נשות המאה ה-20 ביקורת סרט

20th Century women Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "נשות המאה ה-20":
"בימוי מעניין של תסריט לוקה בחסר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 20th Century women
משחק אנט בנינג, אל פנינג, גרטה גרוויג במאי/ת מייק מילס  
קומדיה
ביקורת סרט לנשות המאה ה-20 מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"כמעט טוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זכרונות הם עניין מתעתע. הם רומנטיים, אפופי השפעה רגשית ולעיתים קרובות נמצא שהם רחוקים מקו המציאות בו התקיימו. בקו הזה בדיוק עוסק סרטו החדש של מייק מילס ("בגינרס"). הסרט, שאף מועמד השנה לאוסקר בקטגוריית התסריט המקורי, מביא את סיפורה של דורותיאה (אנט בנינג) אם חד הורית שגדלה בתקופת השפל הכלכלי בארה"ב וילדה את בנה בגיל מתקדם יחסית. הבן, ג'יימי (לוקאס זומן), חובב מוזיקה ומאוהב בחברתו הטובה ביותר, הנערה מהבית השכן ג'ולי (אל פאנינג). על מנת לשאת בהוצאות שכר הדירה, חולקת דורותיאה את ביתה עם דיירי חוץ: אבי (גרטה גרוויג), צלמת ואמנית המחלימה מסרטן צוואר הרחם ו-וויליאם (בילי קרודאפ), כדר חובב ומכונאי. זהו סיפור התבגרותו של ג'יימי על רקע חוסר ההבנה מול אמו הלא שגרתית, שנעזרת בנשים שסביבה על מנת לגדל אותו "כראוי" לדבריה. שלוש דורות של נשים: דורותיאה, אבי וג'ולי, ילוו את ג'יימי במסע ההתבגרות, כאשר מכל אחת הוא ילמד שיעור אחר על החיים.מילס שב להתעסק בתמות שאפיינו את סרטיו הקודמים - נשיות והתבגרות. הוא גם משכיל ליצור סרט פמיניסטי המעמיד במרכז גיבורות מעניינות ואף מבוים בקפידה, כולל עריכה מרהיבה של תמונות וקטעי וידאו ארכיוניים אמיתיים. יש אפילו סצנה משעשעת למדי שעוסקת במחזור החודשי ובחוסר היכולת לדבר עליו בגלוי, בעיקר לא בשנות ההתרחשות של הסרט – סוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, תקופה שגדושה בשינויים תרבותיים-חברתיים ובמרדנות.
היבט קולנועי מעניין במיוחד בסרט הוא אופן הצגת הדמויות. מילס עושה זאת באופן לא שגרתי, כאשר בתחילת הסרט ידוע על הדמויות מעט מאוד והצופה נזרק אל תקופות שונות בחייהן. בהמשך, מגיעות ביוגרפיות קצרות מפי המספר בזו אחר זו, בטכניקה שהיא כמעט תיעודית. אלמנט ההפתעה הזה בהחלט תורם לעניין ביצירה הזו, שמכילה גם הרבה סצנות רפטטיביות ומשמימות.כאמור, שלוש נשים מובילות את סיפור התבגרותו של ג'יימי. השכנה ג'ולי, בת גילו, ישנה עמו מידי לילה אבל רוצה "רק לדבר". היא אמנם משוחררת ופתוחה מאוד מינית, אך לא מעוניינת להגיע למקום כזה עם ג'יימי. אבי, בשנות העשרים לחייה, מעשירה את עולמו התרבותי של ג'יימי, חושפת אותו לכתבים פמיניסטיים ומלמדת אותו להבין ולדבר לליבן של נשים. ולבסוף דורותיאה, בת ה-50, אם מיוחדת שלא מאוד נחושה לשלב גבר בחייה ומתעניינת בהנדסה, מטוסים ואדריכלות. בעוד הדמויות הנשיות כתובות נפלא, הדמויות הגבריות של וויליאם וג'יימי לוקות בחסר. לא ממש ברור מה וויליאם עושה בתסריט הזה ומהו תפקידו. ג'יימי, שאמור להיות גיבור מרכזי ומשמש כמספר המרכזי שלו בוויס אובר, הוא דמות קלישאתית של נער מהורהר ולא מקובל במיוחד. גם בהמשך דמותו לא מתפתחת, עניין שהופך את העיסוק בו לתמוה ומלאה.
אין למעשה עלילה מאגדת שמחברת את כל הסיפורים הללו יחדיו (הבקשה של דורותיאה לעזרה בגידול ג'יימי מג'ולי ואבי עונה בקושי על צורך זה). התוצר המתקבל הוא של שורת אפיזודות בחייהם המשותפים עם לא מעט קלישאות שחוקות שאפשר לראות בסרטי התבגרות רבים. לעומת הופעותיהן החיוורות של זומן, קרודאפ ופנינג, אנט בנינג כובשת כהרגלה את המסך לצד הופעה מרגשת ומעניינת של גרטה גרוויג, נסיכת האינדי של השנים האחרונות שנדמה כי סוחטת את התואר עד תום (ולמה לא בעצם, כשהיא עושה את זה כל כך טוב).נקודות החוזק של הסרט היא האופן בו בוים ונערך, תצוגות המשחק והמבע הקולנועי העשיר. אבל החיבור הלא עמוק וחוסר האחדות בין הדמויות כמו גם העיסוק העקיף והלא ישיר במערכות היחסים בין הדמויות הופכים את "נשות המאה העשרים" לסרט עם הרבה פוטנציאל מפוספס. לדבריו של מילס, את התסריט כתב בהשפעת ובהשראת אמו וכן משיחות שערך עם נשים סביבו. זו יוזמה מבורכת, אך ניכר כי הזכרונות נשארו בפן הרומנטי המשוחזר ולא תועלו לכדי עלילה של ממש. בכל זאת, "נשות המאה ה-20" הוא סרט שיכול להנעים אחר צהריים גשום ולשעשע לפרקים. לא צפיית חובה וגם לא אסון קולוסאלי. אמצע הדרך, כמעט שם אבל לא בדיוק פוגע. יש גם סרטים כאלה.
נשות המאה ה-20 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1401/04/2017 01:10:17
8/10אייקון ציון
סרט כנה ויפה !!! השחקנים מושלמים, הצילום נהדר, הפס-קול מצוין, רוב הדיאלוגים די מעניינים והתסריט והעלילה מעולים אבל קצב הסרט איטי ונמרח במיוחד, דבר שמוריד לצופים את התעניינותם בסרט. בקיצור, בואו עם הרבה סבלנות. כדאי לראות !!!
שם: עגיל: 3227/02/2017 23:08:23
6/10אייקון ציון
לא כוס התה שלי, קצת איטי ומשעמם לטעמי, אבל אולי אוהבי דרמה יתחברו יותר
שם: נדבגיל: 4325/02/2017 20:48:15
8/10אייקון ציון
סרט מופרע לחלוטין והזוי , יחד עם זאת מענין !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט