שמונה נשים ביקורת סרט

8 Femmes Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "שמונה נשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 8 Femmes
משחק איזבל הופרט, פאני ארדן, עמנואל ביאר, קתרין דנב, וירג'יני לדויין, דניאל דרייה, לודיבין סנייה, פירמין רישאר דומיניק למיור במאי/ת פרנסואה אוזון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשמונה נשים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע42.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אקדים ואומר, 8 נשים הוא אינו סרט לכל אחד. יש שישתעממו ממנו עד מוות, ולא יבינו על מה ולמה בא זה לעולם. אני דווקא שייך למתרס השני, של אלה שהתמוגגו כשהבעה דשנה של נחת על פניהם, במהלך הצפייה בו, שכן "שמונה נשים" הוא קולנוע צרוף ומענג, ובהחלט מהווה משהו שונה לגמרי ששווה לראות.עלילת הסרט, בקצרה, לוקחת אותנו אל אחוזה מבודדת באזור כפרי מושלג בצרפת של שנות החמישים. המשפחה מתקבצת כדי להירגע ולהעביר את תקופת החג, אך עד מהרה מופרת השלווה, עת מתגלה כי אב המשפחה נרצח. הרוצחת יכולה להיות רק אחת משמונה הנשים הקרובות ביותר לבעל הבית? האם זוהי אשתו הכוחנית (קתרין דנב)? האם חמתו הקמצנית (דניאל דרייה)? המשרתת החצופה והסקסית (עמנואל ביאר)? אם הבית הדשנה (פרמין רישאר)? אחותו המסתורית (פאני ארדן)? או שמא אחת משתי בנותיו הצעירות והיפות? אכן, שמונה נשים, כולן חשודות ברצח. לכל אחת מהן מניע, ולכל אחת סודות.
אבל עלילת הסרט ההיצ'קוקית מהווה אך תירוץ חיוור להעלאת מופע קברטי וגדול מהחיים של כוכבות הקולנוע הצרפתי. חששי, שמא מרוב כוכבים לא אראה סרט, נתבדה עד מהרה, ושקעתי לתוך כורסת הקולנוע, נהנה מכל רגע. איכשהו אף שחקנית לא גנבה את ההצגה מרעותה, וכל אחת הפגינה הופעה ראויה בתחומי חלקת האלוהים הקטנה שהוענקה לה. כל שחקנית אף מבצעת שיר במהלך הסרט, והצופה מקבל במחיר הסרט הן קומדיה קלילה ומלבבת והן מופע קברט מקסים ומענג.הסרט "שמונה נשים" הנו סרט אנטי-נטורליסטי המתמקד בעיקר בסגנון ובמלאכותיות, כדי להדגיש את היופי והזוהר הנשי של כוכבותיו. ההשראה לסרט באה בעיקר מהקומדיות המוזיקליות והצבעוניות של וינסנט מינלי, והמלודרמות של דאגלס סירק. השירים מאפשרים לכל דמות לחשוף גם את עולמה הפנימי, מעין מונולוג שהוא מרגש ומצחיק בו זמנית. לא תשכחו את הופעתה של פאני ארדן - פאם פאטאל מדהימה בחושניותה, המעניקה בשיר בן שתי דקות בלבד, הופעה נשית, כובשת וסקסית מאין כמוה. הדרך שבה היא מניעה את גופה, שפתיה ועיניה, הנה בלתי נשכחת.
הסרט צולם בטכניקות צילום, אשר העניקו צבעוניות מלאכותית קמעא, אולם כזו הצובעת את המסך בצבעים חיים, המזכירים את סגנון הטכניקולור של סרטי אמצע המאה העשרים. גם עבודת התאורה שבה השתמשו בסרט הנה מלאכת מחשבת, שכן עבור כל שחקנית אומצה שיטת תאורה שונה, אשר עזרה להדגיש את הצדדים השונים באישיותה ובדמות אותה היא מגלמת. התפאורה, המדגישה ומשחזרת היטב (כך לפחות מתקבל הרושם) הן את הסגנון והן את התקופה בה מתרחש הסרט, עשירה ומלאת פרטים. התלבושות השונות אותן עוטות הדמויות מחדדות את ההבדלים ביניהן, הן הויזואליים והן אלו המבנים את אישיותן, ומדגישות, בצורה מוקצנת, את הדמות אותה הן מגלמות.שמונה הנשים, כל אחת בדרכה, מגלמת דפוס אישיותי מאפיין של "האשה", כפי שרואה אותה הבמאי פרנסואה אוזון. אם נצרפן, מתקבלת תבנית של "האשה" המורכבת - מכובדת ועם זאת חושנית, מתוקה ועם זאת מניפולטיבית, מלאת חום ועם זאת נוירוטית והיסטרית, ילדותית ועם זאת בוגרת ובעלת אבחנה חדה. כפי שאמרתי לעיל, הסרט אינו לכל אחד. עם זאת, אין הכוונה לכך שהוא אינו מתאים לקהל הרחב. כל חובב קולנוע המעונין להתנסות בסרט קליל ומבדר, ועם זאת שונה ומאתגר קולנועית, עשוי למצוא שהסרט "שמונה נשים" הנו פנינה קולנועית מיוחדת מאין כמוה. הסרט הנו מחווה בלתי נגמרת לנשיות, ולמה שהופך את האשה לכזו, על כל רבדיה ושכבותיה, וככזה בידור מסוגנן השווה צפייה.לסיכום: מופע קברטי גדול מהחיים השר הלל לנשיות; מענג, צבעוני ועשיר. 9 בסולם יגאל.
שמונה נשים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רון מאירגיל: 2207/12/2007 22:53:52
9/10אייקון ציון
סרט מקסים! המשחק מוגזם במידה ובהחלט מוקפד, שחקניות מיוחדות ויפות, השירים חמודים (מצאתי עצמי שרה אותם אחרי הסרט ואני יודעת רק 10 מילים בצרפתית בערך...), סיפור מסגרת מעניין. הצילום מקנה לסרט אווירה של אגדה. תהנו.
שם: יוניגיל: 1719/12/2002 13:04:46
6/10אייקון ציון
סרט חמוד, לאנשים שמסוגלים לשמוע צרפתית ולא להשתגע... כדאי לראות את הסרט בגלל השירים שמלווים בריקודים מצחיקים, בגלל המשחק של וירג'ין לדויין (האחות הבכורה) ולודוין סנגייר (האחות הקטנה), וכמובן בגלל עמנואל בארט המשרתת היפיפה המדהימה שאתה לא יכול להוריד ממנה את העיניים.. אך עלילת הסרט באמת גרועה ומשעממת.. בקיצור סרט חמוד שכדאי לראות אם אין משהו יותר טוב לעשות (וכדי לראות את עמנואל הפצצה :) )
שם: יאיר אורגיל: 2201/12/2002 23:18:58
2/10אייקון ציון
יש מידה של עניין בסרט אך הסרט באמת כישלון ומתאים רק לפתטים
קישורים
חץ שמונה נשים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט