חוקי הפשע ביקורת סרט

Black Mass Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "חוקי הפשע":
"הסרט שיזכיר לכם שג'וני דפ הוא יותר מסך המניירות שלו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Black Mass
משחק ג'וני דפ, בנדיקט קמברבץ', ג'ואל אדגרטון, דקוטה ג'ונסון, פיטר סארסגארד, קווין בייקון במאי/ת סקוט קופר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחוקי הפשע מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"משחק משובח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עם פתיחת המירוץ לאוסקר ועונת הטקסים בכלל מתגלגלים למסך הקולנוע בזה אחר זה סרטי ביוגרפיות שלעיתים נדמה שכל מטרתם הוא לחטוף עבור יוצריהם והמשתתפים בהם את הפסלון הנכסף. כך הנחתי גם לגבי "חוקי הפשע", סרטו השלישי באורך מלא של הבמאי סקוט קופר ("אחים בדם"). ההנחה שלי לא הייתה רחוקה מהמציאות ובכל זאת, מחציתו השנייה של הסרט הפכה אותו למעט יותר מסרט אוסקרים קלאסי ומשמים."חוקי הפשע" מביא את סיפורו של ג'ימי בולגר אותו מגלם ג'וני דפ. מדובר בפושע אלים ומסוכן שהיה מבוקש שנים רבות, והטיל אימה על בוסטון של שנות ה-70, אחיו של סנאטור בכיר (בנדיקט קמברבץ') וחברו הטוב של סוכן FBI, שמשכנע אותו לשמש כמודיע חשאי בתמורה לחסותה של המשטרה. ג'ון קונולי הוא שמו של הסוכן הזה (אותו מגלם ג'ואל אדגרטון), והוא מבהיר לג'ימי כי בתמורה למידע הנדיב שיפזר הוא יוכל להמשיך ליהנות מעסקיו המפוקפקים, אך אסור לו בשום אופן להרוג איש. זו כמובן בקשה שג'ימי, אדם שמייחס חשיבות עליונה לשליטה, כוח וכבוד, לא ממש מצליח או אפילו מתכוון לעמוד בה. הברית יוצאת משליטה, ג'ימי מהתל במשטרה והופך להיות אחד המאפיונרים המסוכנים ביותר בהיסטוריה האמריקאית.
הבסיס לסרטו של קופר מהווה כמובן פוטנציאל גדול: סיפור אנושי מצמרר וכמעט בלתי נתפס על אוזלת ידה של המשטרה, על כרוניקה של אלימות ושליטה במסווה של חברות עמוקה ובעיקר על אדם שהצליח להישאר חופשי תוך כדי שהוא מחסל בשיטתיות וערמומיות כל מי ומה שסביבו. הבעיה היא שמחציתו הראשונה של הסרט יוצאת מנקודת ההנחה שכולם שמעו או הכירו בעבר את סיפורו של בולגר. נעדרת מחלקו הראשון של הסרט אקספוזיציה נאותה או אפילו היכרות בסיסית עם הדמויות על מנת שניתן יהיה למצוא בהן עניין. התחושה היא שקופר זורק את הצופים היישר אל תוך פרק באחת העונות המתקדמות של "הסמויה" או "הסופרנוס", מבלי שיש להם יכולת להשלים פרטי מידע חשובים או להתחבר למה שקורה על המסך.התוצאה, לפחות בשעה הראשונה, היא משמימה למדי. הקצב איטי באופן יחסי והאפקט הסיפורי מתפספס. גם סצנה שמנסה לערוך היכרות עם הדמות, של ארוחת ערב של בולגר עם בנו הצעיר, מוצגת בגסות רבה. בולגר מבהיר לו את חוקי הפשע כפי שהוא מכיר אותם – אפשר לעשות הכל, כל עוד אין לזה תיעוד ולא תיתפס. הסאב-טקסט מוגש על השולחן ממש כמו ארוחת הערב המדוברת, ואין בו שמץ של תחכום.
עם זאת, בשעה השנייה של הסרט, ככל שהשתוללות האלימה של בולגר הולכת וגוברת, קופר מעלה הילוך והעניין חוזר. הצילום כמעט לכל אורכו של הסרט כולל שוטים סטטיים וארוכים התורמים להבניית המתח, וזוויות מעבר לכתף מסתוריות שמזכירות מאוד את סרטיו הראשונים של מרטין סקורסזה. בולגר מטיל אימה על כל המתקרב אליו, וקופר מפזר את הפחד במרוכז על הצופה, כאילו משליך אותו ממש על מושבי הקטיפה האדומים שבאולם. זה מתחיל לעבוד, גם אם מאוחר מידי.אבל היתרון הגדול ביותר של "חוקי הפשע" הוא המשחק המשובח של משתתפיו. קמברבץ' נפלא כהרגלו, אדגרטון מספק הופעה מצוינת וג'וליאן ניקולסון מדהימה בניואנסים מדויקים המתפרשים על פני תפקיד קטן יחסית. מעל לכל האנסמבל המרשים הזה מנצח ג'וני דפ. האיש שהתבזה לא מעט בשנים האחרונות בסרטים כושלים, במניירות ממוחזרות, בגימיקים מייגעים שעייפו אפילו את מעריציו הגדולים ביותר. האיש שהפך לבדיחה בקרב קהל המבקרים והצופים כאחד – שב, ובגדול. עם תפקיד מורכב ועמוק, משחק משכנע ומהפנט ובעיקר מינוריות שנדמה שנעדרה ממנו מאז "מה עובר על גילברט" ו"חלום אריזונה", ג'וני דפ פשוט עושה עבודה מצוינת. וטוב שכך, כי נדמה שאפשר כעת לזקוף לזכותו קצת יותר מחסד נעורים.אם סולחים לקופר על שעה וקצת של שיממון, אפשר בהחלט ליהנות מ"חוקי הפשע". חובבי אלימות גרפית ישמחו למצוא בו לא מעט סצנות כאלה. הוא עדיין לא מצליח להתחרות בקלאסיקות מסוגו, אבל הוא מותח ומהנה לפרקים.
חוקי הפשע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רבקהגיל: 6416/03/2017 22:09:52
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאד. עשוי היטב. מותח מאד. ג''וני דאפ משחק כאן מצויין,וגם יתר השחקנים משחקים טוב מאד. סרט דרמתי המבוסס על דמויות אמיתיות ועל אירועים אמיתיים,ומאפשר הצצה מעניינת הן לתוך נבכי הפשע והן לתוך עבודת ה-FBI ונציגי החוק,דבר אשר מוסיף לסרט עניין רב.
שם: shaiגיל: 2709/02/2017 11:28:30
7/10אייקון ציון
סרט פשע בסגנון של פעם. לפי הכל - משחק מדהים של ג''וני דפ המשחק דמות פשע מיתולוגית. הסרט מציג בצורה ברורה את התקופה בבוסטון שבה הפשע שלט והצליח להעביר את הסיפור (סיפור אמיתי) לצופה, יחד עם זאת ישנם חורים בעלילה פה ושם אולי בגלל שקשה להעביר את כל מה שקרה באותה תקופה לשעתיים של סרט. סרט מומלץ לאוהבי ז''אנר הפשע אולי קצת פחות למי שלא אוהב ולא מכיר את הסיפור האמיתי.
שם: anipoגיל: 4423/09/2016 18:47:32
8/10אייקון ציון
הרבה אלמנטים מסרטי הפשע המיתולוגיים נמצאים כאן וזה הופך את הסרט הזה לטוב. אפילו שמדובר בסיפור אמיתי, צריך לדעת איך להציג אותו כדי שיהיה מעניין. בוסטון של שנות ה-70 ותחילת ה-80, ג''ימי בולדר הוא גנגסטר אכזרי וצמא דם שלא בוחל בשום אמצעי כדי לחסל את מי שעומד בדרכו. במקרה הוא גם אחיו של סנטור מצליח שיודע היטב מי הוא באמת אחיו ומעלים עין. לתמונה נכנס סוכן אף בי אי , שגדל באותה שכונה עם שני האחים. אותו סוכן ג''ון קונלי,שהוא בעצמו איש מושחת ורקוב, מציע לג''ימי לשתף איתו פעולה ולהפוך לעד מדינה, תמורת הפללת היריבים מן המאפיה האיטלקית שמתחרים איתו על אותה טריטוריה. מה שאמור להפוך ליחסים סימביוטיים, בסופו של דבר הופך לניצולו של ג''ון בידי ג''ימי, כאשר הוא נהנה מהחסינות של הממסד , מחיפוי ואינפורמציה שמסייעת לו. בין לבין ג''ימי עובר טרגיות משפחתיות, אך הנפילה הדרמטית שלו מתרחשת היא כאשר החיילים שתחתיו פונים נגדו ומפלילים אותו. בסופו של דבר הפשע לא משתלם, זה תמיד נכון. הערה לגבי ג''וני דפ, לא זיהיתי שזה הוא וחשבתי שמדובר בשחקן אחר. נתן הופעה מצויינת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט