פרסומת

כוכב המטמון ביקורת סרט

Treasure Planet Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "כוכב המטמון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Treasure Planet
משחק עם קולותיהם של: ג'וסף גורדון לויט , דייויד הייד פירס , בריאן מוריי , לורי מטקאלף , אמה תומפסון , רוסקו לי בראון , מרטין שורט במאי/ת ג'ון מאסקר , רון קלמנטס  
ילדים
ביקורת סרט לכוכב המטמון מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כוכב המטמון" שמוקרן אצלנו לכבוד חופשת הפורים, הוא אחד הסרטים הטובים שיצאו מאולפני וולט דיסני בשנים האחרונות. חשוב לציין כי הסרט פונה דווקא לקהל בוגר יותר ולא לפעוטות, יש בו קטעי אקשן מסמרי שיער והוא לעיתים מפחיד מידי. אבל בני ה- 6 ומעלה ישאבו הנאה מרובה מהסרט שלא מפסיק להפתיע, להצחיק ולרתק את הצופה. הסרט מבוסס על ספרו קלאסי של רוברט לואיס סטיבנסון "אי המטמון" והוא פרוייקט אישי של שנים מהבימאים הטובים ביותר של דיסני. ג'ון מאסקר ורון קלמנטס ששיתפו בעבר פעולה בסרטים נפלאים כמו "בת הים הקטנה", "אלאדין" ו-"הרקולס". גרסתם של מאסקר וקלמנטס מעודכנת לימינו ומלאה לא רק בחידושים טכנולוגיים (זהו הסרט הראשון בו משתמשים בדמות מצויירת בחמישה ממדים) אלא גם באופי הסיפור.ג'ים הוקינס הצעיר (אותו מדובב עידו מוסרי) הוא ילד מתבגר שחי עם אמו לאחר שאביו נטש את הבית. לאם, שמנסה לשרוד, אין לה זמן להקדיש לבנה שגודל להיות פרחח לא קטן. הוקינס, בסצינת פתיחה מרהיבה ביופייה מרחף בשמי כוכב מונטרסור, בעזרת הגלשן המרחף שלו, הוא מפגין יכולות די מדהימות כשהוא עושה היפוכים באוויר ועובר דרך מכונות ענקיות, אולם באותה הזדמנות הוא גם עובר על החוק...בפעם המיליון. ג'ים הוקינס הצעיר מוזהר כי אם ייתפס עוד פעם אחת הוא יישלח למוסד לעבריינים צעירים. באותו לילה חללית מתרסקת ליד ביתו וצב משוגע בשם בילי בונס. הוא מפקיד בידו את המפה לכוכב המטמון והרפתקאותיו של ג'ים מתחילות. לאחר שהוא מצוטט לאימו ואחד מידידיה, דר' דלברט דופלר (בגרסה העברית מדובב אותו אוהד שחר) הוא מבין כי אכזב את אמו ובוחר לצאת לחיפוש כוכב המטמון בכדי להחזיר לה את הכבוד שהוא חושב כי שלל ממנה. דוקטור דופלר מצטרף אליו והם שוכרים ספינה עם קפטן וצוות המוכן לפעולה. בראש הצוות עומד ג'ון סילבר, חצי אדם חצי רובוט (קיבורג) שלוקח את ג'ים תחת חסותו אולם מתברר כי גם לו יש שאיפות וסיבות להגיע לכוכב המטמון.
המסע של ג'ים הוקינס לכוכב המטמון הוא מרהיב. מאסקר וקלמנטס יוצרים סצינות בעלות עוצמה ויזואלית שעדיין לא נראתה בסרטי אנימציה, לא אחת יושב הצופה ופולט אנחת "וואו" מפיו. ובדיוק כאשר חושב הקהל כי לא ניתן לעלות בעוצמה הויזואלית על סצנת האקשן האחרונה, מגיעה סצנה נוספת, גדולה יותר, מרהיבה יותר, מותחת יותר. סצנת השיא, בה מתפוצץ כוכב המטמון, היא מן הטובות שנראו בשנים האחרונות בסרטי אקשן בכלל.הדמיון הרב של מאסקר וקלמנטס הוא ללא גבולות, את כל הסרט מעטרים יצורים מוזרים, ביזארים ומשעשעים ולעיתים נדמה לנו כי אנו נמצאים בעוד אחד מסרטי "מלחמת הכוכבים". הבימאים משלבים במהלך כל הסרט הומור מצוין ברמה גבוהה, השחקנים הנהדרים שמדובבים את הגרסה האמריקאית, בהם מרטין שורט, אמה טומפסון, ג'וזף גורדון לוויט (מפגשים מהסוג האישי) ו- דיוויד הייד פירס (פרייזר) כולם מגיעים מרקע קומי ותורמים רבות לעיצובם המלא והמשעשע של הדמויות.
אולם הבימאים לא מתעניינים רק באקשן ומשכילים לשלב בסרט סצנות מרגשות ונוגעות ללב. סצינת הפתיחה בה האם מספרת את סיפור כוכב המטמון לג'ים הוקינס הקטן, היא טבעית והמחוות שהדמויות עושות משכיחות לרגע כי אכן מדובר בסרט מצוייר. בשלב מאוחר יותר, כאשר ג'ים הוקינס נזכר ביום בו אביו עזב את הבית, סצנה שמוגשת לצופה בתזמון מושלם עם פסקול שמתאים ועובדת בדיוק רב על בלוטות הדמע.הקפדה ייתרה ניתנה בסרט על עיצוב הדמויות, אם זה במראה שלהם ובייחוד על דרך התנהלותן, דיבורן ותגובותיהן לסביבה. ג'ון סילבר, הוא אחד הרעים המורכבים ביותר שיצאו מסרט של דיסני. בפעם הראשונה לדעתי, אין הוא רע מוחלט, אלא אדם עם משימה שנאלץ להתמודד עם רגשות שמציפים אותו ובייחוד אהבתו לנער הצעיר שהופך להיות הבן שמעולם לא היה לו. לא לחינם הכניסו הבימאים את דמותו סקרופ, העכביש הרצחני, שמשמש כרע האולטימטיבי בסרט.לסיכום: "כוכב המטמון" הוא רכבת הרים של דמיון, הומור והרפתקאות. מומלץ מאוד לילדים הגדולים יותר, בני נוער והורים. 9 בסולם אלון.
כוכב המטמון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: arik cohenגיל: 1620/04/2003 15:31:37
8/10אייקון ציון
מממ סרט טוב מאוד אהבתי את הרעיון ואת הדמויות האפקטים לא משהו וגם אין קטעים שיגרמו לכם ליפול מהכיסא אבל אין הרבה שירים מה שמאופין בסרטים של דיסני והעלילה מאוד מקורית וטובה סך הכל סרט דיי טוב
שם: ash kentגיל: 1419/04/2003 14:55:54
10/10אייקון ציון
הסרט ממש יפה! חדיש ועם כל האפקטים של דיסני הרגיל + דברים חדשים. סרט יפה מאוד אני ממליץ לכולם לראות!!
שם: שלום מושוןגיל: 1613/04/2003 08:38:51
9/10אייקון ציון
סרט מעולה הפקה יפהפיה של אי המטמון לא יודע נראה לי גם ילדים קטנים יאהבו
קישורים
חץ כוכב המטמון (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט