קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים ביקורת סרט

Captain America Civil War Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים":
"קונפליקט חזק ודמויות מורכבות הם האפקטים הטובים ביותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Captain America Civil War
משחק כריס אוונס, רוברט דאוני ג'וניור, סקרלט ג'והנסון, פול ראד, טום הולנד, ג'רמי רנר, דון צ'ידל במאי/ת אנתוני רוסו, ג'ו רוסו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פוליטי ומורכב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צמד האחים והבמאים אנתוני וג'ו רוסו חוזרים לשתף פעולה עם התסריטאים המעולים כריסטופר מרקוס וסטיבן מקפילי אחרי ההצלחה המסחררת של הסרט הקודם בו עבדו יחדיו, "חייל החורף". הסרט הקודם היה מחווה מבריקה לז'אנר סרטי הקונספירציה הפוליטיים של שנות ה-70 ואירח את רוברט רדפורד, הכוכב של הז'אנר. בסרט החדש הם ממשיכים את אותו הקו. הארבעה לקחו לידיהם את ספר הקומיקס "מלחמת האזרחים", המתאר כיצד תאונת עבודה של גיבורי על צעירים ולא מנוסים גורמת למותם של אנשים רבים. גיבורי העל נחלקים לשניים: אלו שמוכנים לחשוף את זהותם האמיתית ולפעול בפיקוח ממשלת ארה"ב, ואלו שמסרבים מחשש לפגיעה בפרטיות שלהם ושל בני משפחתם. המקור מבדר ומהנה אך גם מפוזר בגלל עודף הדמויות ומחסור במורכבות אמיתית.האחים רוסו והתסריטאים המוכשרים משתמשים בגרעין של הרעיון המרכזי בקומיקס כדי ליצור דרמת פעולה עכשווית שמצליחה ליצוק מורכבות פוליטית אקטואלית ולהעניק לגיבורי העל רבדים רגשיים עמוקים, שהופכים את חווית הצפייה בסרט להרבה יותר מסרט קומיקס שגרתי. בקיץ 2015 "הנוקמים: עידן אולטרון" היה חביב, נשכח ואף זניח. הוא אכזב מבחינה ביקורתית וגם הכניס קצת פחות ממה שאולפני דיסני ו-Marvel ציפו ממנו. תחושת הבטן שלי הייתה ש"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" יפצה ובגדול, במיוחד אחרי שקהל חובבי הקומיקס נאלץ להתמודד עם הבלגן הקולנועי של DC ואולפני וורנר, "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק".
כבר מרגעיו הראשונים אנחנו מבינים שהסרט הזה הולך לקיים את ההבטחה שהייתה טמונה בו. הסיקוונס הפותח את הסרט מורכב מרצף של סצנות פעולה אפקטיביות שמזכירות לנו למה כל כך אהבנו את הסרט הקודם. מרדף רגלי, מכות פיזיות ושימוש חכם בכוחות העל של הגיבורים. סטיב רוג'רס (קפטן אמריקה) ביחד עם נטאשה רומאנוף (האלמנה השחורה), סם ווילסון (פאלקון) ו-וונדה מקסימוף (סקרלט וויץ') מנסים לעצור חבורת טרוריסטים בניגריה בהנהגתו של סוכן הידרה לשעברה בשם ברוק רומלו שהפך לקרוסבונס אחרי שפניו נשרפו וגופו נפגע בסרט הקודם. בסוף הסצנה נהרגים חפים מפשע בבית מלון סמוך בעקבות פיצוץ.בעקבות התוצאות הקשות של המבצע האחרון לצד אלפי ההרוגים בסקוביה, וושינגטון וניו-יורק בסרטים הקודמים מופעל לחץ פוליטי ליצור מערכת מיוחדת, שתופעל על ידי האו"ם ותקבע מתי "הנוקמים" יכולים להתערב ולפעול להצלת האנושות. טוני סטארק, רווי רגשות אשם בעקבות תוצאות האסון בסקוביה שהתרחש באשמת יציר כפיו אולטרון, מחליט לתמוך בפיקוח החיצוני שיחלק הוראות ל"נוקמים" ויאשר להם מתי הם יכולים להתערב ומתי לא. לעומתו קפטן אמריקה, הסמל הפטריוטי, מסרב להיכנע לשלטונות ומעדיף לשמור על חופש הפעולה שלו שלא יהיה כפוף למניעים חיצוניים של פוליטיקאים מתחלפים. הדבר כמובן מוביל לפילוג של הקבוצה.
נקמה הופכת לאחד המניעים המרכזים של הסרט הזה. כיצד הנקמה יכולה לעוור, להפוך בני אנוש טובים לאלימים ולהוציא את הרע מכל גם מאנשים שאינם תאבי דם. העניינים הולכים ומסתבכים כאשר חברו הטוב מהעבר הרחוק של סטיב, באק בארנס (חייל החורף), מופלל בפיגוע טרור רצחני במיוחד. טצ'אלה, מנהיג האומה האפריקנית הבדיונית ווקאנדה שאביו נרצח בפיגוע, יוצא למסע נקמה כאשר הוא לבוש בחליפת "הפנתר השחור" שחסינה לכדורים ומעניקה לו כוחות על שונים. את דמותו מגלם צ'דוויק בוזמן הכריזמטי שהתגלה בסרט הבייסבול המוצלח, "42".גם דמותו של הנבל מופעלת על ידי יצר הנקמה. לראשונה אפשר לטעון שהרע הוא אנושי, מעורר סימפטיה וחוץ ממוח חריף ויכולת ליצור מניפולציות הוא נטול כוחות על. מדובר בגנרל לשעבר זימו, תושב סקוביה לשעבר. דמות חדשה-ישנה נוספת בעולם של "הנוקמים" היא ספיידרמן בגילומו של הצעיר טום הולנד, שחובר לאיירון מן ומצטרף ללחימה בלי הרבה מאוד מודעות למשמעויות שלה. בקומיקס המקורי דווקא מדובר בדמות מעניינת החוברת בתחילה ל"איירון מן" אך כאשר נחשפת זהותו האמיתית ומקורביו מוצאים את עצמם בסכנה, הוא מחליט להחליף צד ולחבור לקפטן אמריקה. בסרט הנוכחי מדובר בנער מתלהב שאין לו קונפליקטים והוא בעיקר נטול מודעות עצמית. בכל מקרה, דמותו מוסיפה גוון קומי ואווירת נעורים.עוד דמות שרק נצפתה ביולי האחרון בבתי הקולנוע ועכשיו היא חוברת באופן רשמי ל"נוקמים", היא דמותו של סקוט לאנג (אנטמן) בגילומו המוצלח והמבדר של פול ראד, שמצטרף לצד של קפטן אמריקה ומספק לצד ספיידרמן אתנחתא קומית. "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" מגיע לשיאו בסצנת סיום בסיביר שמובילה את שלושת גיבוריה המרכזיים למאבק אלים ואינטימי של שני כוחות: אחד מבקש נקמה והשני מבקש להציל את שני חבריו - אחד מהטעות שהוא עומד לבצע והשני ממוות. גיבורי הסרטים זוכים לנופך פסיכולוגי מורכב ורבדים חדשים שהופכים אותם לאנושיים ופגיעים. בסרט הזה מסתיימת רכבת המטען הרגשי המורכבת שהתחילה בסרט הקודם של "קפטן אמריקה", מטען שהיה חסר עד כה לגיבורי העל של Marvel. סצנת הקרב הנועלת את הסרט היא כל כך לא אופיינת לז'אנר להיטי הקיץ ולשלל האסונות שאנחנו מורגלים לצפות בהם והיא מוכיחה בצורה הפשוטה ביותר שקונפליקט חזק, דמויות מעניינות וכתיבה איכותית הם פעלול טוב יותר מכל חורבן ערים ואסונות גלובליים, כפי שהורגלנו אליהם עד היום.
קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1730/10/2019 23:23:04
10/10אייקון ציון
הסרט האהוב עלי ללא ספק. אמנם צפיתי ב"שומרי הגלקסיה" בקולנוע, אך דרך הסרט הזה התחלתי להיכנס לסרטי מארוול ולקולנוע בכללי, לחקור יותר, להתעניין יותר, להטריף את כל מי שסביבי לדבר על סרטים יותר מדי. הסרט הזה פשוט אדיר, אם זה מבחינת האקשן - זהו הסרט עם האקשן הכי טוב שראיתי, אם זה מבחינת הנבל - אחד הנבלים היותר מעניינים ביקום הקולנועי של מארוול לדעתי, הסרט פשוט מצוין מכל בחינה. אם היו לכם ספיקות לגבי הסרט, אל, פשוט תצפו ותיהנו.
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:18:05
10/10אייקון ציון
אני זוכר את עצמי רואה את הסרט בקולנוע לפני כמעט שלוש וחצי שנים, ומתלהב כמו ילד קטן. טוב, הייתי אז בן 14. הפואנטה שלי היא שזה אחד הסרטים הטובים של מארוול ללא ספק. אולי העלילה לא מדהימה, אבל צריך לזכור שזהו סרט אקשן מבית מארוול, והאקשן אכן נעשה בצורה מדהימה. בנוסף, בניגוד להרבה אנשים, אני לא חושב שהעלילה הייתה חרושה ונמרחת, אלא להפך, היא היתה בדיוק במקום. סרט מדהים! כשראיתי אותו עוד לא הייתי לגמרי בקטע של מארוול אך הסרט הזה הכניס אותי בגדול, וכיום אני לא יכול לדמיין את עצמי בלי הסרטים האלה.
שם: Eyal Peryגיל: 2801/06/2017 03:01:14
8/10אייקון ציון
הסרט הראשון לא היה משהו בכלל - הרבה קטעים קיטשיים ומתאים יותר לילדים. הסרט השני היה ממש טוב, by far יותר טוב מהראשון. השלישי סרט נחמד אבל עלילה לוקה בחסר. הם הפכו את הסרט ליותר מתאים לילדים (ספיידרמן) והכניסו גם יותר קומדיה. זה בסה''''כ סרט שזורם לראות אותו אבל אין יותר מידי הגיון או מניעים מוצדקים לדברים שעשו שם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט