מפלצת הכסף ביקורת סרט

Money Monster Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מפלצת הכסף":
"מהנה וסוחף אך דידקטי ולא הולך עד הסוף עם מסריו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Money Monster
משחק ג'ורג' קלוני, ג'וליה רובטרס, ג'ק אוקונל במאי/ת ג'ודי פוסטר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למפלצת הכסף מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"עשוי היטב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הציבור האמריקאי מצא לעצמו בשנים האחרונות אויב חדש - וול סטריט. בפוליטיקה זה בא לידי ביטוי במחאות "Occupy Wall Street" נגד אי השוויון החברתי והכלכלי בארה"ב ובפופולריות של מועמד סוציאליסטי כברני סנדרס (והמיאוס מהפוליטיקאים המסורתיים שנתמכים ע"י האליטה העשירה), שיוצא כנגד הכוחות הכלכליים הגדולים. בקולנוע ניתן לראות זאת בשורה של סרטים שיצאו בשנים האחרונות שתוקפים את השיטה בהם "התמוטטות", "מכונת הכסף", "99 בתים" ולחלופין "הזאב מוול סטריט", שחושף את אנשי הבורסה בשיא תאוות הבצע שלהם. כעת מצטרף לגל זה גם "מפלצת הכסף", סרט שבאופן פרדוקסלי יוצא מתוך המנגנון ההוליוודי העשיר והקפיטליסטי בהשתתפות הכוכבים הגדולים ביותר של הוליווד, ומוחה כנגד השיטה הכלכלית הקיימת.עלילת הסרט עוקבת אחר קייל (ג'ק אוקונל, "לא נשבר", שראיון בלעדי עימו עלה באתר בסוף השבוע), צעיר שאיבד את כל כספו בהשקעה במניית היי-טק, שערכה צנח באופן פתאומי. הוא מחליט לפרוץ לשידור חי, ולוקח כבן ערובה את לי גייטס, המנחה של תכנית טלוויזיה כלכלית פופולרית (ג'ורג' קלוני) שהמליץ על המנייה, זאת על מנת לזכות בכספו בחזרה ולגלות את האחראי לנפילת המנייה. במקביל מפיקת התכנית פטי (ג'וליה רוברטס), שנמצאת בחדר הבקרה, מנסה להשתלט על העניינים ולהרגיע את המצב. בזמן שכולם צופים בהתגלגלות העניינים בזמן אמת, גייטס ופטי חייבים למצוא דרך לשמור על חייהם ובמקביל לחשוף את האמת מאחורי הונאת ענק.
זהו סרטה הרביעי של השחקנית ג'ודי פוסטר כבמאית, ואולי סרטה המהנה ביותר עד כה. פוסטר מעניקה לסרט קצב טוב, בסיוע עריכה מהירה ומצליחה לעורר עניין במתרחש, למרות שמרבית העלילה מתרחשת בחלל אחד של אולפן הטלוויזיה. הסרט מגובה בהופעת משחק חלקלקה ומוצלחת של קלוני ובמסר אנטי-קפיטליסטי שקורא לאזרח הקטן לא לסמוך על המושכים בחוטים בכלכלה ובתקשורת, אלא לברר בכוחות עצמו את המתרחש, אחרת הוא יירמס על ידי הגורמים החזקים, שמנצלים את החלשים בכדי להגדיל את עושרם.יחד עם זאת ישנה תחושה כי "מפלצת הכסף" מנסה לעיתים להאכיל את הצופה בכפית במסר, מה עוד שבסופו של דבר הסרט מציג דמות מרושעת אחת של מנהל חברת ההיי-טק שמרמה בערך מניית החברה, בעוד שאר הדמויות (בראשות קלוני כמנחה הזחוח שנהיה יד ימינו של קייל) עוברות תהליך מהר מדי של התפכחות והתייצבות כנגד הכוחות המושחתים. בכך מפחית הסרט מעוצמתו וממסרו. בניגוד ל"מכונת הכסף" המצוין, שהצביע על הבעיה הטמונה במערכת הכלכלית האמריקאית עצמה, כאן מדובר בבורג אחד במערכת, שאם יוחלף מצב העניינים יחזור לקדמותו.
בסופו של דבר "מפלצת הכסף" הוא סרט מעניין, עשוי היטב, שמצליח להוות בידור סוחף לקהל בוגר, מהסוג שהוליווד הייתה מייצרת בשנות ה-70 שלה עם סרטים כ"רשת שידור" ו"שלושת ימי הקונדור". למרות שבחציו השני, לאחר שזירת ההתרחשות יוצאת מאולפן הטלוויזיה, הוא מאבד מאמינותו ונהיה דידקטי וצפוי למדי, זו עדיין אפשרות צפייה טובה בהחלט בהיצע הדל שעל המסכים כעת.
מפלצת הכסף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4529/07/2017 09:07:45
6/10אייקון ציון
פול גז בניוטראל,אחד הסרטים המיותרים והמשעממים שראיתי לאחרונה. המסר הוא שהשקעותינו בשווקים הפיננסיים נמצאות תחת סכנות שונות כמו המלצות גרועות של יועצים, החלטות גרועות של מנהלים וגם הונאות, אך הוא מועבר באמצעות סרט בינוני מינוס. גם נוכחות של שחקנים מהשורה הראשונה אינה מצילה אותו.
שם: .MOR Rגיל: 1313/08/2016 22:42:20
6/10אייקון ציון
סרט ממוצע !!! השחקנים מעולים, הפס-קול נהדר, הצילום מקסים, רוב הטוויסטים די מפתיעים ומרבית הדיאלוגים מעניינים (50-60 אחוז) אבל התסריט והעלילה משעממים וחסרי טעם כמעט ולאורך כל הסרט (בעיקר לאורך אמצע הסרט). בקיצור, סרט סביר שהצפייה בו אינה חובה !!!
שם: ערןגיל: 4707/08/2016 16:19:01
8/10אייקון ציון
דרמת מתח מעולה על אדם שהפסיד כספו אחרי שהימר על מניה שהומלצה התוכנית מפלצת הכסף והוא פורץ לתוכנית ומאיים על חייו של מגיש התוכנית על מנת לקבל הסברים. משחק מצויין של גורג קלוני , ג''וליה רוברטס ושאר השחקנים אקשן ראוי!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט