003 09:43:17
8/10אייקון ציון
סרט מאוד מעניין ושונה משאר הסרטים...מן השתקפות של שני אנשים שמצאו את עצמם בזמן הלא נכון במקום הלא נכון...שווה בהחלט צפייה
שם: ג'ניה ליאחובצקיגיל: 2401/03/2003 21:09:16
8/10אייקון ציון
סרת אנק ממש טוב שגורם לך לעסות משהוא טוב עים עצמך
שם: Eranגיל: 2707/02/2003 03:17:00
2/10אייקון ציון
לפחות לדעתי, אם יש לכם שעה וחצי פנויות... לא להשקיע בסרט הזה. הדילמה המוסרית שמוצגת כאן כביכול ברמה דיי נמוכה ולא רצינית. הציון 2 ניתן רק בגלל השחקנים, שכנראה שכחו לקרוא את התסריט לפני שהסכימו לשחק בסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט