פרסומת

העי"ג ביקורת סרט

The BFG Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "העי"ג":
"עולם מיוחד ומרהיב עין, ריילנס נפלא בתפקיד הראשי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The BFG
משחק רבקה הול, ביל היידר, מארק ריילנס, ג'רמיין קלמנט במאי/ת סטיבן ספילברג  
ילדים
ביקורת סרט להעי"ג מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מומלץ לילדים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי "גשר המרגלים" הנפלא שזיכה את השחקן מארק ריילנס באוסקר על תפקידו, ספילברג חוזר לשתף פעולה עם השחקן הבריטי המוערך והפעם בסרט המיועד לכל המשפחה. אין ספק, מדובר באירוע קולנועי נוסטלגי מבחינתו של ספילברג. הוא חובר אל התסריטאית מליסה מתיסון ("אי.טי - חבר מעולם אחר"), שנפטרה בשנת 2015 אחרי צילומי הסרט. כמו כן הוא בחר לביים את הפרויקט הנ"ל כי זהו ספר הילדים האהוב עליו מאת רואלד דאל ("צ'רלי בממלכת השוקולד", "ג'יימס והאפרסק הענקי", ו"מר שועל המהולל").הבכורה העולמית של הסרט התקיימה בפסטיבל קאן האחרון, הציפיות היו בשמיים אבל נראה שהקסם הנודע של הבמאי שבאמתחתו כמה משוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים לא ממש עובד כאן ותחושת הבטן היא שהגורל של "העי"ג" יהיה זהה לסרטו המשפחתי הקודם של ספילברג "הרפתקאות טינטין". לעומת סרט האנימציה המבוסס על הקומיקס הבלגי, הפעם התוצאה טובה יותר אך מיועדת לקהל של ילדים ופחות לקהל משפחתי.
"העי"ג" מתאר את קורותיה של ילדה יתומה אמיצה ודעתנית מלונדון בשם סופי. היא איננה מסוגלת להירדם ומסתובבת לבדה בחללים הגדולים והמפחידים של בית היתומים. לילה אחד היא מציצה מהחלון ומבחינה בענק טוב לב אבל מאוד בודד שחוטף אותה לארץ הענקים. הוא חושף בפניה את סודותיו כאוסף חלומות וגם את המאבק התמידי נגד הענקים האחרים שאוהבים לאכול בני אדם.אחד החסרונות של הסרט הוא האורך שלו. אין שום הצדקה ל- 115 הדקות שלו והסרט מתחיל לחזור על עצמו במהירות. אותן שיחות מתנהלות בין הגיבורים כאילו לא התנהלו כבר לפני כמה רגעים. הידוק הסרט היה תורם ל"העי"ג" ואולי הופך אותו למבדר יותר. עדיין הבסיס של הסרט מקסים, ואין ספק שהבחירה של ספילברג לעבוד עם מארק ריילנס בשנית נכונה. לשניים צפויים עוד שני שיתופי פעולה בעתיד הקרוב, ככה שספילברג יספק לריילנס מספיק עבודה בתקופה הקרובה.
ספילברג והצוות הטכני שלו עבדו שעות נוספות ליצירת עולם מיוחד ומרהיב עין. דווקא אהבתי יותר את הסצנות בלונדון ובארמון והדרך שבה הענק מתמודד עם גודלו בעולם האנושי ופחות את ארץ הענקים המרשימה אך יש לציין צפויה. התסריט על אף מגרעותיו מצליח להעניק עומק רגשי לידידות בין הילדה היתומה לענק הבודד.ריילנס נפלא בתפקיד הראשי, הילדה רובי ברנהיל נסבלת ובמרבית הזמן מצליחה לא להיות מעצבנת. בתפקידי משנה ניתן למצוא את רבקה הול המקסימה בתפקיד שקטן על מידותיה וחובבי "אחוזת דאונטון" ישמחו לגלות את פנולפה ווילטון בתפקיד המלכה. קיצוץ באורכו של "העי"ג" היה תורם לו רבות, אבל עדיין כסרט ילדים הוא ראוי.
העי"ג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרון881גיל: 3104/11/2016 20:15:41
1/10אייקון ציון
סרט גרוע! לא למשפחה ולא לילדים הסרט פשוט עשוי רע. משחק עילג ומשעמם. לא הצלחתי לראות את הסרט עד סופו והפסקתי מהשעמום ומהמשחק העילג. נראה שהדבר היחיד שהשיקו בסרט זה שעות על שעות של גרפיקה ואנימציה ממוחשבת אבל זה בלבד לא יכול להפוך סרט לסרט שווה צפייה. פשוט רע.
שם: מאורגיל: 2203/11/2016 07:45:35
8/10אייקון ציון
סרט הרפתקה על ילדה בשם סופי שגרה בבית יתומים שענק תופס אותה למרות כול הענקים שאוכלים בני-אדם בסרט הענק הזה לא אוכל בני-אדם סרט יפה ומומלץ בחום לילדים
שם: עיליגיל: 1029/08/2016 20:46:09
7/10אייקון ציון
סרט לכל המשפחה, עם קטעים שבהם אפשר גם להזיל דמעה. העי"ג הוא סרט מיוחד שיפתח אתכם לעולמות חדשים. (אבל אחרי הכל, כמו בכל סרט, הספר יותר טוב.)
קישורים
חץ העי"ג (עמוד סרט)
ביל היידר
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט