מלון ארטמיס ביקורת סרט

Hotel Artemis Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "מלון ארטמיס":
"מבדר, סוחף ומעורר מחשבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hotel Artemis
משחק ג'ודי פוסטר, דייב בטיסטה, סופיה בוטלה, ג'ף גולדבלום במאי/ת דרו פירס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למלון ארטמיס מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מבדר וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התסריטאי הבריטי דרו פירס, מי שכתב את עלילת "משימה בלתי אפשרית 5" ו"איירון מן 3", בא עם רקע וניסיון בלתי מתפשר של העמקת דמויות בסרטי מתח ומדע בדיוני. הפעם הוא לוקח את זה צעד קדימה, כשהוא מביים את סרט הבכורה שלו באורך מלא, עם תסריט שכתב.העלילה מתרחשת בלוס אנג'לס, עשר שנים מהיום. הפגנות אלימות מתקיימות ברחובות העיר בגלל מחסור במי שתייה. בעיר מתנהל בית חולים לעבריינים במסווה של מלון. את המקום מנהלת ג'ין (ג’ודי פוסטר), אחות אלכוהוליסטית ואגרופובית, שמפחדת לצאת מהמלון. ג'ין שומרת בקפדנות רבה על החוקים שהגדירה: המאושפזים במלון חייבים לשלם דמי מנוי, לא להכניס כלי נשק ולהתחייב לא להרוג אף אחד מהמאושפזים האחרים.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
קשה לא לשים לב להעתקה הבוטה, או המחווה המודעת, למלון "קונטיננטל" העתידי מ"ג'ון וויק", בו רוצחים שכירים מקבלים שירות ועזרה ראשונה בתמורה לשמירה על כללי נימוס שכוללים גם הם אי הריגה. תפאורת הסרט נעה בין העולם הישן לעולם החדש. מצד אחד, המלון מכיל מעלית עתיקה ואיטית, טלפון חוגה עתיק יומין, פטיפון לתקליטים וכדומה, מצד שני יש בו מדפסות תלת-ממד מרשימות, סורקים משוכללים וידיים רובוטיות שמסייעות לאחות.פוסטר בתפקיד האחות היא לא פחות ממדהימה. היא משחקת בצורה אמינה דמות אמיצה ונוקשה למראית עין, אך בו בעת שברירית כזכוכית. מתוך הכאב הפרטי שלה, במעין תרפיה, היא מטפלת באנשים שאף אחד מלבדה אינו מוכן לטפל בהם. את ג'ין מלווה אוורסט (דייב בטיסטה, "הנוקמים: מלחמת האינסוף"), עוזרה הנאמן ויד ימינה הקשוח, שמשמש כמאבטח אך גם מסייע בניתוחים. בטיסטה, מתאגרף WWE לשעבר, מצליח להחזיק את המסך, אפשר להרגיש כמה המלון יקר לליבו וכמה חשוב לו לשמור על סודיות המקום. "נפש עדינה" שתפרק לחתיכות את מי שיעז לפגוע ביקר לה.
סופיה בוטלה ("המומיה") מגלמת את ניס, רוצחת שכירה מיומנת, שמצלמה המותקנת באישונה מתעדת את ההריגות שלה עבור לקוחותיה. הסצנות האלימות שהיא משתתפת בהן נעשו בצורה אמינה יחסית לסרט מדע בדיוני שלעיתים מרשה לעצמו לרחף מעל המציאות, היא בכל אופן הרבה יותר אנושית בהשוואה לדמותה ב"קינגסמן", בו חתכה לשניים את כל הנקרה בדרכה באמצעות להבים חדים שהיו נשלפים מרגליה התותבות. הניסיון שלה כרקדנית הופך את הקרבות לריקוד וירטואוזי, אקרובטי ויפהפה.בתפקיד הנבל המרושע מככב ג'ף גולדבלום הנהדר, שמבצע תפקיד לא פשוט כמו שרק יוצא תיאטרון מבריק כמוהו יכול. הסרט מציג בצורה מעניינת ובטבעיות ספקטרום של רוע, כאשר חלק מדמויות העבריינים גורמות לדמויות אחרות, גנבים אלימים, להיראות טובי לב. סולם הערכים מתעוות ככל שהצפייה נמשכת. נקודה מעניינת נוספת המלווה אותנו לאורך הסרט הוא החוקים של "אלו שפועלים מחוץ לחוק" - כולם עוברים על החוקים, אלא שבעולם העבריינים המענישים חסרי רחמים והעונשים כואבים עד מוות.סטרלינג קיי בראון ("סיפור פשע אמריקאי") מגלם שודד בנק בעל לב רחב שיעשה הכול כדי להגן על אחיו. הקשר ההדוק בין שני האחים לא ברור לחלוטין משום שלא ניתנת לנו הזדמנות להכיר אותם כראוי. ההגעה של שוטרת (ג'ני סלייט, "חיבור פשוט") להתאשפז דווקא במלון לא ברורה עד כתוביות הסיום. ייתכן שהמטרה היחידה של נוכחותה היא להעמיק את דמותה של ג'ין, שנאלצת בפעם הראשונה לעבור על החוקים הנוקשים שהגדירה.

הפסקול מותאם באופן מדויק לעלילה המותחת והמורכבת, השחקנים מסייעים לעלילה להמריא, ישנה אלימות גרפית רבה, אך לא כזו שהורסת את חוויית הצפייה. "מלון ארטמיס" לא מספיק חדשני ומפתיע כדי להיות יוצא דופן, אך הוא עדיין מבדר, סוחף ומעורר מחשבה. יש בהחלט הצדקה לסרט המשך.
מלון ארטמיס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דויד בוצרגיל: 5204/05/2019 21:02:29
4/10אייקון ציון
שחקנים טובים, רעיון מעניין אבל הסרט פשוט לא טוב. ג'ודי פוסטר וג'ף גולדבלום ושאר השחקנים באמת מצויינים. הרעיון הבסיסי של הסרט הקצת דיסוטופי הזה הוא לא רע אבל העלילה מוזרה, לא הגיונית, לא סבירה. חבל
שם: ברגיל: 2330/09/2018 10:24:48
4/10אייקון ציון
הרעיון של העלילה נפלא והביצוע פשוט נורא ואיום. הסרט לא מצליח להתרומם, לא ברור על מה הוא מדבר ומה ניסו להעביר. דמויות שטחיות שלא מתפתחות ולא מעניינות. סיפור רקע בלתי ברור וחורים בעלילה לכל האורך. חבל, כי הרעיון של התסריט יכול היה להיות מצליח ומסקרן אבל המשחק והבימוי בינוניים מינוס
שם: .MOR Rגיל: 1529/09/2018 03:48:40
6/10אייקון ציון
סרט סטנדרטי ומפוספס. המשחק מצויין, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר ומוסיף המון לאווירה ולעיתים אף מקליל אותה, סצנות האקשן לא רעות בכלל, העריכה טובה מאוד והדיאלוגים פשוטים וסוחפים ברובם אך עם זאת התסריט והעלילה חסרי אחידות, לעיתים מבולגנים, מפוספסים, ממומשים חלקית ונוטים לשבלוניות ולבנאליות בחצי השני. בקיצור, ככל שהסרט מתקדם כך גם רמתו יורדת. אפשרי לצפייה בכל זאת.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט