סיקאריו: הנקמה ביקורת סרט

Sicario 2 Soldado Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיקאריו: הנקמה":
"מציאות מורכבת הופכת לתסריט הוליוודי מבולגן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Sicario 2 Soldado
משחק בניסיו דל טורו, ג'וש ברולין, מתיו מודין, קתרין קינר במאי/ת סטפנו סולימה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לסיקאריו: הנקמה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משוחק היטב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעניין מה בניסיו דל טורו וג'וש ברולין, שחקנים המזוהים עם הצד הדמוקרטי של המפה הפוליטית בארה"ב, חושבים על הסרט בכיכובם "סיקאריו: הנקמה". מה שבטוח הוא שדונלד טראמפ, אם הוא בכלל יצפה בסרט הזה, עתיד ליהנות. המותחן המעולה של דניס וילנב, בכיכובם של אמילי בלנט ושני הגברים המוזכרים מעלה, סיפק את אחת החוויות הקולנועיות האמריקאיות הטובות ביותר של שנת 2015, שבנוסף לביקורות טובות ופרמיירה בפסטיבל קאן היוקרתי, זכתה אף להצלחה קולנועית מסחרית. בהוליווד כאשר האולפנים מזהים את האפשרות לעשות עוד קצת כסף נוצר גם סרט המשך. במקרה הזה הוא מיותר לחלוטין.ללא אמילי בלנט, אבל עם דל טורו וברולין, בלי הבמאי המוערך וילנב שעבר לייצר סרטי מדע בדיוני יקרים ואיכותיים ("המפגש", "בלייד ראנר 2049", ובקרוב "חולית") אבל עם התסריטאי טיילור שרידן ("סיקאריו", באש ובמים" ו"רוחות קרות") נראה שהתוצאה מאוד מקצועית אבל גם מאוד שמרנית, לא מחדשת ובעיקר מרגישה מאולצת. בסיקוונס פתיחה, המתאר ניסיון של טרוריסט מוסלמי לחדור לשטח ארה"ב ביחד עם מהגרי עבודה לטיניים, אנחנו כבר מבינים את הדרך עליה הסרט הזה יצעד. כאשר נצפה בפיגוע התאבדות משולש בסופרמרקט כבר אפשר להסיק שמפיקי הסרט יודעים בדיוק מי קהל היעד שלו: גברים לבנים בני 40 פלוס מצביעי טראמפ.
כבר לא מדובר במלחמה בקרטל סמים, אלא במלחמה בקרטל סמים שמבין שאת הכסף האמיתי עושים מהברחת אנשים, ואם ארגוני טרור משלמים כסף רב כדי להבריח מחבלים מתאבדים, הם יהיו מוכנים לקבל את הכסף ולעזור בהברחתם. כדי לפגוע בקרטל שמבריח את המחבלים המתאבדים אל תוך ארה"ב, הממשל האמריקני נעזר בשירותיו של גרייבר (ג'וש ברולין) הזכור מהסרט הראשון. הוא שוב פעם נעזר בשירותיו של אלחנדרו (בניסיו דל טורו) שמשפחתו נרצחה בידי אותו ראש קרטל תאב בצע.השניים רוקחים מזימה לחטוף את בתו של ראש הקרטל, תלמידה בבית ספר לבנות, נערה צעירה ודעתנית. המטרה היא להצית סכסוך בין הקרטלים השונים, אבל התכנית כמובן משתבשת. שני הגברים מוצאים את עצמם קרועים בין האמריקאים שמעוניינים לטייח את הבלגן ולמחוק אותו מהשטח ובין מקסיקנים שפחות מתעניינים בהחזרתה הבטוחה של הבת לידי אביה ומעדיפים לנקום. גורלה של איזבל הצעירה ייחרץ על ידי שני הגברים שמטילים ספק בכל מה שהם נלחמים בשבילו. אבל כל זה לא משנה דבר, כאשר יש שאלה אחת גדולה תלויה מעל כל הסרט הזה והיא: למה בכלל צריך היה לחטוף את הנערה המסכנה ואם אין דרכים הרבה פחות בטוחות כדי ליצור מלחמה בין הקרטלים, במקום ליצור מלחמה בין שתי מדינות?
"סיקאריו: הנקמה" סובל מתסריט מבולגן עם סוף שנמרח ולא מספק אפילו תחושת קתרזיס שמותחן פעולה טוב אמור ליצור, כולל תחושה שכדי לגרום לקהל הפשוט ליהנות מהסרט אחד הגיבורים הוחזר לחיים למרות שהדבר בלתי הגיוני ולא נראה מציאותי. המקסיקנים כולם, ללא יוצא מהכלל (המאפיונרים והשוטרים), מושחתים, רדודים ולא ממש חכמים. הפוליטיקאים האמריקאים בגילומם של מתיו מודין וקתרין קינר, שניהם שחקנים טובים, פשוט לא מעניינים וחיוורים. הבמאי האיטלקי, סטפנו סולימה, המוכר לקהל הישראלי בזכות סדרת המאפיה "גומורה" מנסה לעשות את המיטב שהוא יכול עם התסריט הבעייתי והלא מפותח."סיקאריו: הנקמה" שייך לדור חדש של סרטי מתח ופעולה איכותיים ומודעים פוליטית הפונים לקהל בוגר יותר מבני נוער. אבל ההתחלה החזקה הולכת לאיבוד בבלגן ביורוקרטי תסריטאי מיותר והסוף משאיר את הצופה תוהה למה הוא בכלל צפה בסרט שאפשר להגדירו כאנטי-קליימקס, שבעיקר משאיר את הקהל מאוד לא מסופק. לא רק זאת, הסוף כאילו פתוח מעורר תחושה שהוא נוצר רק כדי לאפשר למשקיעים האמריקאים והאיטלקים של הסרט ליצור סרט המשך שלישי, שגם הוא יהיה כנראה מיותר. לא מדובר בסרט קומיקס או פנטזיה שאנחנו מצפים לסרט המשך, אלא ליצירה קולנועית המתיימרת להיות איכותית ובוגרת. את זה כנראה יוצרי הסרט שכחו בדרך אל הסט.
סיקאריו: הנקמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4802/10/2020 10:20:04
8/10אייקון ציון
סיפור מעניין עם קצב טוב. אם מנכים את ההגזמות שקיימות תמיד בסרטי אקשן, קשה למצוא כאן דופי משמעותי. לא מעט רגעים מורטי עצבים וזה נהדר. עלילה שמתרחשת על הגבול בין מקסיקו לארה"ב,היכן שפושעים אלימים עושים כסף בהברחת מהגרים לתוך ארה"ב. כאשר מגיעים משם טרוריסטים איסלאמיים, זה דורש תגובה רצינית. מי שלוקח על עצמו את הטיפול בנושא, הוא סוכן סי אי איי בעל ניסיון רב. הוא מגייס סוכן משנה שהיה עו"ד של אחת ממשפחות הפשע במקסיקו ,שמשפחתו נרצחה על ידי כנופיה יריבה. הטקטיקה היא להצית מלחמה בין הקרטלים השונים במקסיקו. לצורך זה נפרצים כל הגבולות ואין כללי משחק, כולל חטיפת ביתו של אחד מראשי הקרטלים. לשבת ולהתרווח על הכורסא ופשוט להנות.
שם: אבו עמיתגיל: 5211/05/2019 00:30:44
9/10אייקון ציון
סרט טוב, קולח, מתח טוב, משחק מעולה, אבל עלילה לא לגמרי הגיונית. כדאי בהחלט לצפות
שם: איציק גורגיל: 3820/10/2018 01:36:13
7/10אייקון ציון
הסרט הראשון השאיר עלי חותם בל ימחה. אבל הסרט הזה הוא סרט דרמה-פעולה שגרתי שאפשר לראות ואפשר שלא. לשיקולכם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט