שמונת השנואים ביקורת סרט

The Hateful Eight Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שמונת השנואים":
"תיאטרון הדמים של טרנטינו מבדר אך לא מבריק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Hateful Eight
משחק סמואל ל. ג'קסון, טים רות', קורט ראסל, מייקל מדסן, ברוס דרן, גנ'יפר ג'ייסון לי, וולטון גוגינס, צ'אנינג טייטום במאי/ת קוונטין טרנטינו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשמונת השנואים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ארוך מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו השמיני של הווירטואוז הקולנועי קוונטין טרנטינו מתאפיין באותה שפה קולנועית ויזואלית ומילולית שייחודית אך ורק לו. אבל הפעם מלבד מחווה משעשעת וארוכה מדי למערבוני הספגטי ולפי המבנה והדרך שבה מתפתחת העלילה של הסרט גם לאגתה כריסטי, (נחשו מי המרעיל בחדר), לא נראה שיש לטרנטינו איזושהי בשורה חדשה למעריציו. אפשר אפילו לראות סרט זה כסוג של המשך לסרטו הקודם והמאוד מצליח, "ג'אנגו ללא מעצורים". נראה שטרנטינו מפתיע עם סרט גריינדהאוס מדמם ומאוד אלים באורך 3 שעות, אולי קצת ארוך מדי, אבל עדיין מספק חוויה קולנועית מבדרת המיועדת בעיקר לחובבי הז'אנר.הסרט צולם כולו בפורמט 70 מ"מ המחזיר את הצופים לעידן שבו סרטי ראווה היסטוריים כגון "בן חור" ומערבונים קלאסיים כמו "המחפשים" הציגו נופים בלתי נגמרים, קרבות סוחפים ואלפי המונים שואגים בקרבות גלדיאטורים. זאת בחירה מעניינת מאחר ו"שמונת השנואים" מצולם כמעט כולו בלוקיישן אחד, הנופים המועטים מושלגים והצבע השולט בהם לבן. לכאורה נראה שאין הצדקה לצילום ב-70 מ"מ. בכל מקרה בישראל אין אולמות קולנוע שמציגים בשיטה זו וגם על המסך הענק באולם 1 בקולנוע רב-חן בתל אביב, ישנה תחושה שהצילום המבריק של רוברט ריצ'רדסון רחוק מלהגיע לידי מיצוי. הדבר פוגע קשות בחוויית הצפייה בסרט.
"שמונת השנואים" עוסק במתח בין הדרום לצפון ובמתח הבין הגזעי הקיים היום בארה"ב בין הלבנים, השחורים והאמריקאים הדרומיים. טרנטינו אף פעם לא היה קולנוען של איפוק, והמסר המדמם על הגזענות והמחיר האיום שלה שוטף את המסך בשלל גוונים אדומים. זהו מסר עכשווי למדינה שבה שוטרים יורים בחפים מפשע ברחובות העיר רק בגלל צבע עורם. טרנטינו עצבן כמה שוטרים כאשר דיבר על כך בראיונות והם אף קראו להחרים אותו. אך "שמונת השנואים" לא באמת מעמיק בנושא כי מדובר בבידור ואם אתם מעוניינים לקבל משהו קצת מורכב יותר מטרנטינו אתם בהחלט לא בסרט הנכון.שלוש שעות ושבע דקות זהו אורכו של "שמונת השנואים". הבעיה שבסרט הזה ישנם מספיק רגעים מתים שהיה ניתן לוותר עליהם או לקצר אותם. נראה שטרנטינו אמן הקולנוע, שהוא גם מספר סיפורים מבריק, התאהב בחומרים שלו והעורך פרד ראסקין ("ג'אנגו ללא מעצורים", "שומרי הגלקסיה") לא הצליח לשכנע את הבמאי לקצר. בהחלט מורגש חיסרון משמעותי של עורך דומיננטי שיכוון את הבמאי למקום מבטחים וכך, לטוב ולרע, אנחנו מקבלים סרט שכולו טרנטינו ללא מסננים. הטעויות המרכזיות הן סצנות ארוכות מדי של נוף והליכה בשלג, דברי הסבר מיותרים בקולו של הבמאי עצמו, המון מונולוגים שמתארכים יתר על מידה ונגועים בהתלהבות עצמית וסצנה אחת הומופובית מטרידה.
נקודת האור האמיתית בסרט היא אנסמבל השחקנים המעולה ובראשם ג'ניפר ג'ייסון לי שגונבת את ההצגה מכל הגברים סביבה כדייזי דומרגו, פושעת מרושעת, זבל לבן דרומי, סאדיסטית לא קטנה ולפי התגובות לשלל האגרופים גם מזוכיסטית. ג'ייסון לי היא שחקנית ותיקה, אהובת הקולנוע האמריקאי העצמאי, שמזמן לא השתתפה בפרויקט קולנועי גדול. היא זוכה סוף כל סוף לתפקיד שמחזיר אותה לכותרות. לצידה החשודים המרכזיים ששיתפו עם טרנטינו פעולה בעבר: טים רות' ("כלבי אשמורת"), מייקל מדסן ("להרוג את ביל"), סמואל ל. ג'קסון (ספרות זולה"), ברוס דרן ("ג'אנגו ללא מעצורים"), קורט ראסל ("חסין מוות") וגם וולטון גוגינגס האנונימי באופן יחסי בכל החבורה, שגילם את אחד הדרומיים המרושעים ב"ג'אנגו ללא מעצורים" וכאן הוא בתפקיד ראשי מרכזי. גם הפעלולנית זואי בל הזכורה מ"חסין מוות" קופצת לביקור קצר. אליהם מצטרף כוכב הקולנוע המכסיקני דמיאן ביצ'יר המעולה וגם צ'אנינג טייטום קופץ לביקור מפתיע. השחקנים נועצים את שיניהם בדמויות הצבעוניות ומספקים הופעות מבדרות ומשעשעות.ביולי 2006 ביקרתי בניו יורק וראיתי הצגה מעולה בשם "The Lieutenant of Inishmore", שהזכירה לי את "כלבי אשמורת ."אוסף של אנשים אלימים שמתרכזים בפאב, לכל אחד סיבה טובה לחסל את האדם האחר. התוצאה בסופו של דבר הייתה מרחץ דמים משעשע. אני זוכר שחשבתי לעצמי שטרנטינו הגיע לברודווי. בקולנוע ממחזרים אותו וגם בתיאטרון. נראה שב"שמונת השנואים" טרנטינו מנסה לחזור למקורות, אל התמצית של יצירתו. לפעמים צריך לחזור אל הבסיס שממנו הגעת ולסגור איתו חשבון, כדי שתוכל להתקדם הלאה. נקווה שזאת הסיבה ש"שמונת השנואים" היא יצירה קולנועית שמזכירה לנו יותר מדי דברים שטרנטינו התעסק איתם בעבר ואני מקווה שבסרטו הבא הוא יחזור לעצמו במלוא הכוח. לדבריו נותרו לו רק עוד שני סרטים לביים. נקווה שהם יהיו מוצלחים יותר.
שמונת השנואים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1625/12/2019 18:26:05
6/10אייקון ציון
רוב הסרט ממש טוב, הדיאלוגים מעניינים והשחקנים טובים, אבל החלק האחרון פשוט הרס, אני יודע שזה טרנטינו אבל אפילו בשבילו זה היה די מוגזם, אבל אני לא אפסול את הסרט כי רובו היה טוב פשוט הסוף לא כמו שחשבתי וקצת הוריד ולכן אני אתן 6
שם: .MOR Rגיל: 1418/07/2017 03:38:18
7/10אייקון ציון
סרט מעניין ומתיש !!! השחקנים נהדרים, הצילום מצויין, הפס-קול מעולה, העריכה מרשימה ורוב הדיאלוגים די מעניינים אבל התסריט והעלילה נמרחים מאוד, לא תמיד הכי סוחפים ואפילו לפעמים משעממים. בקיצור, רק אם יש לכם זמן, כוח וסבלנות. אפשר לראות !!!
שם: motekooגיל: 5808/04/2017 01:43:36
7/10אייקון ציון
סרט למבוגרים בילבד. שחקנים מעולים. סרט כבד מאוד. דורש ריכוז רב לכל אורכו{יותר מידי ארוך}.ומעייף. מסורבל . לא מצדיק 3 שעות מריטת עצבים עד הסוף שלחלוטין איננו מפתיע. אחרי שעה קשה להמשיך וליצפות בסמואל הגדול. מקבל 7 בסולם MOTEKOO. בזכות השחקנים שאני אוהב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט