סה לה וי ביקורת סרט

Cest La Vie Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סה לה וי":
"הקומדיה הצרפתית המוצלחת של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Cest La Vie
משחק סוזן קלמנט, ז'יל ללוש, ז'אן פייר בכרי במאי/ת אוליבייה נקש, אריק טולדנו  
קומדיה
ביקורת סרט לסה לה וי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"משעשע, חכם ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע89.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני שש שנים הוציאו צמד הבמאים הצרפתיים אוליבייה נקש ואריק טולדנו את סרטם הרביעי "מחוברים לחיים", שהפך לאחת ההצלחות הגדולות אי פעם של הקולנוע הצרפתי עם הכנסות של כ-444 מיליון דולר ברחבי העולם, עיבוד אמריקאי שבדרך והפיכתו לסרט השלישי המצליח אי פעם בקופות בצרפת ולסרט המצליח ביותר בישראל לשנת 2011.מאז הצלחת הענק כל סרט של הבמאים, ואפילו סרטים רבים של כוכבי הסרט עומאר סיי ופרנסואה קלוזה, מופצים בניסיון לשחזר את ההצלחה וכל יצירה שלהם נמדדת בהשוואה אליו. הסרט "סמבה" בכיכובם של עומאר סיי ושרלוט גינזבורג שהופץ ב-2014 בישראל לא ענה על ציפיות אלו, אך למרבה השמחה סרטם החדש והשישי במספר "סה לה וי" מצליח להמציא את היוצרים מחדש ולעניות דעתי הוא מורכב, עשיר ושלם יותר מ"מחוברים לחיים".
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
עלילת הסרט עוקבת אחר יממה אחת בחייהם של המשתתפים והמארגנים של חתונה פומפוזית ברוח המאה ה-18 בטירה צרפתית קסומה. כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש, כולל בלון פורח שנעלם עם החתן, צלם חתונות שנלחם בצלמי טלפונים סלולריים, מנות עיקריות שפג תוקפן וכלה הפוגשת בחתונה דווקא את אהובה לשעבר.נקש וטולדנו מצליחים לשרטט עלילה מרובת דמויות, שאף אחת מהן לא משורטטת כקריקטורה וכולן מוארות בצורה אנושית ומשעשעת. רצף עלילות המשנה של הדמויות – ממארגן החתונה המבוגר (ז'אן פייר בכרי) שמנסה לשלוט באירוע, דרך החתן הלחוץ והיהיר ועד לצלם המוצא את מושא אהבתו באמו של החתן – מתחבר לכדי מכלול שמתאר בצורה אוהבת אדם את החברה הצרפתית המגוונת בימינו ומצליח להצחיק לכל אורכו וגם לרגש לעיתים.
הסרט, שתקציר עלילתו היה עשוי להוביל לקומדיה של טעויות מגושמת, מצליח להתעלות דרך הקומדיה כדי לשרטט תמונה שלמה של דמויות אנושיות, שרובן מנסות לעשות ככל יכולתן ומחפשות את דרכן, גם אם הדרך רצופה במהמורות וקשיים. הקאסט בראשות ז'אן פייר בכרי הוותיק בתפקיד מצוין ומעורר אהדה, דרך ז'יל ללוש וסוזן קלמנט ועד שחקנים צעירים שעושים את פריצתם בסרט זה עושה את עבודתו נאמנה ומצליח להעניק עומק וכנות לכל אחת מהדמויות.לסרט אף תורמת המוסיקה של המוזיקאי הישראלי אבישי כהן, המערב ג'אז עם מוסיקת עולם ויוצר מוסיקה מגוונת התואמת לגיוון הז'אנרים והדמויות ב"סה לה וי" ומעשירה אותו. גם עיסוקם של היוצרים בשפה הצרפתית ובחוסר התקשורת הנובע מכשלים בשפה ובמשלוח הודעות טקסט, מעמיק את הסרט, כאשר בסופו המוסיקה היא השפה הבינלאומית המאחדת בין האנשים."סה לה וי" אולי לא יזכה בפרסים חשובים ואינו בעל חשיבות קולנועית גדולה, אך הוא אחד מהסרטים הטובים והמהנים שמוקרנים כעת בבתי הקולנוע וטוב בהרבה ממרבית הקומדיות הצרפתיות הדלוחות המגיעות למסך הגדול בישראל. בהחלט שווה צפייה.
סה לה וי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועהגיל: 3606/03/2021 09:19:11
10/10אייקון ציון
ממש אהבתי את הסרט. בסרט יש אירוע של חתונה שכמובן הכל בו משתבש. הסרט כל כך מדויק שהוא מצליח להצחיק וגם לגרום לך להזדהות עם הדמויות. כל אחת מהדמויות מביאה גיוון ומשהו אחר לסרט וזה בהחלט מרתק! שווה לראות!
שם: עמיתגיל: 3601/03/2018 10:36:13
8/10אייקון ציון
סרט קולח ומשעשע. נהננו מאוד.
שם: Pגיל: 3124/01/2018 12:22:56
10/10אייקון ציון
סרט מהנה וקורע מצחוק עלילה מפתיעה לכל אורך הסרט ושחקנים נפלאים!
קישורים
חץ סה לה וי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט