אלמנות ביקורת סרט

Widows Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אלמנות":
"ליהוק מושלם לסרט שישאיר את הקהל במתח עד סופו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Widows
משחק ויולה דייויס, קולין פארל, ליאם ניסן, דניאל קאלויה, מישל רודריגז, רוברט דובאל במאי/ת סטיב מקווין  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאלמנות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מותחן אפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אלמנות" הוא סרט הקולנוע השני השנה, עטור כוכבות וכוכבי קולנוע, שמביא אל המסך הגדול את סיפורן של קבוצת נשים המחליטה לבצע שוד שישאיר את חותמו על העיר בה הן מתגוררות. הסרט הראשון הוא הקומדיה הנוצצת והריקנית "אושן 8", המשתייך לז'אנר שודדות ונהנות שבקושי רב הצליח לבדר עם שלל כוכבות קולנוע בוהקות כמו סנדרה בולוק, אן האת'ווי, ריהאנה וקייט בלאנשט. הסרט השני הוא, כאמור, "אלמנות" סרטו החדש של הבמאי הבריטי חמור הסבר סטיב מקוויין. הקריירה הקצרה אך מבריקה של מקווין כוללת את סרט הביכורים שלו "רעב" הזוכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן, "בושה" שעוסק בגבר המכור למין וכמובן את סרטו זוכה פרס האוסקר "12 שנים של עבדות" שרבים מגדירים אותו כ"רשימת שינדלר" של ההיסטוריה האפרו-אמריקאית."אלמנות" מבוסס על סדרת טלוויזיה בריטית בעלת שם זהה ששודרה בין השנים 1983 ל-1985. מי שיצרה אותה היא הסופרת, התסריטאית והמפיקה, לינדה לה פלנט, שסיפקה לנו את סדרת המשטרה הטובה ביותר של שנות התשעים "החשוד העיקרי" ואת דמותה הבלתי נשכחת של הבלשית ג'יין טניסון, בכיכובה של הלן מירן שזכתה בשלל פרסים על תפקידה בסדרה זאת. כדי להתאים לתקופתנו את "אלמנות" שנוצר אי שם בראשית שנות השמונים, מקווין שודך לסופרת והתסריטאית המצליחה של הזמן האחרון, גיליאן פלין.
פלין היא הסופרת מאחורי ההצלחות הגדולות של "נעלמת" ו"מקומות אפלים" שהפכו לסרטי קולנוע וכמובן "חפצים חדים" שהפך לסדרה מדוברת ברשת HBO בכיכובה של איימי אדמס. פלין מייצגת דור של סופרות ותסריטאיות המביאות אל מדף הספרים ומסך הטלוויזיה והקולנוע דמויות של נשים פמיניסטיות, חזקות אך רחוקות משלמות. לעיתים נראה שהדמויות שפלין מייצרת הן יותר אנטי-גיבורות מגיבורות אמיתיות. לכן היא הבחירה המושלמת לכתיבת התסריט לסרט כמו "אלמנות" שבו הגיבורות הן דמויות עגולות ושלמות אך גם פגומות, לעיתים מבחירתן האישית ולעיתים בגלל המצב הסוציו-אקונומי ממנו הן מגיעות. אבל הן בעיקר קורבנות של החברה השוביניסטית האלימה שבה הן חיות ונושמות.את ארבע האלמנות מגלמות שחקניות מוכרות ואהובות. זוכת האוסקר, גלובוס הזהב והאמי, ויולה דיוויס היא ורוניקה, אשתו של מנהיג כנופיית שודדים מתוחכמת. השחקנית מישל רודריגז, הזכורה מסרטי "מהיר ועצבני" ו"האויב שבפנים", מספקת כאן את הופעתה הטובה ביותר מאז סרטה הראשון כשחקנית, "אגרוף של אשה" בשנת 2000. האלמנה השלישית היא השחקנית האוסטרלית אליזבת דביקי המגלמת את אליס, מהגרת פולנייה שבן זוגה מכה אותה ואמה מסרסרת בה. דביקי האצילית זכורה בעיקר כרעה בסרטים "שם קוד מ.ל.א.ך" ו"שומרי הגלקסיה 2". האלמנה הרביעית מגולמת על ידי השחקנית, קרי קון, המוכרת יותר מתפקידים בסדרות טלוויזיה איכותיות כמו "הנעלמים" והעונה השלישית של "פארגו". קון גם גילמה את אחותו הלסבית של בן אפלק בסרט "נעלמת" המבוסס על ספרה של פלין.
יש לציין לטובה את השחקנית סינתיה אריבו, שזכתה בפרס הטוני על תפקידה במחזמר בברודווי "הצבע ארגמן" ולאחרונה הרשימה בסרט הפשע “זמנים קשוחים באל רויאל". בקצב בו התפקידים הראשיים נופלים לזרועותיה היא עתידה להפוך לכוכבת קולנוע גדולה. אריבו היא בהחלט תרומה משמעותית לסרט זה. עם כל הכבוד לצוות השחקניות המרשים, יש גם כמה שחקנים שהסרט מתהדר ביניהם, כמו זוכה פרס האוסקר, השחקן הוותיק רוברט דובאל ("אפוקליפסה עכשיו", "הסנדק"). מופיעים בו גם שני שחקנים אירים מצליחים - ליאם ניסן וקולין פארל. את הגנגסטרים השואפים להפוך לפוליטיקאים מגלמים דניאל קאלויה ("תברח") ובריאן טיירי הנרי המוכר יותר כ"פייפר בוי" מהסדרה המעולה "אטלנטה".שני שחקנים נפלאים נוספים בתפקידים קטנים הם ג'קי וויבר האוסטרלית, שהייתה מועמדת בעבר לשני פרסי אוסקר ולוקאס האס, מי שהיה פעם ילד פלא בסרט "העד", ולאחרונה נראה בסרטים כמו "האיש שנולד מחדש", ו"התחלה". שניהם קשורים לדמותה המורכבת של אליס, המהגרת הפולנייה. הליהוק המעולה של כל האנסמבל המרשים הזה הופך את הדמויות להרבה יותר מורכבות ואנושיות. התסריט והעריכה המהודקים לא משאירים מקום לרגעים מתים ומיותרים. יש לציין לטובה את הפתיחה שעושה שימוש חכם בעריכה צולבת המתארת את רגעי היומיום המשפחתיים לצד השוד שהולך ומשתבש. העלילה מתארת את סיפורן של אלמנות ארבעה שודדים, שנאלצות לבצע שוד כדי להחזיר 2 מיליון דולר שהבעלים שלהן חייבים למאפיה. ברקע מתקיימות בחירות מקומיות בעיר שיקגו, אחת הערים האלימות בארה"ב.אחד מסימני ההיכר של סטיב מקווין הוא הנחתת אגרופים על הצופים. הוא לא מרפה מאתנו לרגע אחד. כך גם "אלמנות". על אף שמדובר בפרויקט ההוליוודי הגדול הראשון של הבמאי הבריטי, לאורך כל 129 הדקות שלו מצליח הסרט להנחית מהלומות על הקהל שנשאב במהירות אל תוך העלילה ואל חייהן הלא פשוטים של נשים שאף אחד לא אכפת לו מהן ולכן המעשה היחיד שנותר להן הוא לקחת את גורלן בידיהן. אין ספק ש"אלמנות" היא יצירה עכשווית שמגיעה בתקופה הנכונה של #metoo ומביאה למסך הגדול את סיפורן של נשים שאמרו לא עוד. בסופו של דבר, "אלמנות" הוא סרט הוליוודי לכל דבר, אבל בזכות היוצרות והיוצרים שעומדים מאחוריו הוא לא מוצר שמתחנף לקהל הרחב. אין איש קולנוע אחר מלבד מקווין שהיה יכול ליצור אותו באופן שהוא מוגש לנו ולכן הוא גם סרט טוב מאוד ומומלץ מאוד לצפייה.
אלמנות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5012/02/2022 09:09:22
7/10אייקון ציון
לא מושלם אבל מפתיע לטובה. דרמת פשע קיצבית עם טוויסט שמצליחה לרתק.לא עניין של מה בכך כשמדובר בסרט ארוך. נשים שהתאלמנו בעקבות שוד כושל שביצעו בעליהן. כעת הן נקלעות שלא בטובתן למאבק פוליטי בין שני יריבים שמתמודדים על תפקיד ראש העיר. הבעיה היא שהכסף שנעלם, שייך לאחד מהמועמדים שהוא עבריין מסוכן והוא סוטח את אחת האלמנות במטרה שתחזיר לו את הסכום האבוד. היא מגייסת את יתר הנשים וביחד הן רוקמות תכנית נועזת לביצוע שוד לפי תכנית המתאר שהותיר בעלה. ציון 7.5.
שם: דני מגיל: 5009/02/2019 13:45:26
8/10אייקון ציון
סרט מעולה, משחק מצויין. הסרט אמנם מעט איטי אך מותח ומסקרן.
שם: הקוצר ברינהגיל: 6008/02/2019 03:18:05
1/10אייקון ציון
גרוע.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט