תור: ראגנארוק ביקורת סרט

Thor Ragnarok Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תור: ראגנארוק":
"אין ספק: זהו הסרט הטוב ביותר מבין סרטי "ת'ור""
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Thor Ragnarok
משחק כריס המסוורת', טום הידלסטון, אידריס אלבה, קייט בלנשט, ג'ף גולדבלום, מארק רופאלו, בנדיקט קמברבץ', אנתוני הופקינס במאי/ת טייקה ואייטיטי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לתור: ראגנארוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"צבעוני ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טאיקה ואיטיטי, הבמאי הניו-זילנדי בעל השם הקשה להגהה, הצליח ליצור את סרט המארוול המבדר ביותר מאז "שומרי הגלקסיה" הראשון ואת הסרט הטוב ביותר מבין שלושת סרטי "ת'ור". כאשר בוחנים את הרזומה של הבמאי/תסריטאי/שחקן מוצאים שהוא אחראי על אחת הקומדיות המבריקות ביותר של תקופתנו, "What We Do in the Shadows" משנת 2014, כנראה קומדיית הערפדים הטובה ביותר בהיסטוריה. אולי זאת הסיבה שהציפיות הגבוהות עומדות במבחן התוצאה. לא מפתיע, שדווקא הקולנוען הניו זילנדי הצליח להעיר לתחייה את דמותו של ת'ור, שלא לוקחת את עצמה ברצינות. התוצאה היא סרט עמוס סיטואציות קומיות פרועות ומשעשעות שמכניסות אנרגיה חדשה ואף גורמת לנו להעריך את כריס המסוורת' כשחקן.ראגנארוק ממשיך היכן שהסרט השני הסתיים. ת'ור ואחיו החורג, לוקי יוצאים למצוא את אביהם שננטש בניו יורק על ידי האח התחמן בעל היכולת לשנות צורה. דוקטור סטריינג' יעזור להם להגיע אל אביהם, כפי שנרמז בקרדיטים של הסרט הראשון בסדרת הסרטים על המכשף המהולל. במהלך מסעם הם יפגשו את הלה, אלת המוות שהיא גם אחותם הבכורה והמרשעת. השניים כלל לא ידעו על קיומה. היא בעלת כוחות הרסניים במיוחד ואף מצליחה לשבור בכף יד אחת את הפטיש של ת'ור. במהלך מאבק היא מצליחה להגלות אותם אל הצד השני של היקום ולהשתלט על אסגארד.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בצד השני של היקום ת'ור מוצא את עצמו בתחרות גלדיאטורים קטלנית שם הוא פוגש את עמיתו לנוקמים – הענק הירוק AKA דוקטור ברוס באנר ושלל דמויות חדשות וצבעוניות. אליהם מצטרפת ואלקירי, לוחמת אמיצה מאסגארד, הניצולה היחידה מקרב קטלני עם הלה. מדובר בעולם המזכיר ברוחו של העולמות הצבעוניים מ"שומרי הגלקסיה" או מסרטיו של לוק בסון "האלמנט החמישי" ו"ולריאן ועיר אלף הכוכבים". כמו הסרטים הנ"ל גם סרט זה מרהיב מבחינה ויזואלית ויוצר עולם חדש לחלוטין. במקביל הוא מצליח להיות קליל, מודע לעצמו ומאוד מצחיק. אין ספק, חוש ההומור של טאיקה ואיטיטי השפיע על הסרט ותרם שלל רגעים מצחיקים במיוחד שמנערים את האופי הרציני של קודמיו.זהו גם אחד הסרטים העטורים בכמות כוכבים בלתי נגמרת. לצד כריס המסוורת' החוזר לגלם את אל הרעם ת'ור מופיעים גם טום הידלסטון החוזר לגלם את לוקי, האח החורג והערמומי. אידריס אלבה חוזר לגלם את היימדל, שומר השער של אסגארד. מארק רופאלו את הענק הירוק, בנדיקט קמברבץ' נכנס בשנית לנעליו של דוקטור סטריינג' ואילו אנתוני הופקינס חוזר לגלם את אודין. אבל דווקא הדמויות החדשות והשחקניות והשחקנים שנבחרו לגלם אותם הם אלו שהופכים את הסרט הזה לחגיגה אמיתית.
קייט בלנשט המגלמת את אלת המוות, הלה, הבת הבכורה שהוגלתה וחוזרת לנקום גונבת את ההצגה. כפי שכבר הוכיחה בסינדרלה, היא המרשעת המושלמת. השחקנית האוסטרלית נועדה לגלם דמויות של נשים אכזריות, סרקסטיות וגדולות מהחיים. ג'ף גולדבלום בן ה-65 מגלם את הגראנדמאסטר המנהל ביד רמה וקשוחה את משחקי הגלדיאטורים שבהם ת'ור והענק הירוק מוצאים את עצמם נלחמים אחד בשני. הוא עושה זאת בחן רב ומצליח לשעשע לאורך כל הסרט. טסה תומפסון, הזכורה לטוב מהסרט "קריד" והסדרה "ווסטוורלד", כריזמטית וגונבת בקלילות את תשומת הלב משני הגברים לצידה כלוחמת שהפכה לציידת, ואלקירי. טאיקה ואיטיטי, במאי הסרט הוא גם שחקן מוכשר והוא מדבב את גורק, לוחם העשוי מאבנים וכמובן המשפטים היוצאים מפיו הם המצחיקים ביותר בסרט."ת'ור: ראגנארוק", בעזרתו האדיבה של הבמאי, מספק לצופים מעריצי סרטי הקומיקס של מארוול זווית יחסית רגועה וסטלנית במקצת. על אף הקצב המהיר של הסרט רווי האירועים והקרבות, יש בו תחושה של נינוחות והוא מצליח לשלב בעדינות ובחוכמה רבה את ההומור הכל כך ייחודי של ואיטיטי שמתענג על העולם האבסורדי והדמויות הצבעוניות השונות המאכלסות אותו. התוצאה בסופו של דבר מרשימה ומצליחה לשמר את רוחו הייחודית של הבמאי וגם לעמוד בכל חובותיו כמי שעומד מאחורי סרט שנוצר עבור מותג הקומיקס המוביל בעולם.
תור: ראגנארוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1607/11/2019 13:09:20
9/10אייקון ציון
סרט אחד הטובים של מארוול, גם מצחיק, גם אקשן, פשוט סרט מעולה, הכי טוב מסרטים תור
שם: אופירגיל: 1715/09/2019 00:29:19
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים ביותר של מארוול. האקשן מרהיב, אבל טוב מה חדש אצל מארוול? העלילה מעניינת, הנבלית הלה בסדר גמור. מה שעושה את הסרט כל-כך מדהים הוא העובדה שבמהלך כל הסרט ת''ור מנסה למנוע את ראגנארוק מלהתרחש ובסוף הסרט כדי להציל את עמו הוא חייב לגרום לראגנארוק. זוהי חשיבה מעניינת מאוד מצד הכותבים. בנוסף, הסרט נשאר קליל לאורך כל הדרך עם הומור משובח, והמוזיקה בהחלט משפרת את חווית הצפיה. בחירה מצוינת של האחראי לפסקול בשיר של רד זפלין. 10/10 ללא ספק.
שם: תמירגיל: 1611/08/2018 18:23:29
9/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב של תור ואחד הטובים של מארוול
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט